Gå til innhold

Kjent i Trondheim? Hvordan er det i Sjetnemarka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal flytte til Trondheim og ser etter hus. Er ikke så kjent, så lurer litt på om noen andre her er det ☺ 

Hvordan er det feks å bo i Sjetnemarka? Hva slags område er det? 

Andre områder som er å anbefale? Bra skole og barnehage er viktig👍 

Anonymkode: 7166d...1d6

Fortsetter under...

Skrevet

Sjetnemarka er et ganske stort boligfelt. Greit med bussforbindelser til byen, og kort vei til Tiller. Deler av feltet er ganske kaldt og mørkt siden det er nordvendt og bak høye bakker som skygger for solen store deler av vinteren. Sjetne skole har hatt store problemer den siste tiden, https://www.nrk.no/trondelag/rektor-fjernet-ved-omstridt-skole-i-trondheim-1.13831099 , men det kan jo være løser seg. 

Anonymkode: a4623...b1f

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sjetnemarka er et ganske stort boligfelt. Greit med bussforbindelser til byen, og kort vei til Tiller. Deler av feltet er ganske kaldt og mørkt siden det er nordvendt og bak høye bakker som skygger for solen store deler av vinteren. Sjetne skole har hatt store problemer den siste tiden, https://www.nrk.no/trondelag/rektor-fjernet-ved-omstridt-skole-i-trondheim-1.13831099 , men det kan jo være løser seg. 

Anonymkode: a4623...b1f

Huffda, det høres ikke så bra ut.

Hva med Lundåsen?

Skrevet

Kan bare legge til at Sjetne skole midlertidig må busses til brakkeskole ikke langt unna Tyholttårnet, dvs lang tid for ungene på buss hver dag. Husker ikke når de er ferdig med den «egentlige» skolen. 

Lundåsen er jeg ikke så kjent med, men det ligger i området rundt Saupstad og Heimdal  og det er ikke området i byen som har best rykte av diverse årsaker. 

Hva er budsjettet deres på bolig? Barneskolen til mitt barn er helt fantastisk, men der er det veldig lite boliger tilgjengelig og dessuten veldig dyrt dessverre. Jeg anbefaler å se nøye på skolene og velge en skole som har relativt lavt elevantall. Valg av skole var det som avgjorde hvor vi skulle bosette oss. 

Anonymkode: f347e...e70

Skrevet

Er ikke kjent på den siden av byen, men bor selv på den andre siden og trives godt. Hva med Angeltrøa, Jakobsli, Charlottenlund, Rotvoll? Har også hørt mye bra fra de som sokner til Nardo skole.

Anonymkode: 62cef...2d5

Skrevet

Hi her,

Vi er ikke så kjent i Trondheim, så nå spurte jeg rett og slett om de områdene jeg ser det ligger aktuelle hus i på finn nå😁

Hvor i Trondheim er det bra skoler? 

Budsjettet er på ca 6,5 mill, gjerne med utleiedel👍

Annonse

Skrevet

Jeg er veldig glad i østsiden av byen, men det er et veldig pressområde. Hører bra ting om både Charlottenlund , Ranheim og Jakobsli skole. Men skolene på den siden av byen er veldig fulle. Jakobsli ligger nå i gamle Ranheim sine lokaler. Det skal bygges ny skole, men det tar tid. Det er også vanskelig å få barnehageplass i nærheten (min erfaring, ser jo at andre får).

Nardo skole vet jeg ikke hvordan er kapasitetsmessig, men de jeg kjenner der trives godt.

Skrevet

Ville ha bodd i nærheten av Bymarka.

I tillegg til gode skoler kan det være lurt å tenke på avstand/hvor enkelt det er å komme seg til jobb.

Det er mange bomveier her, så kan bli dyrt å kjøre til jobb om du bor på feil sted.

Anonymkode: b6b1d...db2

Skrevet

Er du mest glad i vinter eller vår forresten? Jeg er så glad i vår/sommer og sjøen så det ble Ranheim for vår del. 

Hvis du er glad i Bymarka og vinter er Byåsen-området fint. Fine hus og nært marka, men bratt (ikke alle steder da) og lang vinter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...