Gå til innhold

katt som driter i sengene...

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eh, nei. De har ikke menneskelige følelser som f eks hevntrang eller krenkelse. Et så komplisert følelsesliv har ikke katten. Den har heller ikke en tidsopplevelse som ligner vår og kan dermed ikke bruke fortid-nåtid som referanse ("du var dum forrige tirsdag, derfor tisser jeg i senga di i dag.)

Katten føler heller ikke lojalitet eller ridderlighet, så hvis den avstår fra å tisse i senga di er det ikke fordi den vil være grei mot deg. Den vet heller ingen ting om ditt følelsesliv og kan følgelig ikke regne ut hva som skal til for å gjøre deg trist, sint eller skuffet. 

Faktisk vet den ikke engang at tissing og bæsjing ansees for å være ekkelt, altså i menneskeverden, for i katteverden har disse tingene nytteverdi som bl a markering. 

Så nei, den kan ikke furte og straffe eieren. Men eieren kan tillegge den menneskelige trekk, da. Og tolke atferden dens inn i noe som vi selv syns er logisk. Det klarer vi mennesker fint. 

Anonymkode: 6edb5...099

Mine og gjør det. Men ikke flere dager etterpå selvfølgelig!

Anonymkode: 6644f...413

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eh, nei. De har ikke menneskelige følelser som f eks hevntrang eller krenkelse. Et så komplisert følelsesliv har ikke katten. Den har heller ikke en tidsopplevelse som ligner vår og kan dermed ikke bruke fortid-nåtid som referanse ("du var dum forrige tirsdag, derfor tisser jeg i senga di i dag.)

Katten føler heller ikke lojalitet eller ridderlighet, så hvis den avstår fra å tisse i senga di er det ikke fordi den vil være grei mot deg. Den vet heller ingen ting om ditt følelsesliv og kan følgelig ikke regne ut hva som skal til for å gjøre deg trist, sint eller skuffet. 

Faktisk vet den ikke engang at tissing og bæsjing ansees for å være ekkelt, altså i menneskeverden, for i katteverden har disse tingene nytteverdi som bl a markering. 

Så nei, den kan ikke furte og straffe eieren. Men eieren kan tillegge den menneskelige trekk, da. Og tolke atferden dens inn i noe som vi selv syns er logisk. Det klarer vi mennesker fint. 

Du har ikke peiling på katter, forstår jeg...

Anonymkode: f0ca8...e5b

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

😂😂😂

Ler meg i hjel. 

Anonymkode: 23ccf...6e1

Skrevet

Mulig jeg har oversett at det står noe om dette, men er det slik at katta vanligvis gjør fra seg ute, men at den nå går i sengene - og det UTEN at det har slått deg å tilby den et kattetoalett innendørs?

Kjøp kattedo, sett den godt unna mat og vann, gjerne så katta får litt privatliv. Ulike typer kattesand/underlag i kassen kan også prøves.

Doen må holdes ren, og om katten aldri har sett en slik før, kan du eventuelt legge neste bæsj oppi som demonstrasjon 😊

Anonymkode: 2304c...cd8

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Pinlig innlegg når man ikke har peiling :legrine:

Anonymkode: bee91...0b8

Skrevet

Hvorfor har han tilgang til sengene? Lukk dørene til soverommene  

Anonymkode: fde75...20a

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har ikke peiling på katter, forstår jeg...

Anonymkode: f0ca8...e5b

Jeg har god peiling på katteeiere i alle fall. De er sikre på at katter forstår norsk!

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Pinlig innlegg når man ikke har peiling :legrine:

Mye pinligere å tro at en katt planmessig tisser i menneskesenger for å gjøre livet surt for eieren. Hva blir det neste? At bikkja markerer med bare småskvetter fordi den har prostatavansker? At kjøttmeisen synger fordi den håper du skal tilby den platekontrakt? At potteblomstene dine snur seg mot sola fordi de vil bli brune?

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mye pinligere å tro at en katt planmessig tisser i menneskesenger for å gjøre livet surt for eieren. Hva blir det neste? At bikkja markerer med bare småskvetter fordi den har prostatavansker? At kjøttmeisen synger fordi den håper du skal tilby den platekontrakt? At potteblomstene dine snur seg mot sola fordi de vil bli brune?

Haha, mener du at du tror hannhunder aldri får prostataproblemer?

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Haha, mener du at du tror hannhunder aldri får prostataproblemer?

Det ligger i deres instinkt å markere flekkvis - enten de har prostatakreft eller ikke. På samme måte som det ligger i kattens natur å skite på et sted den oppfatter som hensiktsmessig, helt uavhengig av om den "er fornærma" eller ikke.

Folk som tror kjæledyra deres er mennesker, oppfatter jeg som enkle og barnaktige.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det ligger i deres instinkt å markere flekkvis - enten de har prostatakreft eller ikke. På samme måte som det ligger i kattens natur å skite på et sted den oppfatter som hensiktsmessig, helt uavhengig av om den "er fornærma" eller ikke.

Folk som tror kjæledyra deres er mennesker, oppfatter jeg som enkle og barnaktige.

Folk som uttaler seg om ting de ikke har peiling på, er og ganske enkle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...