Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #1 Skrevet 2. februar 2018 Trenger tips til noen varme vintersko for voksne, som tåler at man står stille på snø og is uten at man blir kald. Har dårlig erfaring med Sorrel, men det er kanskje fordi jeg kjøpte noen som kostet rundt 800,- og ikke de dyreste. Mek synes og de er litt tunge å gå med. Noen med tips? Anonymkode: c5a0b...220
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #2 Skrevet 2. februar 2018 Jeg har timberland, litt høye snørestøvler. Veldig fornøyd med dem Men skal du stå mye rolig bør du nok kjøpe et par varmesåler i tillegg. Jeg kjøpte noen med "folie" under og ull øverst som jeg la i skøytene, de hjelper veldig med å holde varmen Anonymkode: ead74...e58
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #3 Skrevet 2. februar 2018 Uggs eller Emu, kan gå barbeint og blir aldri kald. Anonymkode: 82ed9...859
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #4 Skrevet 2. februar 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Uggs eller Emu, kan gå barbeint og blir aldri kald. Anonymkode: 82ed9...859 Dessverre er de ikke dyrevennlige i produksjon. Anonymkode: c5a0b...220
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #5 Skrevet 2. februar 2018 Jeg har viking fjellsko og fryser sjelden på beina Anonymkode: d4307...750
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #6 Skrevet 2. februar 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har viking fjellsko og fryser sjelden på beina Anonymkode: d4307...750 Der var det mye å velge i - er det noen av disse? Anonymkode: c5a0b...220
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #7 Skrevet 2. februar 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Der var det mye å velge i - er det noen av disse? Anonymkode: c5a0b...220 Hvilken? Mine er gamle, så finner ikke bilde av de. Det er sorte semskede goretex vintersko med kraftig såle. Ligner litt på her, bare mine er litt laverehttp://www.gratisannonsernorge.com/advertising/viking-fjellsko-gore-tex-str-41 Jeg hadde et par viking fjellsko før de her og, var kjempefornøyd med de og Anonymkode: d4307...750
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #8 Skrevet 2. februar 2018 Jeg bruker selskinnsko Anonymkode: 8fce4...eaf
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #9 Skrevet 2. februar 2018 Det har veldig mye å si at det er nok plass til tærne inni skoene. De aller fleste kvinnemodeller av vintersko er for spisse i tåenden, og klemmer sammen tærne slik at de ikke får nok blodsirkulasjon og dermed blir mye fortere kalde (i tillegg til at man får ødelagt tåstilling). Uggs, Crocs og noen få skomerker til har vintersko som er vide nok til tærne. Salomon er 'verstinger'. Anonymkode: f87eb...216
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #10 Skrevet 2. februar 2018 Det kommer ann på hva du skal bruke de til og hvordan de skal se ut. Jeg har Nesnalobber, og det er beste og kjæreste eiendelene mine igrunn vinterstid. Nesnalobben har jeg i lang, også har jeg en annen modell (afterski er eneste som popper opp i hodet mitt nå, men det høres ikke riktig ut) begge er gode, og begge holder meg varme. Sto vakt i 30minusgrader og jeg frøys ikke. Istede for vanlige sokker i hadde jeg tatt ullsokker i, men når jeg så hvor mye de andre frøys så var jeg utrolig glad jeg hadde de rare skoa mine. Det er ikke sko jeg går til byen med osv, men måke, leke i snøen og gå en tur gjør meg ingen ting. I år har jeg ikke brukt noen av de, av den enkle grunn av at unegne har stjålet begge når jeg skal ha de. 15åringen bruker de korte, de andre er vist for stygge til å vise seg offentlig med, men 13åringen bryr seg ikke og bruker de på skolen om hun skal være mye ute. At jeg egentlig har til henne vil hun ikke høre, for hun må nemlig si at det er mamma sine om noen kommenterer de. Jeg kommer akkurat ikke inn i hennes... Hun eldste fikk Timberland støvler, som for meg ser ut som tøffler. De er gode og varme, men iforhold til mine så er de ikke varme mener hun. Så mine blir stjålet og jeg må gå rundt i hennes. Anonymkode: 837ac...cb2
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #11 Skrevet 2. februar 2018 Panama Jack, varme og vanntette Anonymkode: 6e7f9...82a
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #12 Skrevet 2. februar 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Panama Jack, varme og vanntette Anonymkode: 6e7f9...82a Har prøvd en modell, men den var så utrolig stiv på foten... Men den blir kanskje myker opp etter litt bruk. Anonymkode: c5a0b...220
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #13 Skrevet 2. februar 2018 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det kommer ann på hva du skal bruke de til og hvordan de skal se ut. Jeg har Nesnalobber, og det er beste og kjæreste eiendelene mine igrunn vinterstid. Nesnalobben har jeg i lang, også har jeg en annen modell (afterski er eneste som popper opp i hodet mitt nå, men det høres ikke riktig ut) begge er gode, og begge holder meg varme. Sto vakt i 30minusgrader og jeg frøys ikke. Istede for vanlige sokker i hadde jeg tatt ullsokker i, men når jeg så hvor mye de andre frøys så var jeg utrolig glad jeg hadde de rare skoa mine. Det er ikke sko jeg går til byen med osv, men måke, leke i snøen og gå en tur gjør meg ingen ting. I år har jeg ikke brukt noen av de, av den enkle grunn av at unegne har stjålet begge når jeg skal ha de. 15åringen bruker de korte, de andre er vist for stygge til å vise seg offentlig med, men 13åringen bryr seg ikke og bruker de på skolen om hun skal være mye ute. At jeg egentlig har til henne vil hun ikke høre, for hun må nemlig si at det er mamma sine om noen kommenterer de. Jeg kommer akkurat ikke inn i hennes... Hun eldste fikk Timberland støvler, som for meg ser ut som tøffler. De er gode og varme, men iforhold til mine så er de ikke varme mener hun. Så mine blir stjålet og jeg må gå rundt i hennes. Anonymkode: 837ac...cb2 Jeg skal ut og gå tur med hunden i skog og mark, jeg skal stå å se på at ungene står på skøyter eller vi aker osv. Så bør være gode å gå i samtidig som varme nok i minusgrader til litt mer stillestående aktivitet. Hadde Nesnalobber da jeg var lita😊 Kan aldri huske jeg frøys på beina. Men ser ikke for meg at det er så praktisk i forhold til turer med hund i skog og mark. Anonymkode: c5a0b...220
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #14 Skrevet 2. februar 2018 Snøscootersko er det eneste som duger til sånt. Icebug har en modell som ikke er så ille å se på ift andre scootersko/støvler. https://no-shop.icebug.com/hiking/sorix2 Disse har en nedre komforttemperatur på -40 grader, og såpass bør det være for faktisk å holde seg varm mens en står stille på is. De kommer også i en broddet modell. Jeg hadde førsteutgaven av disse i flere år, og ble aldri kald på bena. Mine var hvite. Mulig at også denne modellen kommer i flere farger for alt jeg vet. Anonymkode: f5287...21d
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #15 Skrevet 2. februar 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Snøscootersko er det eneste som duger til sånt. Icebug har en modell som ikke er så ille å se på ift andre scootersko/støvler. https://no-shop.icebug.com/hiking/sorix2 Disse har en nedre komforttemperatur på -40 grader, og såpass bør det være for faktisk å holde seg varm mens en står stille på is. De kommer også i en broddet modell. Jeg hadde førsteutgaven av disse i flere år, og ble aldri kald på bena. Mine var hvite. Mulig at også denne modellen kommer i flere farger for alt jeg vet. Anonymkode: f5287...21d Er de tunge? Fås de på vanlig butikk? Anonymkode: d4307...750
Kvitost Skrevet 2. februar 2018 #16 Skrevet 2. februar 2018 (endret) 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er de tunge? Fås de på vanlig butikk? Anonymkode: d4307...750 Nei, de er ikke så tunge Som hvilke som helst vintersko. Brukte mine mye på tur med hunden, i stallen osv. Det hadde jeg aldri orket med Sorel feks, som er tunge som bly. Jeg kjøpte mine i en butikk som solgte utstyr for snøscooter og motorsykkel, så om du har noen sånne sjapper i nærheten ville jeg dratt innom og sjekket utvalget. Vet det er flere merker som har damemodeller, men kommer jo ikke på noen nå i farta, og har heller ikke personlig erfaring med annet enn Icebug og Scott. Hadde noen scooterstøvler fra Scott tidligere som var like varme. De var litt rimeligere, men varte dessverre ikke så mange sesonger som Icebug sine. Begynte til slutt å trekke inn vann, og allerede den andre vintersesongen begynte fôret å isolere dårligere. En sånn type sko trenger du i hvert fall ikke ullsokker i, og de er faktisk varmere jo tynnere sokker du har på foten. Edit: Samme bruker som svarte deg tidligere. Kom borti anonymknappen på forrige innlegg. Endret 2. februar 2018 av Kvitost
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #18 Skrevet 3. februar 2018 Jeg har noen fantastiske vintersko fra Sorell. Mine er kjøpt for 7 år siden, så finner ikke modellen jeg har. Jeg er en skikkelig frysepinn og disse skoen er de beste jeg har hatt! Anonymkode: 564e8...066
Cat.68 Skrevet 3. februar 2018 #19 Skrevet 3. februar 2018 Selskinnsko. Finnes ikke varmere og bedre sko😍
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #21 Skrevet 3. februar 2018 Dette handler først og fremst om at du MÅ ha sko som er store nok, og som ikke er trange noe sted. Det betyr at de må være runde foran, høye over vristen og i det hele tatt romslige. Dette gjelder også etter du har lagt i en god ullsåle. Videre må du ha en god sokk. Hva som er en god sokk, er umulig å svare på, siden det er veldig individuelt, men naturstoff er et viktig stikkord. Anonymkode: 2db8d...c76
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #22 Skrevet 3. februar 2018 1 time siden, frk Nilsen skrev: "voksen-uggs" Enig! Sånne har jeg også. Anonymkode: 2b813...236
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå