Gå til innhold

Metallisk lyd når noen snakker på det ene øret

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt vokspropp på begge ører i en måneds tid, og i den tiden har jeg hatt periodevis susing, brumming, piping etc. i ørene. I forgårs fikk jeg endelig skylt begge ører, og ut kom begge proppene.*grøss*. Men så har jeg fått en slags metallisk lyd i det ene øret- kun når noen snakker. Den ligger oppå stemmen på en måte, vanskelig å forklare... Hva kan det være når proppen er ute?

Anonymkode: 80c11...94e

Fortsetter under...

Jeg hadde det etter en ørebetennelse en gang, legen sa det var fordi trommehinna hadde sprekt og ville være sånn til det var grodd igjen.

Hadde den ekle lyden, som en spengt høytaler, i nesten 3 mnd. Var også vondt/ubehagelig med høye skarpe lyder

Anonymkode: 1bf80...f1f

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde det etter en ørebetennelse en gang, legen sa det var fordi trommehinna hadde sprekt og ville være sånn til det var grodd igjen.

Hadde den ekle lyden, som en spengt høytaler, i nesten 3 mnd. Var også vondt/ubehagelig med høye skarpe lyder

Huff, så lenge? Men godt å høre at du ikke gikk det kronisk! Da er det vel muligens det hos meg også. Du trengte ingen behandling?

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Huff, så lenge? Men godt å høre at du ikke gikk det kronisk! Da er det vel muligens det hos meg også. Du trengte ingen behandling?

Neida, måtte bare vente på at det grodde sammen igjen.

Når trommehinnen sprekker kan det gi nedsatt hørsel om det blir arrvev på den, men som regel går det helt fint.

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har og hatt det. Helt forferdelig å gå rundt med 😝 Varte vel 2-3 uker hos meg.

Anonymkode: 2701f...cf3

Ja, slitsomt å gå rundt med, og barnas mas blir verre enn vanlig (den metalliske lyden er verst på barnestemmer😆). Fik du også påvist sprukket trommehinne?

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hatt det en gang jeg var potte tett. Helt grusomt. Men for meg varte det bare en dag.

Anonymkode: 38387...65b

Det gir jo håp, da, men her er jeg på tredje dagen nå. 😏 Jeg har aldri hatt det før, men det er tydeligvis ikke helt uvanlig, da.

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, slitsomt å gå rundt med, og barnas mas blir verre enn vanlig (den metalliske lyden er verst på barnestemmer😆). Fik du også påvist sprukket trommehinne?

Nei, fikk det etter flytur. Har opplevd det to ganger faktisk. Varte likt etter begge flyturene.

Anonymkode: 2701f...cf3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...