Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #26 Skrevet 1. februar 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Er ikke det eneste måte å uttale Madeleine på? Eller mener du at det uttales med samme tonefall/trykk som kjempepen? Hehe, Aurora funker ikke så bra i Bergen heller Hi Anonymkode: cd7ad...b45 Jeg syns de drar på navnet Madeleine. Med 20 e' er Hehe. Ja, Madeleine som i kjempepen sier jeg også 😊 Stemmer det! Har hørt om Aurora fra Bergen hehe😊 Anonymkode: 21feb...b88
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #27 Skrevet 1. februar 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: På min dialekt: "alle" navn med en R midt i (Marte, Herdis osv) fordi vi drar sammen r+t og r+d til en slags tjukk retrofleks lyd. Syns det er mye finere på f eks mange vestlandske dialekter, der man sier MaRte og HeRdis. Anonymkode: 62dea...151 Der er jeg motsatt. Synes Marte, Maren osv er finere på østnorsk enn vestlandsdialekter. Synøve, Johanne ++ , er stygt på den dialekten her på innlandet, mens navnene er mye finere på mange andre dialekter... Anonymkode: 3976e...70a
Gjest Darwinia:-) Skrevet 1. februar 2018 #28 Skrevet 1. februar 2018 Trøndere som sier "Karr-inna" istedenfor "Ka-riiiina". Høres helt jævlig ut.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #29 Skrevet 1. februar 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Har aldri hørt noen av disse, unntagen Harrald (som jeg trodde var standard uttale - er vel ingen som sier Haaaaa-rald?) Anonymkode: 62dea...151 jo, rundt mandal/lyngdal/farsund sier de Haaarald Eller skjønner jeg ikke Oskar -skal ikke det sies Åskar da? Oskar syntes jeg høres rart ut Samme med Tove.. skal jo uttales Tåve. Samme med mitt navn, Tonje, sies jo Tånje Ikke Toonje...? Anonymkode: ba5ab...a7f
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #30 Skrevet 1. februar 2018 Bård og Oliver er grusomme på sørlandsdialekt, synes jeg. BåååRRR og Ålivår. Anonymkode: 2b828...98a
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #31 Skrevet 1. februar 2018 Stort sett alle navn som begynner med R elelr innholder to R`er på bergens (eller annen dialekt med skarre-r) syns jeg er fæle. Er selv bergenser, og begge våre har navn uten R i pga det. Syns det blir så "hardt". Eller må jeg si at det ikke høres noe særlig ut når Anders blir uttalt Anners - og andre navn som "sluker" bokstavene sånn. Syns det er mye finere å si alle bokstavene. Anonymkode: da302...cf0
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #32 Skrevet 1. februar 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bård og Oliver er grusomme på sørlandsdialekt, synes jeg. BåååRRR og Ålivår. Anonymkode: 2b828...98a jeg bor på sørlandet og sier Olliver til Oliver. Men hører noen her sier Åliver eller Ållivår--- Grøss!! Anonymkode: ba5ab...a7f
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #33 Skrevet 1. februar 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Oliver - de som uttaler det Oliiiiver eller Ålliver, det skal uttales Olliver. Ellers Karen på østlandsk, Kaan Anonymkode: ba5ab...a7f Nei. Det "skal" ikke uttales Olliver. Du kan si Ålliver. Det er den engelske måten. Som i Oliver twist Anonymkode: 42475...4d7
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #34 Skrevet 1. februar 2018 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: jeg bor på sørlandet og sier Olliver til Oliver. Men hører noen her sier Åliver eller Ållivår--- Grøss!! Anonymkode: ba5ab...a7f Lav terskel for å synes noe er ekkelt skjønner jeg. (Jeg sier Olliver) Anonymkode: 42475...4d7
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #35 Skrevet 1. februar 2018 Anders Maren Karen Karl Alle disse er bedre med skarre-r enn rulle-r. Har selv rulle-r. Anonymkode: 27542...3a9
Gjest Darwinia:-) Skrevet 1. februar 2018 #36 Skrevet 1. februar 2018 (endret) 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Anders Maren Karen Karl Alle disse er bedre med skarre-r enn rulle-r. Har selv rulle-r. Anonymkode: 27542...3a9 Nei, nei, nei, det er jo omvendt! Mye finere med rulle-r. Men jeg synes kanskje det fordi jeg selv har skarre-r😊 Endret 1. februar 2018 av Darwinia:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå