Anonym bruker Skrevet 5. februar 2018 #1 Skrevet 5. februar 2018 Jeg må bare ha en liten føler ute for hva som er normalt eller ikke. Jeg blir nemlig helt utslitt av å være sosial, selv om det er i hyggelige settinger. Med utslitt mener jeg at jeg sovner på sofaen og er helt ute av stand til å holde meg våken. Eller det verste, jeg er ikke uthvilt når jeg våkner dagen etter. Og følelsen er fysisk, jeg er hoven i ansiktet som når jeg har hatt en allergisk reaksjon. Og jeg er tung i kroppen og uvel. Jeg har ingen diagnoser som skulle være en årsak. Men jeg har en periode hatt krystallsyken. Så jeg vet at hodet mitt fortsatt bruker energi på å holde balansen, selv om det er en stund siden jeg var syk. Dessuten, følelsen av utmattelse var der lenge før jeg fikk krystallsyken. I dag er jeg helt utslitt etter en helg med aktivitet med familien. Mye sosialt, men har også hatt anledning til lange treige morgninger. Hvordan har andre det etter en aktiv helg? Fint å få alle type svar, jeg trenger å sammenligne med alle typer folk. Anonymkode: b0621...c4b
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2018 #2 Skrevet 5. februar 2018 Vil nok ikke si det er vanlig. Men alle folk er forskjellige. Og det kommer jo helt an på hvilken livsituasjon man er i. F.eks jeg: har 4 barn under 10 år,en mann som pendler i uken,og stort hus og vaske/holde i orden. Jeg får energi av og være med familien i helgene. Det er tiden med de som jeg savner i ukedagene. Jeg er sosial av meg da,så elsker og være med venner og ha selskap hjemme. Jeg trener 3-4 ganger i uken,og vet at jeg får en del ekstra energi av det. Men om man ikke får søvn pga spedbarn,så vil man ikke være fullt så aktiv. Eller om man mangler noe vitaminer eller andre ting i kroppen som gjør at man blir slapp.... Anonymkode: fca5b...a04
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2018 #3 Skrevet 5. februar 2018 Tja, høres litt ekstremt ut slik du beskriver det da, men tror ikke det er helt uvanlig heller. Jeg vet at jeg er en litt innadvendt person. Hjemme med min egen familie koser jeg meg og er selvsagt deltagende og sosial uten at jeg opplever det som slitsomt. På jobb er jeg en blid og hyggelig kollega som prater og "er med". Men jeg er ikke spesielt glad i å være sosial utenom jobb. Jeg blir veldig sliten av jobbfester, eller bare cafe tur med venninner. Tapper meg for mye energi, mens det for mange andre GIR energi. Det betyr ikke at jeg "aldri" er med på slike ting, men jeg gjør det ikke så ofte, og jeg kan ofte velge det bort om jeg er litt sliten en periode, nettopp fordi det TAR energi. Kjenner mange som sier sånt som "nå er jeg sliten for tiden! Merker jeg trenger en skikkelig fest/venninnekveld osv" - og jeg forstår at for utadvendte personer kan det nok gi mye energi. Vi er bare ulike Anonymkode: cd291...726
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2018 #4 Skrevet 5. februar 2018 Jeg blir skikkelig sliten av å omgås andre folk. Aner ikke hvorfor, kan ha det veldig hyggelig og morsomt, men etterpå er jeg helt ferdig. Dersom jeg er sammen med andre en helg, bruket jeg flere dager på å komme meg igjen - Selv om helgen har vært helt topp topp. Jeg velger å være noe sosial, men begrenser endel. Feks helgeturer blir det minimum av. (Klarer fint å reise bort med mann og barn da heldigvis) Anonymkode: 75170...acb
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2018 #5 Skrevet 5. februar 2018 Personlighet har vel mye å si her? En introvert og sensitiv person vil jo bli sliten og tappet for energi av sosial omgang mens en hypersosial og utadvendt person antagelig er helt omvendt og bruker sosial omgang som enegripåfyll Begge trenger sosial omgang, men i forskjellig mengde og grad. Anonymkode: d076f...882
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2018 #6 Skrevet 5. februar 2018 Jeg er også sånn. Jeg er alltid kjempesliten etter sosiale sammenkomster, ofte har jeg vondt i hodet og føler meg generelt trett i hele kroppen. Tror bare enkelte av oss er sånn 😊 jeg må ha litt tid alene for å lade opp igjen! Anonymkode: 7a466...c01
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2018 #7 Skrevet 5. februar 2018 Jeg kan bli dødssliten etter store sosiale sammenkomster, men dette kommer særlig til uttrykk når det er mange folk og når det er nye folk, blir eks ikke sliten av å være sammen med nærmeste familie . Har en sterk mistanke om at jeg er høysensitiv. Det er mange som er det, i ulike grader da. Anonymkode: 91cb3...72a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå