Gå til innhold

Anbefaler du ferie til Bulgaria?

Anbefalte innlegg

Vurderer å prøve en tur dit. Det er 10000-15000 kr billigere enn Mallorca.. vi har reist mye til Mallorca og litt Hellas tidligere. 

Har sett på Ving og Albena. Hotell flamingo. 

Er så mye billigere enn Spania altså... 

Noen med erfaring? 

Familie på 4. Minste er 2 år. 

Anonymkode: f54f4...f54

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144341179-anbefaler-du-ferie-til-bulgaria/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært i Sunny Beach og i Golden Sands, og kan virkelig anbefale Golden Sands, vi bodde på Melia Grand Hermitage og hadde inkludert frokost så vi kunne spise middag alle andre plasser enn den all inclusive maten :) Mange fine aktiviteter på hotellet, og strand ikke så langt i fra, sammen med litt småbutikker, en handlegate og gode restauranter :) Kan virkelig anbefales! Men det var mange hotell i området der :) 

Hotellet ligger utenfor "party street" så dere er ikke konstant oppi den fylleturen til mange, i Sunny Beach opplevde vi at det var mer over alt og ikke i et begrenset område. Men der party street er, er det veldig fint å være på dagtid! :) 

Anonymkode: 62c48...b93

Var på akkurat det hotellet i 14 dager i fjor sommer. Ungene (3+6) var veldig fornøyde og snakker mye om den ferien. Vil si det var helt OK. Vi hadde det fint, men ikke så mye opplevelser for min del. 

Anonymkode: f03b5...00c

Ville holdt meg langt unna det landet. De hater turister, for ikke å snakke om hvor korrupt det er. Å sette seg inn i en taxi er risikosport. Skjer det noe, kan du ikke stole på politiet. Vet mange er fornøyde med visse plasser i Bulgaria, men da har man gjerne en "heldig" ferie uten uforutsette hendelser. Husk at Bulgaria har sykehus med en standard fra tidlig 90tall, og alt de tenker på er penger penger penger. Ender du på sykehus kan du risikere å ikke få nødvendig og umiddelbar hjelp fordi du ikke er statsborger og kan fremvise forsikring. Jeg har nære mennesker i livet mitt som er fra Bulgaria, og de fatter kke hvorfor nordmenn velger å feriere der. Betal heller noen tusen ekstra og vit at du har tryggheten i behold.

Anonymkode: f06be...35d

Ser noen nevner dårlige sykehus.. vi var på hotellet som HI titter på. Nærmeste nabo til hotellet er et sykehus. Vi måtte faktisk benytte oss av det 3 ganger. Utrolig dyktig lege vi kom i kontakt med. Albena er en trygg by. Hele byen er gjerdet inn, alle biler som skal ut og inn av byen sjekkes av vakter. Er også et stort badeland der, små tog man kan kjøre rundt omkring med, masse små tivolier. 

Taxisjåførene kjører som gærninger. Men stranda er kjempe fin, egen underholdning for barna hver kveld i regi av hotellet + bamseklubb. 

Anonymkode: f03b5...00c

Annonse

Jeg har ikke vært i Bulgaria, men vil komme med forslag om Kroatia. Billigere enn de typiske Spania, Hellas og Kypros. Jeg føler meg trygg der, selv om jeg ikke har sett en eneste politi (tenker jo at de ikke trengs?), og det er relativt billig, en del å oppleve, mye god sjømat og nydelige strender. Vi har vært der en del ganger, og vil anbefale Makarska-rivieraen. 

Sånn hvis du trengte et annet forslag :) 

Anonymkode: 8dc31...888

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...