Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #1 Skrevet 9. februar 2018 Har søkt foreldre penger og venter nå bare på inntektsopplysningsskjema fra arbeidsgiver med bekreftelse på permisjons dato..har kontaktet nav da jeg har purret på arb giver men han svarer ikke. Nav sier bare at jeg må fortsette å purre..at dem ikke kan gjøre noe med det. Men det nytter jo ikke når arb giver gjør det med vilje...andre som har opplevd lignende?hva kan man gjøre?? Anonymkode: 794d2...668
3 i april Skrevet 9. februar 2018 #2 Skrevet 9. februar 2018 Om jeg ikke tar helt feil her, så ligger dette skjema som arbeidsgiver må fylle ut, ute på nav.no Du fyller det ut, tar en tur på jobb og får sjefen til å signere det, så sender du det inn 😁
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #3 Skrevet 9. februar 2018 Har du ikke et lønningskontor du kan ringe direkte til? Sjefen din har vel et regnskapskontor som betaler ut lønningene? Ring dit og si du trenger dette skjemaet, så sender de det inn for deg. Anonymkode: 533bc...4b0
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #4 Skrevet 9. februar 2018 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du ikke et lønningskontor du kan ringe direkte til? Sjefen din har vel et regnskapskontor som betaler ut lønningene? Ring dit og si du trenger dette skjemaet, så sender de det inn for deg. Anonymkode: 533bc...4b0 Aner ikke hvordan regnskapsfører han bruker..får ikke tak i arbeidsgiver og er sykemeldt med laang reisevei til jobb så å møte opp der er uaktuellt. Anonymkode: 794d2...668
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #5 Skrevet 9. februar 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Aner ikke hvordan regnskapsfører han bruker..får ikke tak i arbeidsgiver og er sykemeldt med laang reisevei til jobb så å møte opp der er uaktuellt. Anonymkode: 794d2...668 Hvor får du lønnsslippene dine fra da? Får du de på mail kan du kanskje sende en mail til den adressen, for det er gjerne regnskap/lønningskontor som sender ut lønnsslipper. Anonymkode: 533bc...4b0
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #6 Skrevet 9. februar 2018 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor får du lønnsslippene dine fra da? Får du de på mail kan du kanskje sende en mail til den adressen, for det er gjerne regnskap/lønningskontor som sender ut lønnsslipper. Anonymkode: 533bc...4b0 Vi har en internside som vi logger på med på nett for å se lønnslipper, står ikke noe form for kontaktinfo, dem bare blir lagt inn i systemet på nettsiden :/ Anonymkode: 794d2...668
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #7 Skrevet 9. februar 2018 Hvor lenge har du forsøkt å kontakte arbeidsgiver og hvordan har du forsøkt? Hvor lenge har du vært sykmeldt? Er du sikker på at skjemaet ikke er sendt? Det hender nav roter bort ting også. Anonymkode: ef271...573
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #8 Skrevet 9. februar 2018 Hvor lang reisevei kan det være? Pendler du til jobb? Anonymkode: 15660...46c
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #9 Skrevet 9. februar 2018 Jeg slet ned dette. Derfor tok det fire måneder før jeg fikk første utbetaling av foreldrepenger. Jeg måtte reise til hovedkontoret og hente ut inntektsopplysningene. Anonymkode: 73458...394
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #10 Skrevet 9. februar 2018 Hvis du er sykmeldt og får sykepenger så trenger du ikke ny inntektsberegning. Man bruker samme grunnlag på foreldrepenger som på sykepenger. Dato for permisjon kan regnes ut fra termindato. Anonymkode: c4eab...dfc
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #11 Skrevet 9. februar 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis du er sykmeldt og får sykepenger så trenger du ikke ny inntektsberegning. Man bruker samme grunnlag på foreldrepenger som på sykepenger. Dato for permisjon kan regnes ut fra termindato. Anonymkode: c4eab...dfc Desverre så stemmer ikke det..den hyggelige dama på nav fortalte meg i tlf idag grunnen til at dem ikke kan bruke samme inntektsopplysninger som allerede ligger inne for sykepengene. Anonymkode: 794d2...668
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #12 Skrevet 9. februar 2018 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg slet ned dette. Derfor tok det fire måneder før jeg fikk første utbetaling av foreldrepenger. Jeg måtte reise til hovedkontoret og hente ut inntektsopplysningene. Anonymkode: 73458...394 Jeg slet med å få sykepenger også..og nå dette. Arbeidsgiver ventet og ventet med å sende inn inntektsopplysninger når jeg ble sykemeldt. Ble gående uten sykepenger i 3 mnd. Også nå dette igjenn..vi har ikke noe hovedkontor å henvende seg til i denne bedriften. Her er det arbgiver som er både eier og driver. Bitteliten butikk. Han som tar seg av lønn osv Anonymkode: 794d2...668
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #13 Skrevet 9. februar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvor lenge har du forsøkt å kontakte arbeidsgiver og hvordan har du forsøkt? Hvor lenge har du vært sykmeldt? Er du sikker på at skjemaet ikke er sendt? Det hender nav roter bort ting også. Anonymkode: ef271...573 Har forsøkt å få tak i han i over 1 mnd nå. Sendt meldinger og ringt,svarer ikke.nav kunne fortelle meg at det ikke var kommet inn inntektsopplysninger. Har hatt problemer før med arbgiveren som ikke sendte inntektsopplysningsskjema når jeg ble sykemeldt og pga dette så ventet jeg 3 mnd på sykepenger 😈 nav viste ikke hva jeg kunne gjøre annet enn å purre på..men det går jo ikke når arbgiver ikke svarer i det hele tatt Anonymkode: 794d2...668
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #14 Skrevet 9. februar 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Desverre så stemmer ikke det..den hyggelige dama på nav fortalte meg i tlf idag grunnen til at dem ikke kan bruke samme inntektsopplysninger som allerede ligger inne for sykepengene. Anonymkode: 794d2...668 Jo det stemmer! Da har du dessverre fått feil opplysninger Er du sykmeldt allerede gir man ikke et nytt beregningsgrunnlag. Jeg jobber med både sykepenger og fødselspenger. Du kan lese regelverket på nav.no. hvis du ønsker. Du kan også sende en melding til nav foreldrepenger på Facebook Anonymkode: c4eab...dfc
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #15 Skrevet 9. februar 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo det stemmer! Da har du dessverre fått feil opplysninger Er du sykmeldt allerede gir man ikke et nytt beregningsgrunnlag. Jeg jobber med både sykepenger og fødselspenger. Du kan lese regelverket på nav.no. hvis du ønsker. Du kan også sende en melding til nav foreldrepenger på Facebook Anonymkode: c4eab...dfc Hun sa det var flere opplysninger som skulle fylles ut på inntektsopplysningsskjemaet når jeg søker foreldre penger derfor måtte arbgiver sende nytt. Har lest inne på nav og det stemmer det hun sa, man må ha nytt når man søker foreldrepenger Anonymkode: 794d2...668
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #16 Skrevet 9. februar 2018 Send en mail og spør om han har skiftet telefonnummer. Ring og send melding hver time i noen dager. Anonymkode: ef271...573
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #17 Skrevet 9. februar 2018 Du kan søke opp hvem som er regnskapsfører på Brønnøysund. Det står navnet på byrået inne på opplysninger om firmaet du jobber i. Ville forsøkt å få kontakt med de, de kan fylle ut og ofte signere på vegne av arbeidsgiver. Ellers kan du også som ei nevner skrive ut arket selv fra nav.no og fylle ut. Send det så videre på Mail til din arbeidsgiver. Anonymkode: dd339...b05
