Gå til innhold

Minuskalorier!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du eksempelvis spiser en appelsin, som inneholder omtrent 50 kalorier, så bruker kroppen din 75 kalorier på å forbrenne appelsinen og prosessere alle vitaminer og mineraler - ergo har du mistet 25 kalorier uten å gjøre annet enn å spise.

Er det noe sannhet i dette?

Anonymkode: 02184...21f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor har du det fra?

Har lest noe om det tidligere jeg også (i typiske artikler i "dameblad"), men så det var en professor som ofte er ute og snakker om fedme (husker ikke navnet) som sa at dette bare var tull og at ikke fantes matvarer med minuskalorier. Så velger og tro han inntil videre.

Anonymkode: 259d0...f8f

Skrevet

Skal du forbrenne mer enn du spiser må du enten spise mindre enn den energien kroppen trenger for å sitte i sofaen eller så må du øke forbrenningen ved å trene samtidig. 

Anonymkode: 05dd2...b85

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Skal du forbrenne mer enn du spiser må du enten spise mindre enn den energien kroppen trenger for å sitte i sofaen eller så må du øke forbrenningen ved å trene samtidig. 

Anonymkode: 05dd2...b85

Det vet jeg, selvfølgelig. Men dette tok jeg fra en artikkel som mener at kroppen forbrenner kalorier på å fordøye denne maten, altså at det finnes matvarer som forbrenner seg selv, på en måte (for det meste frukt og grønnsaker). Lurte på om det var noe sannhet i det. 

hi

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor har du det fra?

Har lest noe om det tidligere jeg også (i typiske artikler i "dameblad"), men så det var en professor som ofte er ute og snakker om fedme (husker ikke navnet) som sa at dette bare var tull og at ikke fantes matvarer med minuskalorier. Så velger og tro han inntil videre.

Anonymkode: 259d0...f8f

Dette var også i et "dameblad". http://tara.no/kosthold/minuskalorier-gjor-deg-slank

Syns jo også det høres litt rart ut, men jeg skulle jo veldig gjerne ønske at det var sånn! 

Skrevet

Det blir jo uansett det totale antall kalorier i døgnet som er viktig. Antar du ikke har tenkt til å spise 40 appelsiner i løpet av et døgn og ikke noe annet..

Anonymkode: 5d4fb...035

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette var også i et "dameblad". http://tara.no/kosthold/minuskalorier-gjor-deg-slank

Syns jo også det høres litt rart ut, men jeg skulle jo veldig gjerne ønske at det var sånn! 

Klippet fra din egen artikkel

Det er altså uenighet i om mat med minuskalorier alene får deg til å gå ned i vekt. Det man imidlertid er enige om er at mat med minuskalorier er sunn mat med få kalorier som kan bidra til at du går ned i vekt.

Husk allikevel at å kun spise mat med minuskalorier kan føre til feilernæring, så sørg alltid for et variert kosthold.

Anonymkode: 825bd...753

Skrevet

Isbergsalat skal være en mattype med slike minuskalorier. Det er den eneste jeg vet om.

Man bruker virkelig ikke mye kalorier på å fordøye mat. F eks når jeg går en halvtimes tur forbrenner jeg 150 kalorier. Og da går jeg i godt tempo.

Så å  sitte på sofaen og fordøye mat kan ikke forbrenne noe mer enn 10 kalorier, maks. Fordøyelse av mat går under de 1200 kaloriene som er minimum hver dag for å holde kroppen i live, og ikke noe man burde telle med hvis man teller kalorier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...