Gå til innhold

Noen som jobber i helsesektoren og har peiling på helligdag(er)?

Anbefalte innlegg

Hei! Fast jobb som sykepleier. Påskeaften og 1. påskedag er min jobbhelg. Vet jeg får 133% for 1. påskedag (søndag), men er påskeaften også helligdag? Prøver å finne svar på nettet, men det er mye delte meninger. Noen nevner at dette er en inneklemt dag og derfor gir den 133% (?)

Anonymkode: cfdf3...516

Fortsetter under...

Trodde akkurat påskeaften var en dag som det er lovpålagt tillegg for jeg? Det er en veldig hellig dag inneklemt mellom to helligdager så ingen kan tvinges til å jobbe denne dagen, det skal være frivillig å jobbe den dagen og man skal ha tillegg?

Selv vi som jobber i butikk har 100% tillegg hele dagen for påskeaften.

Anonymkode: f543a...d1a

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trodde akkurat påskeaften var en dag som det er lovpålagt tillegg for jeg? Det er en veldig hellig dag inneklemt mellom to helligdager så ingen kan tvinges til å jobbe denne dagen, det skal være frivillig å jobbe den dagen og man skal ha tillegg?

Påskeaften er ikke en «veldig hellig dag», nei. Det er en vanlig dag som ligger mellom to helligdager. 

Anonymkode: f79be...797

Annonse

1 time siden, Spanskeflua skrev:

Påskeaften regnes ikke som en rød dag ved gjennomsnittsberegning av røde dager,men siden den er inneklemt mellom 2 røde dager betales helligdagstilleg for hele påskeaften.

Dette. 

Jobbet med å utarbeide turnus i 8 år så har litt peil. :)

Anonymkode: 04382...f3b

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er da ikke frivillig å jobbe den dagen. Du må jobbe de dagene du er satt opp!

Anonymkode: 7c327...7ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...