Gå til innhold

Reise med 3 barn, hvordan løser vi det med bilstoler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer 3 uker i Portugal i mai, men hvordan i all verden løser man det med bilstoler? Vi har tilsammen 3 barn, ei på 6, ei på 2 og en på 5 mnd som alle bruker bilstol naturlig nok. Vi kan jo ikke ha med bilstolene til alle samt tvillingvogn og bagasjen. Hva gjør dere som reiser mye med små barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reiser uten bilstoler.

Skrevet

Leier bil på forhånd så den står klar på flyplassen når den kommer, leier da med seter selvfølgelig. Bare vær obs på at setene ofte har ganske mye dårligere standard enn her, er en del slitne gamle seter i bruk i utlandet.

Anonymkode: ca7c9...e3f

Skrevet

Vi har allerede bil der, så må evt leie bare bilstoler. Er da litt skeptisk på standarden og hvor kan man leie? Har leiebilselskaper utleie av kun bilstoler også fks?

Skrevet

Vi hadde med 2 bilstoler, tvillingvogn og mye bagasje forrige ferie, det var ingen problem. Kjøpte besafe two way, dette er relativt billige og lette stoler som er enkle å pakke med seg. Kan brukes både bakovervendt og fremovervendt og festes med bilens/bussens seler. Bilstolen til baby kan du evt. ta med ombord på flyet. Dersom du velger å leie bilstoler, hadde jeg uansett tatt med bilstol til baby hjemmefra.

Anonymkode: d7e9b...0bc

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi hadde med 2 bilstoler, tvillingvogn og mye bagasje forrige ferie, det var ingen problem. Kjøpte besafe two way, dette er relativt billige og lette stoler som er enkle å pakke med seg. Kan brukes både bakovervendt og fremovervendt og festes med bilens/bussens seler. Bilstolen til baby kan du evt. ta med ombord på flyet. Dersom du velger å leie bilstoler, hadde jeg uansett tatt med bilstol til baby hjemmefra.

Anonymkode: d7e9b...0bc

Vi har Besafe two-way oppe hos besteforeldrene så er kjent med setet :) Babystolen vår er utrolig tung (cybex aton 4 gold), men vi kunne evt kjøpt et brukt cabriofix fra venner og bare satt igjen der nede. Vi har begrenset plass i bilen der, så vi må være smidige med bilsetene for at det skal passe. Vi har isofix på alle våre seter og det får vi ikke plass til i bilen der.

Skrevet

Jeg ville tatt med egne til 2-åringen og babyen i hvert fall. Pakk de godt inn! Med Norwegian kan barn ha med både bilstol og vogn uten tillegg i prisen. Jeg har også sett noen snedige sekker som heter Trunki BoostApak som er sekk og bilpute i ett, om det kan være noe for eldste.

Anonymkode: 77eaf...f87

Skrevet

5 og 2 åringen må jo ha eget sete på flyet, så da ville jeg rett og slett tatt med bilstoler til disse som kan brukes inne i kabinen. 

Her er en liste over stoler man kan ha med i kabinen. Om du ikke har noen av dem, ville jeg kjøpt et billig brukt på finn

https://reisemedbaby.wordpress.com/2015/01/12/bilstol-i-fly-britax-besafe-hvem-passer-egentlig-ogsa-litt-om-cares-selvsagt/

Til baby ville jeg sendt babystol i prampack eller lignende, gjerne en brukt en her også, så du kan etterlate den på destinasjonen om nødvendig. Hvis baby har eget sete ville jeg tatt med inn i kabinen til den også. 

God tur :-) 

Anonymkode: 9a409...9a8

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

5 og 2 åringen må jo ha eget sete på flyet, så da ville jeg rett og slett tatt med bilstoler til disse som kan brukes inne i kabinen. 

Her er en liste over stoler man kan ha med i kabinen. Om du ikke har noen av dem, ville jeg kjøpt et billig brukt på finn

https://reisemedbaby.wordpress.com/2015/01/12/bilstol-i-fly-britax-besafe-hvem-passer-egentlig-ogsa-litt-om-cares-selvsagt/

Til baby ville jeg sendt babystol i prampack eller lignende, gjerne en brukt en her også, så du kan etterlate den på destinasjonen om nødvendig. Hvis baby har eget sete ville jeg tatt med inn i kabinen til den også. 

God tur :-) 

Anonymkode: 9a409...9a8

Takk for link! Vi har en kort mellomlanding i Amsterdam, så vi må vurdere om vi får med oss bilstoler inn på flyet når vi skal få med oss håndbagasje og ungene mellom gatene :P Men vi kan evt sende britaxen forsvarlig pakket og ta med babysetet inn på flyet evt. Eldste skal vi få ordnet noe til der tenker jeg. Tror sdet var KLM vi skal fly med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...