Gå til innhold

Smatting uten å åpne munnen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min spiser med munnen igjen selvfølgelig, han er et normalt voksent menneske, men han tygger så høyt! Og ikke bare høyt heller, men veldig 'smattete' liksom. For meg høres det ut som han beveger masse på tunga og omtrent bruker maten som munnskyllevann. Jeg orker ikke tyggelyder i det hele tatt, det er selvfølgelig mitt problem og jeg nekter han jo selvfølgelig ikke å spise rundt meg, men jeg skjønner ikke hvorfor han på død og liv MÅ romstere så fryktelig mye der inne! Har aldri hørt dette når andre mennesker tygger, har andre her inne problemer med smatting inne i lukket munn? Må bare legge til at han er verdens beste på alle andre måter og det her er mest for å få ut litt frustrasjon og høre om jeg er den eneste 😅

Anonymkode: 0c7af...950

Videoannonse
Annonse
Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mannen min spiser med munnen igjen selvfølgelig, han er et normalt voksent menneske, men han tygger så høyt! Og ikke bare høyt heller, men veldig 'smattete' liksom. For meg høres det ut som han beveger masse på tunga og omtrent bruker maten som munnskyllevann. Jeg orker ikke tyggelyder i det hele tatt, det er selvfølgelig mitt problem og jeg nekter han jo selvfølgelig ikke å spise rundt meg, men jeg skjønner ikke hvorfor han på død og liv MÅ romstere så fryktelig mye der inne! Har aldri hørt dette når andre mennesker tygger, har andre her inne problemer med smatting inne i lukket munn? Må bare legge til at han er verdens beste på alle andre måter og det her er mest for å få ut litt frustrasjon og høre om jeg er den eneste 😅

I Skikk og Bruk står det at man ikke skal lage mer lyd enn aller høyst nødvendig. Dvs knekkebrød og flatbrød "må" jo sprake litt når man biter i dem og tygger. Men annen lyd (slafsing, smatting, slurping, gnafsing og gurgling) skal unngås. 

Jeg jobber intensivt med sønnen min - han er 18, men kan ikke drikke uten lyd. Blir gæren av det...

Anonymkode: 269d5...52f

Skrevet
11 minutes ago, Anonym bruker said:

I Skikk og Bruk står det at man ikke skal lage mer lyd enn aller høyst nødvendig. Dvs knekkebrød og flatbrød "må" jo sprake litt når man biter i dem og tygger. Men annen lyd (slafsing, smatting, slurping, gnafsing og gurgling) skal unngås. 

Jeg jobber intensivt med sønnen min - han er 18, men kan ikke drikke uten lyd. Blir gæren av det...

Anonymkode: 269d5...52f

Godt å høre at jeg ikke er helt urimelig i alle fall. Normal knasing når man spiser hard mat har jeg ikke noe imot. Jeg blir også helt gæren, det hender jeg må forlate rommet for jeg orker ikke å høre på det 😵

Skrevet

Har han problemer med tette luftveier? Jeg har periodevis problemer med å spise uten å lage smattelyder selv med munnen igjen. Problemet oppstår når jeg er tett i luftveiene. Maten i munnen gjør det enda vanskeligere å puste. Jeg er ikke helt sikker på hva det er jeg faktisk fjør som skaper lydene, men de kommer når jeg strever med å puste. 

Anonymkode: e345d...b70

• 3 år senere...
Skrevet

Hei.
Vil bare si jeg føler med deg. 
Jeg har samme problem med noen rundt meg og det veldig utfordrende å sitte høre på😂 Det er vanvittig skvalping/smatting inne i munnen mens den er igjen..
Høres jo ut som Titanic går ned inni der.

For å spise sånn selv må jeg anstrenge meg veldig, så forstår ikke hva de driver med. Riktignok er jeg veldig bevisst på min egen tygging da jeg er så sensitiv for det selv. 

Skrevet

Å guri jeg virkelig hater å spise sammen med folk som lager masse lyder når de spiser. Og de som lager lyder med tyggisen. Mannen og svigermor knekker små bobler med tyggisen, det får meg til å bli helt kortsluttet og eksplosiv.

Skrevet

Her er det mannen og mellomste jenta som lager så mye lyd når de spiser. Smatter ikke, de tygger med munnen igjen, men det er lyder. Jeg blir gal😂hun på 5 bråker veldig når hun drikker, svelger hardt, er det mulig😂

Anonymkode: 04f8d...fae

Skrevet

Sånn er mannen min også! Tygger med munnen igjen, men feks når han skal ta ny bit blir det en smattelyd. Jeg kan liksom ikke sitte å oppdra en voksen mann, for han tygger med munn igjen…bare masse lyder og verst er når han skal ta ny bit feks av brødskiva 

Anonymkode: 7d0d7...862

Skrevet

Samboeren min bråker også noe sinnsykt når han tygger! Spesielt smågodt, men generelt også. Munnen er igjen, så jeg kan liksom ikke be han spise stillere heller, det går bare ikke. Da jeg var ung hadde jeg ei venninne som knakk i kjeven når hun tygde, hun kunne jo ikke noe for det heller😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...