Anonym bruker Skrevet 31. januar 2018 #1 Skrevet 31. januar 2018 Den lager klikkelyd hver gang jeg åpner munnen. Jeg har problemer med gaping. Må bruke god tid og rikke/gnikke kjevene frem og tilbake flere ganger. Ofte kommer det en skikkelig knaselyd, og da føles det som at kjevene ikke er helt på plass. Skikkelig rar følelse når jeg åpner munnen. Sliter mye med smerter i kjevene og i hodet, nakke og rygg. Ofte slutter jeg å spise før jeg blir mett for det er for slitsomt for kjevene å tygge. Anonymkode: 54727...a3d
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2018 #2 Skrevet 31. januar 2018 Dra til tannlegen. Gjerne en spesialist på protetikk. Du kan få laget enbittdkinne og få øvelser du kan utføre for å lette problemet. Anonymkode: 2f844...41b
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2018 #3 Skrevet 31. januar 2018 Spørs om du får operasjon. Har samme og kjeven er i følge spesialist ødelagt. Men fikk avslag på «nødvendig» operasjon. Må bare lære meg å leve med det og intense smerter sa legen som avslo op. Spesialist henviste til operasjon, siden det er eneste redning, men sykehus sa nei. Her gnisser det ben mot ben. «Duken» som skal ligge mellom er falt ned og bak og er ødelagt. Men du kan være heldigere enn meg. Be om henvisning til mr, deretter odontolog. Du får mest sannsynlig biteskinne først og blir deretter vurdert videre. Alt må dekkes selv. Måtte ut med rundt 2500,- hos odontolog alene. Lege og mr kom i tillegg. Anonymkode: 88131...d03
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2018 #4 Skrevet 31. januar 2018 Du må til spesialist. Jeg fikk et slag på kjeven i gymmen på barneskolen. Har en permanent skade. Jeg klarer lage denne klikkelyden selv, men klarer også å kontrollere den da. Noen ganger låser kjeven seg og da må jeg «vrikke den opp» slik du beskriver. Spesialisten sa til meg at jeg muligens måtte ha en operasjon senere i livet men enn så lenge hadde jeg bare minimal slitasje i leddet. Anonymkode: 8ee7b...303
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå