Gå til innhold

Trenger tips til en kake som er rask å lage og lett å få til for en uten særlig bakeerfaring...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må plutselig røre sammen en kake før kl 10.00 imorgen.😫 står opp 06. Er syk så orker ikke begynne i kveld... Jeg er bare sånn middels til å bake. Råd? 

Anonymkode: de648...cb4

Fortsetter under...

Skrevet

Langpanne sjokoladekake. Eller lettvin ostekake. Husker ikke akkurat oppskrifta nå. Men er å knuse safarikjeks i bunn, lage ostekrem til å ha over, og så bær på toppen. Fryste bær funker fint, må bare la de tine litt. Røres sammen på maks 15 minutter. 

Anonymkode: e7cbb...f25

Skrevet

Toro!

Anonymkode: 8e7a7...f07

Skrevet

Jeg har svettet over utallige, komplekse kakeoppskrifter, men de to kakene jeg får mest skryt for er Toro muffins og Ikea kanelsnurrer. Sier vel kanskje mest om mine bakeferdigheter... 😆

Anonymkode: 167a8...312

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har svettet over utallige, komplekse kakeoppskrifter, men de to kakene jeg får mest skryt for er Toro muffins og Ikea kanelsnurrer. Sier vel kanskje mest om mine bakeferdigheter... 😆

Toro muffins smaker jo ingenting.

Anonymkode: 01927...41c

Annonse

Skrevet

Ros for Ikea kanelsnurrer? Eier folk ikke smaksans lengre? Det må være det kvalmeste bakverk som finnes.

Denne lager jeg på 5 minutter:

3 egg

2 store kopper kulturmelk

1,5 store kopper sukker

4 store kopper mel

3 ts bakepulver

Rør til en klumpfri røre, ha i en stor langpanne

Så blander du 2 store kopper kokosmasse med 1 kopp sukker og strø det over røra. 15-20 min ved 200 grader. Rett etter du tar kaken ut av ovn drypper du krem/matfløte eller smeltet smør over, ca 150 ml.

Anonymkode: 666b2...f3f

Skrevet

Hvem skal spise kaken? Hvis det er andre enn deg selv så dropp hele kaka. Du er syk og ingen vil spise mat av en syk kokk. 

Ellers er brownies superenkelt å smelle sammen i kveld og smaker bedre i morgen. 

Anonymkode: d64a7...e35

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ros for Ikea kanelsnurrer? Eier folk ikke smaksans lengre? Det må være det kvalmeste bakverk som finnes.

3 egg

1,5 store kopper sukker

4 store kopper mel

3 ts bakepulver

Så blander du 2 store kopper kokosmasse med 1 kopp sukker og strø det over røra. 15-20 min ved 200 grader. Rett etter du tar kaken ut av ovn drypper du krem/matfløte eller smeltet smør over, ca 150 ml.

Jeg er  ikke HI men denne vil jeg jamen prøve, nok en god grunn til å kjøpe kulturmelk!

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvem skal spise kaken? Hvis det er andre enn deg selv så dropp hele kaka. Du er syk og ingen vil spise mat av en syk kokk. 

Ellers er brownies superenkelt å smelle sammen i kveld og smaker bedre i morgen. 

Kaker blir stekt, så det er vel ingen fare. God håndvask før håndtering av kaken etterpå, så er vel det uproblematisk. 

Dårlug kan være leddgikt og gallesteinsanfall også. Aldri hørt st det smitter. 

Anonymkode: c85ff...192

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

3 egg

1,5 store kopper sukker

4 store kopper mel

3 ts bakepulver

Hva er store kopper? Sånn i forhold til mengden egg, er det jo greit å ha sånn ca mål. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kaker blir stekt, så det er vel ingen fare. God håndvask før håndtering av kaken etterpå, så er vel det uproblematisk. 

Dårlug kan være leddgikt og gallesteinsanfall også. Aldri hørt st det smitter. 

Tenkte på smitte ja. Da bør man unngå å lage mat til andre er min mening. 

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er store kopper? Sånn i forhold til mengden egg, er det jo greit å ha sånn ca mål. 

1 kopp er vel 1,5 dl?

Anonymkode: 2af96...0de

Annonse

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

3 egg

1,5 store kopper sukker

4 store kopper mel

3 ts bakepulver

Haha, ikke skyt meg, skyt alle andre!

Ved å steke kanelsnurrene i 25 minutter i stedet for 15, som står på posen, blir de fantastiske. Etter kun 15 minutter er de bare deig, så ja, da forstår jeg hvorfor du synes de er kvalmende. 

Men smaken er som baken, har jeg hørt. Mangler det ikke noe i oppskriften din, forresten? Kakao? Hva smaker det ellers?

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Haha, ikke skyt meg, skyt alle andre!

Ved å steke kanelsnurrene i 25 minutter i stedet for 15, som står på posen, blir de fantastiske. Etter kun 15 minutter er de bare deig, så ja, da forstår jeg hvorfor du synes de er kvalmende. 

Men smaken er som baken, har jeg hørt. Mangler det ikke noe i oppskriften din, forresten? Kakao? Hva smaker det ellers?

Aha, så nå i teksten under at det skulle være kokosmasse. Hmm, kanskje jeg skal prøve denne imorgen. 😊

• 2 uker senere...
Skrevet
På 8.2.2018 den 20.24, Anonym bruker skrev:

3 egg

1,5 store kopper sukker

4 store kopper mel

3 ts bakepulver

Jeg prøvde denne forresten, og den var veldig god. Men for å få litt mere «tyngde» i smaken, kan jeg tilsette vanilje i røra?

• 3 uker senere...
Skrevet (endret)

3 egg

1,5 store kopper sukker

4 store kopper mel

3 ts bakepulver

Prøvebakt nå, helt nydelig! Og så saftig, da! Men trengte 27 min ca i min ovn på 200, etter 20 var den helt dissende i midten. Nam nam!

Endret av sug lut
Skrevet
2 minutter siden, sug lut skrev:

Prøvebakt nå, helt nydelig! Og så saftig, da! Men trengte 27 min ca i min ovn på 200, etter 20 var den helt dissende i midten. Nam nam!

Ja, samme her - måtte stå litt lenger. Men den var nydelig, ungene elsket den. 

Skrevet
Akkurat nå, Lessismore skrev:

Ja, samme her - måtte stå litt lenger. Men den var nydelig, ungene elsket den. 

Genial til alle steder man skal ha med kake, da, den kan skjæres i relativt små firkanter fordi den er så mektig, og så er den superenkel å lage og en avveksling fra sjokolade- og gulrotkakene.

Skrevet

3 egg

1,5 store kopper sukker

4 store kopper mel

3 ts bakepulver

Hva heter denne kaka?

Anonymkode: cc7dc...02e

Skrevet
På 10.3.2018 den 18.15, sug lut skrev:

Skal alt bare piskes sammen? Ikke noe eggedosis først og resten i etterpå?

Skrevet
1 minutt siden, Mamma til 3? skrev:

Skal alt bare piskes sammen? Ikke noe eggedosis først og resten i etterpå?

Nei, rør bare sammen med sleiv, uhyre enkelt!

Skrevet
1 minutt siden, sug lut skrev:

Herlig, da er dette helgas prosjekt! I morgen skal jeg prøve meg på potetkaker. Det kan bli interessant.

Skrevet
På 10.3.2018 den 18.36, Anonym bruker skrev:

Hva heter denne kaka?

Anonymkode: cc7dc...02e

Jeg lurer også på hva denne kaken heter? Takk for oppskrift. Skal prøves. 

Anonymkode: ad2e7...e96

Skrevet
1 time siden, sug lut skrev:

Men dryppe smeltet smør over, hvordan blir det da? Innbiller meg den toppingen med sukker og kokos blir sprø når du steker den, hva skjer når du da drypper smør eller fløte over der igjen? Ser det bra ut, fettete?

Anonymkode: 2af96...0de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...