Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #51 Skrevet 7. februar 2018 Er hyggelig å planlegge sammen, men å involvere en treåring i nettbank og betaling, slik en over her skulle tenke på å begynne med fremover, er kanskje litt over board? Anonymkode: f9045...386
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 7. februar 2018 Forfatter #52 Skrevet 7. februar 2018 58 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er hyggelig å planlegge sammen, men å involvere en treåring i nettbank og betaling, slik en over her skulle tenke på å begynne med fremover, er kanskje litt over board? Anonymkode: f9045...386 Selvsagt er en 3 åring for liten til å forstå budsjett , flyavganger osv😊 man begynner jo i det små og utvider etterhvert. Min 9 åring klarer fint å finne flyavganger feks. Det er jo ikke slik at de sitter å booker tur alene men de føler eierskap ved å være delaktige. De har heller ikke fri tilgang i nettbank for eksempel, de er med å betaler reisen i nettbanken for å kunne lære hvor mye penger som går til hva og hvor pengene kommer fra. Det vi driver med hjelper selvsagt for begge barna, de lærer seg geografi , historie og mye mer. Og får en større forståelse av verden og landene som finnes.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #53 Skrevet 7. februar 2018 2 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Selvsagt er en 3 åring for liten til å forstå budsjett , flyavganger osv😊 man begynner jo i det små og utvider etterhvert. Min 9 åring klarer fint å finne flyavganger feks. Det er jo ikke slik at de sitter å booker tur alene men de føler eierskap ved å være delaktige. De har heller ikke fri tilgang i nettbank for eksempel, de er med å betaler reisen i nettbanken for å kunne lære hvor mye penger som går til hva og hvor pengene kommer fra. Det vi driver med hjelper selvsagt for begge barna, de lærer seg geografi , historie og mye mer. Og får en større forståelse av verden og landene som finnes. I motsetning til oss som ikke curler for barna våre? Anonymkode: 8c992...69a
*Miss Marple* Skrevet 7. februar 2018 #54 Skrevet 7. februar 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: I motsetning til oss som ikke curler for barna våre? Anonymkode: 8c992...69a Hvor vrang er det mulig å bli?
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 7. februar 2018 Forfatter #55 Skrevet 7. februar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: I motsetning til oss som ikke curler for barna våre? Anonymkode: 8c992...69a Si meg, hva er problemet ditt ? Det må da være utelukkende positivt at barna lærer?
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 7. februar 2018 Forfatter #56 Skrevet 7. februar 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Kanskje det blir på denne måten da en har et barn med ADHD? Du har et annet behov for å ha han engasjert i ferien, for han trenger noe å holde fast ved. Anonymkode: de36b...b5b Denne glemte jeg helt å svare på😊 akkurat behovet for å ha noe å holde fast ved har ikke min sønn, men siden vi ikke har lekser for han er det en god måte for å få inn litt skolearbeid. Nå er i grunn ikke det at sønnen min har ADHD en viktig grunn til at vi gjør dette, mer at jeg ønsker at de tidlig skal involveres og lære seg verden . Jeg er selv oppdratt slik og ønsker å bringe det videre.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #57 Skrevet 7. februar 2018 Jeg likte dette innlegget! Synes det er skikkelig positivt å involvere barna så direkte og la dem ha så stor mulighet for medvirkning i så ung alder. Veldig mye bedre enn tradisjonelt skolearbeid da det er tverrfaglig og spennende for barna. Jeg kan bli mye bedre til dette og føler meg nå inspirert. Anonymkode: c89c8...946
