me_87 Skrevet 8. februar 2018 #1 Skrevet 8. februar 2018 Jeg skal flytte så idag må vi ta nedvask av min leilighet å mamma skal hjelpe meg. Men vi er uenige om hvordan det skal gjøres. Vasker dere veggene kun med vann? Tenker at det blir jo ikke rent da. Å hva vasker dere eventuelt veggene med?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #2 Skrevet 8. februar 2018 Har aldri vasket veggene ved flytting. Kun tatt en fuktig mopp og tørket over vegger og tak slik at evt støv blir borte. Er det flekker blir de vasket med egen klut med såpevann på. Anonymkode: ec1d6...767
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #3 Skrevet 8. februar 2018 Bruk i allefall en microfiber klut sånn at du vasker slik at du får med deg så mye smuss som mulig. Du kan bruke bittelitt vaskemiddel (en kvart kork på en tiliters bøtte) Det aller viktigste ved veggvask er fremgangsmetode, heller enn mengden vaskemiddel. Ved fremgangsmåte mener jeg at du begynner med den fuktige kluten nederst(!) på veggen og vasker deg oppover. Når du skal vaske såpen av veggen kan du godt starte på toppen. Det er også verdt å nevne at du får det bedre resultater ved å være litt rask når du vasker vegg, la ikke såpevannet tørke på veggen - da får du stygge skjolder. Hilsen renholder Anonymkode: 7bd11...da9
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #4 Skrevet 8. februar 2018 Varmt vann løser opp det meste. På kjøkken og bad der det ofte er fett og såperester på veggene må det spe til (eller eventuelt damp), men i vanlige rom holder det som regel med vann. Anonymkode: c5fe1...139
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #5 Skrevet 8. februar 2018 Vaske veggene? Er det nødvendig? Anonymkode: bbef0...3f4
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #6 Skrevet 8. februar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Vaske veggene? Er det nødvendig? Anonymkode: bbef0...3f4 Selvfølgelig vasker man vegger og tak. Har du sett hvordan vinduene ser ut etter et år uten vasking? Veggene er gjerne like skitne. Anonymkode: c5fe1...139
me_87 Skrevet 8. februar 2018 Forfatter #7 Skrevet 8. februar 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vaske veggene? Er det nødvendig? Anonymkode: bbef0...3f4 Ja det er ett krav at du vasker veggene når du flytter. Er jo det som tar mye tid.
me_87 Skrevet 8. februar 2018 Forfatter #8 Skrevet 8. februar 2018 Vaske taket har jeg aldri gjort å husverten har heller aldri klaget på det.
gale damen Skrevet 8. februar 2018 #9 Skrevet 8. februar 2018 Selvsagt vasker man både vegger og tak ved flyttevask. Fettløselig vaskemiddel, men man trenger ikke store mengder.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #10 Skrevet 8. februar 2018 Det kommer jo også an på hva slags overflater du har, mange tapeter tåler ikke vann og må bare tørkes over med en tørr mikrofiberklut så du blir kvitt støv. Noen vegger blir skjoldete av vask... Tak skal gjerne ikke vaskes med vann, de blir skjoldete. Tak er ofte ganske møkkete og det er umulig å vaske de så det blir pent. Har hørt om flere som har prøvd å vaske taket og har endt med å måtte male dem. Anonymkode: 9b076...dd1
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #11 Skrevet 8. februar 2018 Når vi flyttet for to år siden, satte jeg bort all vask av gamleleiligheten. Leide et firma som gjorde flyttevask. Det kostet 5000 kr for 90 kvm. I huset vi flyttet inn i, var det knapt børstet bort støv og lort i et hjørne. Gulvet var ikke vasket, og vinduene var skjoldete. Dette så vi ikke på overtagelse - jeg gikk jo ikke rundt med hvite hansker heller. Da jeg skulle vasket huset for første gang, oppdaget jeg det. Jeg klaget, men ingenting skjedde. Jeg sendte bilder av kluten og bøtta til megler og forrige eier, ingenting skjedde. Bra dere er nøye! Anonymkode: bbef0...3f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå