Gå til innhold

Hvor melde inn brudd på taushetsplikt fra skolens side?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymkode: f7e65...3d2

Skrevet

Fylkesmannen?

Anonymkode: 78fbe...d16

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Fylkesmannen?

Anonymkode: 78fbe...d16

Takk.

Skrevet

Hva har skjedd, da? 

Anonymkode: 84fde...0c6

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva har skjedd, da? 

Nysgjerrigper😂 Det er irrelevant for hvor man skal klage. 

Anonymkode: 6b170...1e3

Skrevet

Først må du melde fra til skoleledelsen. Du må fortelle hva som har skjedd og de må få mulighet til å komme med tilsvar. 

Du kan deretter melde det videre til skolesjefen i kommunen og fylkesmannen dersom du ikke er tilfreds med skolens svar. 

Anonymkode: 9b417...77c

Skrevet

Vi opplevde at en ansatt i barnehagen brøt taushetsplikten sin. 

Vi gikk videre med det, vi ville også melde det til politiet, vi hadde beviser men vi fikk beskjed om å droppe det for politiet hadde ikke ressurser til sånne saker 😢. Vedkommende jobber ikke lengre i vår barnehage, men i en annen barnehage..😖

Anonymkode: 6d940...667

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nysgjerrigper😂 Det er irrelevant for hvor man skal klage. 

Jeg spør, fordi jeg tror det har skjedd på mitt barns skole. Lærer har sendt ut detaljert skriv, der ekstremt dårlig oppførsel av flere elever beskrives i detalj og med navn. Noen av barna blir fremstilt som verre enn andre, og dette skrivet har blitt sendt også til foreldre til barn som kun var indirekte involverte. Jeg føler dette er veldig uheldig for de barna det gjelder, men er det også brudd på taushetsplikt?

Skrevet

Jeg spør, fordi jeg tror det har skjedd på mitt barns skole. Lærer har sendt ut detaljert skriv, der ekstremt dårlig oppførsel av flere elever beskrives i detalj og med navn. Noen av barna blir fremstilt som verre enn andre, og dette skrivet har blitt sendt også til foreldre til barn som kun var indirekte involverte. Jeg føler dette er veldig uheldig for de barna det gjelder, men er det også brudd på taushetsplikt?

Men hendelsene på de forskjellige skolene har ingen relevans. 

Det kommer an på hvem de har sendt ut skrivet til det. Er det sendt kun til de involverte parter eller ikke? Hvis du er usikker, så ta det opp med rektor og sjekk. 

Skrevet

Men hendelsene på de forskjellige skolene har ingen relevans. 

Det kommer an på hvem de har sendt ut skrivet til det. Er det sendt kun til de involverte parter eller ikke? Hvis du er usikker, så ta det opp med rektor og sjekk. 

Helt ærlig så var det bare et spørsmål for å høre om hva et brudd på taushetsplikt kan være.

Det tilfellet jeg snakker om, innebærer at to elever har stått for mesteparten av uroen/slossingen/regelbruddene (en veldig konfliktfylt dag er beskrevet i et brev), imens brevet som beskriver hendelsene er sendt til alle hjem med barn som også var indirekte involverte men ikke aktivt. Dette stiller jo de to hovedpersonene i et dårlig lys ovenfor foreldreguppen, i mine øyne. Men jeg vet ikke om taushetsplikten er brutt?

Skrevet

Dette er helt klart et brudd på tashetsplikten og burde meldes. 

Anonymkode: d3200...037

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, helt klart. Bør meldes.

Skrevet
På ‎31‎.‎01‎.‎2018 den 22.29, Anonym bruker skrev:

Først må du melde fra til skoleledelsen. Du må fortelle hva som har skjedd og de må få mulighet til å komme med tilsvar. 

Du kan deretter melde det videre til skolesjefen i kommunen og fylkesmannen dersom du ikke er tilfreds med skolens svar. 

Anonymkode: 9b417...77c

Takk. Gjelder ikke lærer, men høyere opp.

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Helt ærlig så var det bare et spørsmål for å høre om hva et brudd på taushetsplikt kan være.

Det tilfellet jeg snakker om, innebærer at to elever har stått for mesteparten av uroen/slossingen/regelbruddene (en veldig konfliktfylt dag er beskrevet i et brev), imens brevet som beskriver hendelsene er sendt til alle hjem med barn som også var indirekte involverte men ikke aktivt. Dette stiller jo de to hovedpersonene i et dårlig lys ovenfor foreldreguppen, i mine øyne. Men jeg vet ikke om taushetsplikten er brutt?

Jo, det er den! Det der er jo krise! 

Anonymkode: a6631...db0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...