frk Nilsen Skrevet 1. februar 2018 #51 Skrevet 1. februar 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor er det så mange her som tror man skammer seg over kroppen fordi man ikke går naken hjemme? Jeg er stolt av kroppen min, men trenger ikke være naken hjemme for å vise barna mine det. Anonymkode: 1bfb8...60d Leser stadig vekk at det er mange her inne som ikke viser seg naken for mannen en gang. Mange voksne damer dusjer ikke naken i svømmehallen, går ikke på stranden med barna osv. Du sier du er stolt over kroppen din, men vil ikke at barna skal se den. Å vise seg naken hjemme er ikke det samme som å sprade rundt, men å kunne gå mellom bad-soverom, dusje uten å låse døra osv. Kadre Yusuf har mange gode poenger her https://www.tv2.no/a/8369651/ man trenger ikke kopiere hennes rutiner med nakendag, men kanskje senk skuldrene litt - hva så om barna ser meg naken på bad, soverom etc.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #52 Skrevet 1. februar 2018 11 minutter siden, frk Nilsen skrev: Leser stadig vekk at det er mange her inne som ikke viser seg naken for mannen en gang. Mange voksne damer dusjer ikke naken i svømmehallen, går ikke på stranden med barna osv. Du sier du er stolt over kroppen din, men vil ikke at barna skal se den. Å vise seg naken hjemme er ikke det samme som å sprade rundt, men å kunne gå mellom bad-soverom, dusje uten å låse døra osv. Kadre Yusuf har mange gode poenger her https://www.tv2.no/a/8369651/ man trenger ikke kopiere hennes rutiner med nakendag, men kanskje senk skuldrene litt - hva så om barna ser meg naken på bad, soverom etc. Min mor var ikke naken hjemme. Allikevel har hun klart å oppdra tre døtre som alle er glad i og stolt av kroppen sin. Jeg forstår ikke hvorfor man må følge den «akkurat passe naken» normen som det legges opp til her for å ha et naturlig forhold til kroppen sin. Jeg forstår ikke hvorfor det å gå med undertøy sidestilles med å skamme seg over kroppen. Jeg synes debatten blir veldig preget av at det finnes én fasit og den må alle holde seg til fordi den er den eneste veien til målet. Anonymkode: 1bfb8...60d
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #53 Skrevet 1. februar 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Kan sitte både med og uten bh, men jeg har ikke valker. Og barberer automatisk leggene hver 3.dag (for min egen skyld, ellers så klør det)... har hatt litt stubber under armene da. Har en 5åring og en 2mnd baby. ...men fordi jeg ikke har "stygg" kropp, så er den ikke ekte? Klart barna får se meg naken, akkurat sånn jeg er. De lærer også at alle er forskjellig. Men dette blir litt som alle de som blir hyllet i sosiale media når de viser "ekte mammakropp" med valker og cellulitter. Mens hvis en som meg, med flat mage og stramme lår gjør det samme da er det ikke "ekte mammakropp". ...men det er jo det? Må ekte kropper ha "skavanker"? Jeg har en skjev pupp da, er det "ekstremt" nok? 🤔😏 Anonymkode: ca9b5...f3c Var ikkje meininga å antyde at fine kropper ikkje er ekte. Beklager det altså. Prøvde bare finne en beskrivende overskrift til spørsmålet. Når eg skal være (nesten) naken offentlig, f.eks garderobe eller stranda så gjør eg små tiltak som f.eks. barbering og voksing under navlen for å tørre vise meg fram. Liker å være fjong dersom mannen min er heime, spesielt i forbindelse med sex. Så slo det meg her en kveld eg låg i trusa i dobbeltsenga (etter dusj), og las til barna i sterkt lys at eg er ubarbert på beina, og lurte på om det var vanlig at barn fekk sjå slike "usminka" virkelighet. For det ser jo helt gale ut med mørkt hår på låra, og barna brukte meg som klatrestativ. 😊 Anonymkode: 7672d...5f3
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2018 #54 Skrevet 2. mai 2018 På 31.1.2018 den 17.34, Anonym bruker skrev: Syns dere pappen kan gå naken foran barna, om han har veldig stor penis? Snakker om minst 18 cm i slapp tilstand :S Anonymkode: 240ec...17f Ja hvorfor ikke. Penis er penis uansett størrelse. Er naken selv på badet med barna, er ikke så stor slapp, men rundt 12-13. Tar da ikke skade av det.Så lenge de er vant til å se naken kropp fra de er små er det ikke noe problem. Mine har aldri reagert negativt på noen måte, hadde de gjort det hadde jeg kledd på meg. Ingen av oss er sjenerte. Å de er nå 9 og 11. Anonymkode: 12d87...232
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2018 #55 Skrevet 2. mai 2018 Hele familien løper nakne innimellom. Dusjer, bader.... ingen blyghet. Jeg har både valker og er ubarbert til tider. Cellulitter og alt annet.. Vi bryr oss faktisk ikke. Alt er naturlig. Tynn, tykk, høy, kort, hår/uten hår... Vi er oss selve, og vi storkoser oss sammen. Verdens beste familie💕 Anonymkode: 692da...80b
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2018 #56 Skrevet 2. mai 2018 Ja selvsagt! Har fått litt magene med årene men det tålet sønnen min på 6 år å se Anonymkode: 686ef...3f5
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2018 #57 Skrevet 2. mai 2018 Er vel ganske mange som er naken med barna, er jo ikke noe problem det. De stopper når de selv vil. Alltid vært det hjemme, ingen som er flaue for noe som helst. Trodde jentene ville bli det når de kom i puberteten, men det gikk bra, de bryr seg ikke. Hender vi dusjer sammen hvis vi har dårlig tid spes på morgenen. Har heldigvis stor dusj da. Anonymkode: 12d87...232
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2018 #58 Skrevet 3. mai 2018 Selvsagt ser de kroppen min, med både valker og hårvekst. Jeg trasker ikke naken rundt i huset men føler det er fri trafikk inn på badet med en gang mamma skal dusje eller gå på do. De er 2 og 4 år. Foreløpig er rumpa til pappa mer spennende en valkene til mamma, for rumper er toppen av humor Anonymkode: 0ec87...eae
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2018 #59 Skrevet 3. mai 2018 Jada. Barnet kommer gjerne inn hvis jeg er i dusjen for eks. Jeg kan også stå å kle på meg etter dusjen, hvor barnet kommer inn for å snakke/fortelle noe eller annet. Mannen også. Så her vet barnet hvordan kropp ser ut. Og det er helt ok og naturlig. Anonymkode: 0f1cd...0fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå