GÃ¥ til innhold

Liker barna dine wok? Vil du dele en god oppskrift?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk 😊

Anonymkode: bd062...c03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen oppskrift, bruker det jeg har. Bruker som regel kyllingfilet i biter, noen ganger strimlet svinekjøtt. Andre ting jeg gjerne har i er løk, hvitløk (på glass hvis jeg har), paprika, nudler evt eggnudler, bønnespirer på boks, brokkoli, sukkererter, vårløk og enten sweet chili saus eller oyster og spring onion saus - begge fra Blue Dragon

Anonymkode: 9a61a...4f0

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ingen oppskrift, bruker det jeg har. Bruker som regel kyllingfilet i biter, noen ganger strimlet svinekjøtt. Andre ting jeg gjerne har i er løk, hvitløk (på glass hvis jeg har), paprika, nudler evt eggnudler, bønnespirer på boks, brokkoli, sukkererter, vårløk og enten sweet chili saus eller oyster og spring onion saus - begge fra Blue Dragon

Anonymkode: 9a61a...4f0

Takk for svar 😄

Skrevet

Flere?

Skrevet

Her i huset elsker ungene vannkastanjer, så det spiller ingen rolle hvordan jeg lager woken, de spiser så lenge det er vannkastansjer i :)

Anonymkode: d54d8...b42

Skrevet

Elsker wok. Så lenge det er vannkastanjer og babymais i så spiser de alt. Nudler er mer populært enn ris til. 

Anonymkode: 5c17e...1a0

Skrevet

Nudler er bedre enn ris, særlig type eggnudler. Og den chop suey sausen fra Rema1000 til en tier er en sikker vinner- ikke for sterk, men god og smakfull. Bruker som regel strimlet svinekjøtt, og litt diverse grønnsaker alt ettersom. Vannkastanjer, paprika og gulrot er barnas favoritter, mens jeg er veldig glad i store båter med rødløk😋 Ristede cashewnøtter som topping, og gjerne litt sopp, mmmm!

Anonymkode: 12555...cce

Skrevet

Det står en veldig god oppskrift i den blårutete kokeboka til Ingrid espelid hovig. 

Fritt etter hukommelsen:

wok kyllingfilet. Krydre med kanel, malt ingefær, salt og pepper. 

Tilsett squash, vårløk/purre.

når alt er ferdig blander du i appelsin (båter) og avocado.

veldig godt med ris med litt soyasaus på.

Anonymkode: eb52b...1fb

Skrevet

Ja det gjør han ,snart 5.

han er med og lager :

en paprika

2 maisbokser

halv kinakål

1 gulerot

4-5 sukkererter

brokolii

svinekjøtt eller kylling

blomkål

ris , soyasaus og sweet chilli saus

Anonymkode: ce40a...082

Skrevet

En av to liker wok.

Freser kjøttet jeg har i olje og karri. Tilsetter gjerne brokkoli, gulrot, paprika, bambusskudd og minimais. Heller litt soyasaus over. Mot slutten Tilsetter jeg nudler og sesamfrø. Og evn litt mer soyasaus om det trengs.

Vet ikke om det er spesielt korrekt, men det er sjelden rester og ungene får i seg mer grønnsaker enn de ellers spiser....

Anonymkode: aad75...ae0

Skrevet

Jeg bruker stort sett kylling, babymais, vannkastanjer, squash, vårløk og gulrot. Steker med litt rød currypaste og har i en boks kokosmelk. Tar av og til litt buljong i. Og enten ris eller nudler. 

Anonymkode: 3ac32...705

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bruker stort sett kylling, babymais, vannkastanjer, squash, vårløk og gulrot. Steker med litt rød currypaste og har i en boks kokosmelk. Tar av og til litt buljong i. Og enten ris eller nudler. 

Har du nudlene i woken eller ved siden av?

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du nudlene i woken eller ved siden av?

Blander dem i når resten er ferdig. Risen serverer jeg ved siden av, selvfølgelig☺

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...