Gå til innhold

Forsikring ved alvorlig sykdom og uføre

Anbefalte innlegg

Har dere slike forsikringer?

Har fra før livsforsikring og ulykkesforsikring.

Er redd for å bli alvorlig syk og ufør, det vil bety mye for økonomien vår. Samtidig blir det endel å betale i måneden med alle de forskjellige forsikringene.

Hvilke typer forsikring har dere for dere selv? Og hvorfor?

Anonymkode: 33dbb...d95

Fortsetter under...

Ja. Jeg har livsforsikring, alvorlig sykdom, uførepensjon og ulykkesforsikring. Uførepensjon er veldig dyr, men har selv en bekjent som fikk bruk for den og det hjalp han økonomisk. Utbetaling månedlig ved uførhet (trenger ikke være erklært varig ufør).

jeg har kritisk sykdom, uførepensjonsforsikring og livsforsikring. Jeg jobber i et forsikringsselskap. Uførepensjon er dyrt, men uvurderlig å ha kjøpt når man er frisk dersom man senere blir ufør. 

Anonymkode: 22859...8ef

Jeg er ufør, så jeg har bare kritisk/alvorlig sykdom og livsforsikring.

Mannen er veldig godt forsikret, han er selvstendig næringsdrivende så det er helt nødveldig. Hans forsikringer er veldig dyre, han har absolutt alt du kan tegne av forsikringer.

Det viktigste er å ha en forsikring som gir utbetaling ved ufør uansett hva du blir ufør av. Da jeg ble ufør hadde jeg to uføreforsikringer, begge tegnet tidlig i livet og helt tilfelig valgt egentlig. Det viste seg at den ene forsikringen bare gav utbetaling  for noen utvalgte diagnoser, var en liste på 10-15 diagnoser, og nevrologiske sykdommer sto ikke på den listen. Det kostet meg 700.000 kroner....

Heldigvis hadde jeg en til da, som gav utbetaling uansett hva man ble ufør av.

Anonymkode: 70904...0fe

Annonse

Jeg hadde ingen forsikring som ga betaling ved ufør/ AAP, og det angrer jeg bittert på. Så jeg mener at det bør alle ha, selv om det koster litt. Det koster deg så mye mer hvis ikke du har det, hvis du blir syk. Heldigvis så får jeg litt gjennom arbeidsgivers forsikring

Anonymkode: f4a60...465

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...