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 7. februar 2018 Forfatter #58 Skrevet 7. februar 2018 52 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg likte dette innlegget! Synes det er skikkelig positivt å involvere barna så direkte og la dem ha så stor mulighet for medvirkning i så ung alder. Veldig mye bedre enn tradisjonelt skolearbeid da det er tverrfaglig og spennende for barna. Jeg kan bli mye bedre til dette og føler meg nå inspirert. Anonymkode: c89c8...946 Så gøy å høre😊 veldig gøy å høre at du ble inspirert😊😊
Gjest Marge Simpson Skrevet 8. februar 2018 #59 Skrevet 8. februar 2018 Barna får ikke bestemme, men vi velger ferie som vi vet barna har stor glede av. De er fornøyde hver gang. Når ferien er bestemt så ser vi på bilder av der vi skal bo og hva vi kan finne på og slike ting. Det kunne aldri ha falt meg inn å inkludere de i nettbetaling osv og jeg ser ikke poenget ved å gjøre det heller. Men for all del, har barna dine interesse for dette så er det sikkert fint for dere😊
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 8. februar 2018 Forfatter #60 Skrevet 8. februar 2018 6 timer siden, Marge Simpson skrev: Barna får ikke bestemme, men vi velger ferie som vi vet barna har stor glede av. De er fornøyde hver gang. Når ferien er bestemt så ser vi på bilder av der vi skal bo og hva vi kan finne på og slike ting. Det kunne aldri ha falt meg inn å inkludere de i nettbetaling osv og jeg ser ikke poenget ved å gjøre det heller. Men for all del, har barna dine interesse for dette så er det sikkert fint for dere😊 Ungene har stor glede av det😊 Det er ikke vi som sitter på fasiten for alle og alle gjør ting på den måten som passer best . Ser det er mange forskjellige måter å gjøre ting på og det er superbra
Gjest Marge Simpson Skrevet 8. februar 2018 #61 Skrevet 8. februar 2018 6 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Ungene har stor glede av det😊 Det er ikke vi som sitter på fasiten for alle og alle gjør ting på den måten som passer best . Ser det er mange forskjellige måter å gjøre ting på og det er superbra Så bra! Da synes jeg du gjør det på en bra måte. Og jeg må si en ting. Jeg har lest flere tråder du har skrevet tidligere her inne og ser at du får mye ufortjent pepper, men måten du svarer på er så utrolig fin. Du svarer på en voksen måte, aldri nedlatende eller frekt. Stor respekt for det altså😊 Har flere ganger tenkt at du virker som en oppegående og god mor. Og ellers et bra menneske.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 8. februar 2018 Forfatter #62 Skrevet 8. februar 2018 22 minutter siden, Marge Simpson skrev: Så bra! Da synes jeg du gjør det på en bra måte. Og jeg må si en ting. Jeg har lest flere tråder du har skrevet tidligere her inne og ser at du får mye ufortjent pepper, men måten du svarer på er så utrolig fin. Du svarer på en voksen måte, aldri nedlatende eller frekt. Stor respekt for det altså😊 Har flere ganger tenkt at du virker som en oppegående og god mor. Og ellers et bra menneske. Tusen takk for hyggelige komplimenter😊 Jeg har en veldig klar tanke om hvorfor jeg svarer som jeg gjør. Noe av det jeg setter høyest i livet og oppdragelsen av barna mine er folkeskikk og at man skal svare folk ordentlig . Jeg lærer dem å respektere andre og at vi må forstå at alle tenker og gjør forskjellig . Jeg lærer dem om nettvett og at vi også på nett må oppføre oss fint. Hvem hadde jeg vært hvis jeg ikke gjorde som jeg lærer barna?😊 Det gir meg en god følelse av å vite at jeg stort sett oppfører meg veldig bra. Og oppegående mamma er jeg definitivt⭐️ Jeg er rett å slett en perfekt mamma! Ja det vil si for MINE barn da, jeg har ikke fasiten for andres barn. At jeg får mye pepper her inne det må jeg bare tåle, jeg velger selv å ytre meg og det med nick. Det betyr ikke at jeg forstår at voksne folk kan oppføre seg slik de gjør her inne noen ganger. Igjen, tusen takk❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå