SuperFries Skrevet 27. januar 2018 #1 Skrevet 27. januar 2018 Min unge på 5 år har selektiv spisevegring. Han er undervektig grad 1. Vi fant nettopp ut hva det het, han har spist mindre og mindre siden han var 2 år. Er det noen som har erfaring med det eller lignende?
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2018 #2 Skrevet 27. januar 2018 Barnet mitt har det samme. Sju år. Vi fikk tips om å tilsette en teskje olje i all mulig mat til barnet, smoothie, saus, gryter, supper, grøt, youghurt etc. Bytte til helmelk, tilby kalorik drikke til alle måltider (melk, juice, saft i stedet for vann). I tillegg har vi begynt å ha dessert hver dag. Feks bær med vaniljekesam, skolebolle, is, etc. Og vi gir store mengder nøtter. Anonymkode: 0d86a...442
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2018 #3 Skrevet 27. januar 2018 Min hadde grad 2. Fikk ikke noe veiledning fordi hun spiste mye og ikke la på seg. Da var hun bare sånn. Da hun var 4 år var hun 11 kg. Da hun var 8, var hun 15 kg. Nå er hun tenåring og er 165 høy og 40 kg. Men hun spiser masse. Hun bare forbrenner vanvittig fort. Anonymkode: 1a151...07b
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2018 #4 Skrevet 27. januar 2018 Min var undervektig grad 3. Vi er mye på sykehus pga epilepsi. Men ingen fokus annet enn å tilføre skjulte kalorier. Nå er han undervektg grad 2. Sunn og aktiv 12 åring som trener mye. Barnelegen på sykehuset mener at det er helt naturlig at barn er så tynne når de er unge. Jeg tilfører ofte rapsolje i smoothie etc. Eller er jeg ikke bekymret eller tenker mye på det. Han spiser normalt og er aktiv. Anonymkode: 29b35...f7c
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2018 #5 Skrevet 27. januar 2018 Min 10 åring er undervektig grad 2, har bare ikke appetitt og er veldig aktiv. Vi lager smoothie med ekstra kalorier (eggeplomme, rapsolje, kokosmelk, avocado etc) og hun får 2 næringsdrikker fra apoteket i løpet av dagen. Anonymkode: 6bd6f...0f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå