Gå til innhold

Hjelp, er så tett i nesen får ikke puste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg er desverre avhengig av nesespray, og skal virkelig prøve hardt å slutte med det. Bare eg blir frisk... Men nå er eg forkjøla og er så tett at det gjør vondt. Først ble det ene nesehullet potte tett i går, ikke ett luftfnugg kommer inn, og i natt har det andre blitt sånn og.. Og nesespray virker ikke! Har prøvd flere forskjellige, ikke kul om de virker. Hsr prøvd saltvann også. Har også prøvd å skylle med sånt nesehorn med saltvann, men det er jo så tett at det renne jo ikke inn i nesen engang. Hvordan kan det hjelpe når det ikke går inn i nesa? Prøvde med hode over kokt vanndamp også, løsna ikke da heller.. Desperat nå... Føler eg sliter ordentlig med å puste, småtett i halsen også! 

Trenger ikke kommentarer på at sånn går det når eg bruker for mye nesespray. Det vet eg. Trenger råd som kan hjelpe med å åpne nesen! 😄 

Anonymkode: c6449...627

Skrevet

Hjelper det ikke med store doser nesespray? Jeg er/har selv vært nesespray avhengig i mange år, og når jeg ble så tett som du beskriver så peiset jeg bare på med masse otrivin.

Nar du blir frisk går du til legen og får resept på avamys slik at du kan avvenne deg. Det har fungert helt utrolig bra på meg og jeg bruker kun avamys en-maks to dager i døgnet (er en måned siden jeg sluttet med otrivin). 

Anonymkode: 07b94...a25

Skrevet

Litt redd for at det hullet som er tettest, sku bruke enda lenger tid på å åpne seg om eg pøste på med nesespray. Har gjort det før, men aldri vert så tett som nå.. Prøvde nettopp nesespray, men den renner bare ut igjen, den går ikke inn engang...hjelper det im eg pøser på enda mer?  Har duppet av sittende i sofaen i natt.. 😂 funker ikke å ligge, da dunker det oppi bihulene... 

Har avamys, men har aldri følt det har virket? 

Hi

Skrevet

Tigerbalsam. En liten klump inn i hvert nesebor og snart er det åpent.

Anonymkode: 1f62b...f72

Skrevet

Hvor får eg tak i tigerbalsam da?

Hi

Skrevet

Åpne munnen og pust. Du trenger ikke puste med nesa. Å puste med munnen er normalt ved en forkjølelse.

Anonymkode: 71512...125

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor får eg tak i tigerbalsam da?

Hi

Apotek i alle fall. Mulig på butikk, men usikker

Anonymkode: 1f62b...f72

Skrevet

Har du prøvd gammeldagse nesedråper da? Legge hodet bakover og dryppe i nesa..

De selger nesedråper på apoteket, mannen min som er allergisk synes nesespray er direkte smertefullt å få i nesa så vi har nesedråper i medisinskapet som han bruker når han blir forkjølet.

Anonymkode: f0397...123

Skrevet

Har ikke prøvd nesedråper nei. Skal sjekke det ut, skal se om eg finner tigerbalsam og.. Villig til å prøve alt nå...😉 takk! 😊 

Og ja.. Eg puster gjennom munnen.. Haha... Men når man også i tillegg blir tett i hals og pust, så hjelper ikke det på... 😉 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...