Gå til innhold

Mannen mener jeg skal vippse 500 kr i morsdagsgave til mora hans!

Anbefalte innlegg

Fordi ikke han eller søsknene har ordnet noe gave til henne. Jeg synes det er galskap! Morsdagsgave er da virkelig en symbolsk greie, eller hva?! Synes verken pengegaver eller dyre gaver er passende på slike merkedager jeg da. Tydelig at de har dårlig samvittighet for at de ikke har tatt seg bryet med å sende en liten ting og stresser i siste liten. 😡

Anonymkode: 3bdc6...757

Fortsetter under...

Hadde jeg aldri godtatt 😱 han og spakene kan nå bestille henne en blomst på døren av sine egne penger vist det er så viktig ? 🙄 det kan dei gjøre på nett og dele på utgiftene 

Anonymkode: 35abd...df3

Og så skal du rette opp? Be dem sende henne en fin invitasjon og om det ikke går, pga avstand, så sender de henne en fin sms om at de tar henne med ut og spise, eller at hun kan få komme på middag/kake ved annen anledning. Helt enig med deg! Dere kan ikke bare vippse penger!

Anonymkode: 3fea7...24c

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hadde jeg aldri godtatt 😱 han og spakene kan nå bestille henne en blomst på døren av sine egne penger vist det er så viktig ? 🙄 det kan dei gjøre på nett og dele på utgiftene 

Ikke spakene 😅 søskene

Annonse

Sjekket pris på det, og siden de er ute i siste liten så blir det 500 kr det og. Ingen av de andre som har råd eller bryr seg om å ordne. :(

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Og så skal du rette opp? Be dem sende henne en fin invitasjon og om det ikke går, pga avstand, så sender de henne en fin sms om at de tar henne med ut og spise, eller at hun kan få komme på middag/kake ved annen anledning. Helt enig med deg! Dere kan ikke bare vippse penger!

Ja, det var en god idé. Men problemet er jo at hun bor så langt unna og de ser henne så sjeldent. Blir liksom dumt å feire morsdagen i juli liksom 🙈 

Ja, det var en god idé. Men problemet er jo at hun bor så langt unna og de ser henne så sjeldent. Blir liksom dumt å feire morsdagen i juli liksom 🙈 

Bor alle hennes barn langt unna? Uansett, en melding hvor dere skriver noe fint til henne er mer verdt enn kr 500,-. Meldingen må komme fra barna, ikke fra deg (du kan jo også sende) 

Bor alle hennes barn langt unna? Uansett, en melding hvor dere skriver noe fint til henne er mer verdt enn kr 500,-. Meldingen må komme fra barna, ikke fra deg (du kan jo også sende) 

Nei, én bor nære, men virket ikke interessert i å ordne noe. Enig, en fin melding får holde. Det er mer enn hyggelig nok!

Hverken din mann eller hans søsken har giddet å ordne noe, derfor mener din mann at DU skal overføre penger til henne?

Han og søsknene får ringe moren og gratulere henne i morgen, det holder. Så får de også stå for at de ikke har tenkt på det før.

Ikke sy puter under armene på slike tafatte folk!

Anonymkode: 1cda5...ecb

Nei, én bor nære, men virket ikke interessert i å ordne noe. Enig, en fin melding får holde. Det er mer enn hyggelig nok!

Jeg er selv mor. Den aller hyggeligste morsdagsgaven jeg har fått, bestod av verdens fineste sms til meg. Jeg fikk i 2015 og skal ramme inn. Den betyr mer enn middager, blomster, gaver og penger. 

Annonse

Hverken din mann eller hans søsken har giddet å ordne noe, derfor mener din mann at DU skal overføre penger til henne?

Han og søsknene får ringe moren og gratulere henne i morgen, det holder. Så får de også stå for at de ikke har tenkt på det før.

Ikke sy puter under armene på slike tafatte folk!

Ja, jeg synes det er frekt selv. Derfor jeg opprettet tråden! Måtte bare få litt støtte på at det er greit å si nei til å vippse. Den ene av søsknene sa nemlig idag: da husker du å vippse fra oss før han dro. Men siden det er jeg som har best økonomi av oss så blir det jo mine penger som må vippses, synes det blir feil. Ikke vant med at man gi slike gaver fra da jeg vokste opp. En tegning eller fint kort og en kopp kaffe på senga var liksom mer enn nok for min mor. Hi

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg synes det er frekt selv. Derfor jeg opprettet tråden! Måtte bare få litt støtte på at det er greit å si nei til å vippse. Den ene av søsknene sa nemlig idag: da husker du å vippse fra oss før han dro. Men siden det er jeg som har best økonomi av oss så blir det jo mine penger som må vippses, synes det blir feil. Ikke vant med at man gi slike gaver fra da jeg vokste opp. En tegning eller fint kort og en kopp kaffe på senga var liksom mer enn nok for min mor. Hi

Så utrolig frekt av dette søskenet!

Informer mannen din enkelt og greit - "Det er din mor, det er ditt og dine søsken som er ansvarlig for hva dere ønsker å gjøre for deres mor denne dagen. Du får gjøre det du vil, så får du informere søsknene dine at de får gjøre som de ønsker. Jeg vipser ikke penger for at dere ikke har giddet å ta ansvar tidligere. Dessuten - det er en fornærmelse mot din mor om jeg vipser penger til henne og dere som er barna hennes ikke har ordnet med noe. Jeg kommer ikke til å vipse penger til henne. Hun vil uansett garantert sette langt mer pris på at dere ringer henne i morgen og tar dere tid til å snakke med henne og forteller henne at dere er glade i henne."

Jeg er også vant med en slik markering som du er vant med.

De får gå inn på feks mester grønn eller interflora sine sider og sende blomst på døren...

Her sluttet vi med morsdagsgaver når vi selv fikk barn. :) Men når det var gaver så snakker vi kun om å få sove lenge, få servert frokost, gave i form av ullsokker eller nye tøfler...kanskje litt egenpleie, og et kort.

Anonymkode: 46cfd...2a1

Jeg hadde ikke syntes noe om det om noen av ungene mine vippset meg penger til morsdagen, de hadde nok blitt vippset i retur. 

Finn heller et fint dikt å send som sms, få ungene til å lage et kort og send i posten på mandag eller noe. Heller et forsinket kort enn penger på vipps. 

Anonymkode: 61115...a7e

Blomster på døra med et fint kort er da uendelig mye bedre enn penger. Og ja, det er rart å gi penger i morsdagspresang.

Gi mannen beskjed om å ordne gave selv til sin egen mor. Det er ikke ditt ansvar.

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er han inkompetent og ikke klarer å vippse selv? Hvis det er så viktig, så klarer han det. Stor gutt nå. Klare selv. Trykke knappen, trykke penge, mamma få penge!

Anonymkode: 9856e...ba2

😂😂😂😂

De virker evneveike både han og søsknene... Men sannheten er kanskje at de vil slippe billig fra det? 

Anonymkode: 7d44c...ae5

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sjekket pris på det, og siden de er ute i siste liten så blir det 500 kr det og. Ingen av de andre som har råd eller bryr seg om å ordne. :(

Interflora, tulipaner 175kr (135i frakt) blir hvertfall rimeligere enn 500, hvis det er alternativ for din mann. Og ja, han kan ordne det selv! 

Anonymkode: 28e1f...710

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...