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #19 Skrevet 9. februar 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun sa det var flere opplysninger som skulle fylles ut på inntektsopplysningsskjemaet når jeg søker foreldre penger derfor måtte arbgiver sende nytt. Har lest inne på nav og det stemmer det hun sa, man må ha nytt når man søker foreldrepenger Anonymkode: 794d2...668 Ja, man må søke. Og ja, skjema skal i utgangspunktet fylkes ut. Blant annet fordi det skal bekreftes dato for oppstart permisjon (man kan jo starte tidligere enn 3 uker før termindato) og det skal bekreftes og nan har avtalt uttak av ferie (foreldrepenger utbetales ikke under avvikling av ferie). Men; det gis ikke nytt beregningsgrunnlag når du allerede er sykmeldt så ift lønn har skjema ingenting å si. Derfor KAN nav velge å innvilge foreldrepenger likevel basert på allerede innleverte opplysninger samt bekreftelse på termin og din søknad med informasjon om oppstart og evt informasjon om uttak av ferie. Det fordrer at det er purret på opplysninger fra arbeidsgiver og de har unnlatt å svare. Anonymkode: c4eab...dfc
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #20 Skrevet 9. februar 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Send en mail og spør om han har skiftet telefonnummer. Ring og send melding hver time i noen dager. Anonymkode: ef271...573 Ja god ide 😅 Anonymkode: 794d2...668
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #21 Skrevet 9. februar 2018 Men hallo, bare for å være den kjipe. Ok, du er sykemeldt. Ok, det er lang reisevei. Men hey, ville det ikke vært bedre å faktisk få permisjonspenger fra den datoen du skal. Istede for å purre på en person du ikke får tak i? Og bare for å være den ekstra kjipe løsningsorienterte, dette er det du gjør: 1. Print ut aktuelt skjema fra NAV.no 2. Fyll ut alle felter du kan selv. 3. Marker med markeringstusj felter arbeidsgiver må fylle ut. 4. Reis selv, eller få en bekjent (mann, mamma, onkel, oldemor, venn, hvem som helst), til vedkommende arbeidssted. 5. Få signatur og evt andre opplysninger. Pass på at alle felter er fylt ut. 6. Ettersend kopi til nav via nav.no eller post. Problem løst! (Denne må jeg ta anonymt, for akkurat idag kjenner jeg at jeg lar meg skikkelig provosere av folk med null form for løsningsorienteringsevne. Og jeg lurer på hvordan man kan fungere i arbeidslivet uten. Beklager!) Anonymkode: a3386...7d1
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #22 Skrevet 9. februar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Men hallo, bare for å være den kjipe. Ok, du er sykemeldt. Ok, det er lang reisevei. Men hey, ville det ikke vært bedre å faktisk få permisjonspenger fra den datoen du skal. Istede for å purre på en person du ikke får tak i? Og bare for å være den ekstra kjipe løsningsorienterte, dette er det du gjør: 1. Print ut aktuelt skjema fra NAV.no 2. Fyll ut alle felter du kan selv. 3. Marker med markeringstusj felter arbeidsgiver må fylle ut. 4. Reis selv, eller få en bekjent (mann, mamma, onkel, oldemor, venn, hvem som helst), til vedkommende arbeidssted. 5. Få signatur og evt andre opplysninger. Pass på at alle felter er fylt ut. 6. Ettersend kopi til nav via nav.no eller post. Problem løst! (Denne må jeg ta anonymt, for akkurat idag kjenner jeg at jeg lar meg skikkelig provosere av folk med null form for løsningsorienteringsevne. Og jeg lurer på hvordan man kan fungere i arbeidslivet uten. Beklager!) Anonymkode: a3386...7d1 Enig! Anonymkode: 60119...830
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #23 Skrevet 9. februar 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jo det stemmer! Da har du dessverre fått feil opplysninger Er du sykmeldt allerede gir man ikke et nytt beregningsgrunnlag. Jeg jobber med både sykepenger og fødselspenger. Du kan lese regelverket på nav.no. hvis du ønsker. Du kan også sende en melding til nav foreldrepenger på Facebook Anonymkode: c4eab...dfc Det er riktig at de bruker samme beregningsgrunnlag, men NAV vil likevel ha inn ny inntektsberegning for hver ytelse det søkes om. HI anbefaler du får en til å ringe for deg. Om du er medlem av en fagforening kan du kontakte de også. Alternativt er advokat. Her må din sjef tydeligvis ha kniven på struben. Vil da også anbefale deg å finne en annen jobb mens du er i permisjon. Virker som om han driver med regelrett mobbing. Anonymkode: 849f8...4af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå