GĂ„ til innhold

katt som driter i sengene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forslag til hva man kan gjÞre med kattekreket...er det hÄp for Ä fÄ den renslig?? Har en hannkatt pÄ nesten 3 Är..han har bestandig gÄtt ut for Ä gjÞre fra deg.har katteluke..sÄ for vel 3 mnd siden begynte han Ä sette seg i sengen til min datter Ä drite og urinere..gjorde dette 3 ganger fÞr vi dro og fikk han kastrert. Er nÄ 1 mnd siden han ble kastrert og har ikke vÊrt i senga etter det fÞr idag..men ikke i min datter sin seng..han gikk i min seng..satte seg ned og dreit oppÄ teppet. Han har normal avfÞring. Katten har ikke vÊrt utsatt for noen endringer heller..og ifÞlge vetrinÊr som kastrerte sÄ er katten frisk og rask.

Anonymkode: a87d6...4c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan vÊre flere grunner. 

Har dere «kranglet?» Er du og katten uvenner? Det kan vÊre en Ärsak. Den straffer deg.

Det kan ogsÄ vÊre at katten markerer territorium. Det dumme med dette er at hvis katten fÞrst begynner med det, vil det vÊre veldig vanskelig Ä venne den av med det. Den lukter sitt territorium, og vil fortsette Ä markere for Ä beholde det. NÄr du vasker og fjerner lukten, prÞver katten Ä gjenerobre territoriet, og vil dermed markere pÄ nytt.

Det kan ogsÄ vÊre sÄ enkelt som at katten ikke nÄr ut til sin vante do. Er det mye snÞ der dere bor? Det kan vÊre at katten ikke tÞr Ä gjÞre fra seg pÄ sin vante plass, for da utfordrer den andre katter, noe som igjen kan fÞre til slÄssing. Dermed gjÞr den fra seg inne.

Det er ikke moro med en katt som gjÞr fra seg inne. HÄper det lÞser seg for dere.

Anonymkode: 23ccf...6e1

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har dere «kranglet?» Er du og katten uvenner? Det kan vÊre en Ärsak. Den straffer deg.

Det kan ogsÄ vÊre at katten markerer territorium. Det dumme med dette er at hvis katten fÞrst begynner med det, vil det vÊre veldig vanskelig Ä venne den av med det. Den lukter sitt territorium, og vil fortsette Ä markere for Ä beholde det. NÄr du vasker og fjerner lukten, prÞver katten Ä gjenerobre territoriet, og vil dermed markere pÄ nytt.

Det kan ogsÄ vÊre sÄ enkelt som at katten ikke nÄr ut til sin vante do. Er det mye snÞ der dere bor? Det kan vÊre at katten ikke tÞr Ä gjÞre fra seg pÄ sin vante plass, for da utfordrer den andre katter, noe som igjen kan fÞre til slÄssing. Dermed gjÞr den fra seg inne.

Det er ikke moro med en katt som gjÞr fra seg inne. HÄper det lÞser seg for dere.

Har ikke kranglet med katten og vi er ikke uvenner 😯 vi bor Ăžverst i et lite byggefelt ca 500 meter til nermeste nabo med bare skog rundt fra alle kanter, er ikke andre katter i nabolaget bortsett fra 1 hokatt som bor ganske langt unna. Det er nesten ingen snĂž sĂ„ katta kommer seg helt fint frem til der han gjĂžr ifra seg, dvs hele omrĂ„det utfor huset og i skogen 😯

Skrevet

Og han gÄr ut om dagene og gjÞr fra deg ogsÄ sÄklart, senest idag var han ute fÞr han kom inn Ä dreit i sengen

Skrevet

Den mÄ avlives. NÄr de begynner sÄnn sÄ er det ikke mer Ä fÄ gjort. 

Anonymkode: ff1f1...2c2

Skrevet

Kan vĂŠre sykdom. Friske katter gjĂžr som regel ikke fra seg inne.

Anonymkode: f0ca8...e5b

Skrevet

Han er kastrert aaaaaaaltfor seint. Det mÄ gjÞres nÄr de er akkurat kjÞnnsmodne! 

Anonymkode: f67ee...f3c

Skrevet

Det hadde blitt en sprĂžyte hos dyrlegen og en reise til de evige jaktmarker gitt.

Nesten umulig Ä fÄ de til Ä slutte med sÄnt nÄr de fÞrst har begynt.

Anonymkode: 581a2...4e7

Skrevet

HĂ„per jeg slipper Ă„ fĂ„ avlivet katten, han er sĂ„ snill og kosete 😱

Skrevet

VĂŠr flinke Ă„ lukk soveromsdĂžrene en periode fremover. Det har skjedd tilsammen fire ganger. Veldig drĂžyt Ă„ avlive et stakkars dyr dere er glade i pga det

Anonymkode: b4e50...681

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

VĂŠr flinke Ă„ lukk soveromsdĂžrene en periode fremover. Det har skjedd tilsammen fire ganger. Veldig drĂžyt Ă„ avlive et stakkars dyr dere er glade i pga det

Har ingen planer om Ä avlive katten, men om han fortsetter og fortsetter med dette over tid sÄ vet jeg ikke. Har forresten hatt dÞra til barnet sitt rom igjenn over en lengre periode da det kun var der han var Ä dreit, min dÞr har bestandig stÄtt Äpen sÄ trodde ikke at han skulle gÄ dit Ä drite ogsÄ

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har du snakket med dyrlegen om det? Kanskje katten kan feile noe, eller dyrlegen har kanskje noen tips til Ä fÄ bukt med det

Anonymkode: bee91...0b8

Skrevet

Lukk soveromsdÞrene fra nÄ av, og kjÞp en kattedo til Ä ha inne. Kanskje det kan hjelpe. Ville ikke avlivet katten fÞr alt annet var prÞvd iallfall.

Anonymkode: 35eda...1ee

Skrevet

Enkelte katter er slik. Min katt tisset alltid i sengen til min sĂžnn, heldigvis tok jeg han pĂ„ fersken, da jeg sto pĂ„ naborommet Ă„ brettet klĂŠr. Da fekk han noen banne ord av megÂ đŸ€Ł ogsÄ kastet jeg han rett ut. Aldri skjedd siden 🙃

Samme med en annen katt jeg hadde, hun hadde fast plass i et hjĂžrne pĂ„ loftet, jeg satt i trappen Ä ventet, tok hun pĂ„ fersken, kasta hun rett ut. Aldri skjedd igjen der heller â˜ș 

Anonymkode: 64bda...1e9

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

😂😂😂

Ler meg i hjel! "Straffer deg"! 

Anonymkode: 6edb5...099

Skrevet

Jeg hadde en sÄnn fÞr.. jeg orket ikke. Den dreit oppi senga mi.. til slutt var det nok. 

Anonymkode: 93e0b...37b

Skrevet

Har du flyttet maten f.eks.? Det kan vÊre nok til at de markerer irritasjon. Desverre er det stort sett undeliggende sykdom som fÞlger slik atferdsendring. 

Anonymkode: a70fa...16a

Skrevet

Å fy f....det hadde jeg ikke greid Ă„ ha i hus. Kattedritt/tiss er det verste som finnes. GjĂžr den det i sengene deres er det over og ut for min del. 

Anonymkode: 55f93...394

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

😂😂😂

Det gjorde mine ogsĂ„ 😆 den ene fikk ikke ut pga sykdom, han kom opp i senga, (helt ny seng) satte seg ned og tissa 😣 Det funka, jeg heiv han ut 😂 aldri tissa inne verken fĂžr eller etter. Katt nr to hoppa i fanget pĂ„ meg da jeg satt i sofaen, trodde hun skulle kose... sĂ„ feil kan man ta. Hun var sulten! 

Anonymkode: 6644f...413

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er da MYE drĂžyere Ă„ akseptere avfĂžring og parasitter pĂ„ det stedet der man selv skal sove! Jeg har ikke ord for hvor kvalmt dette er!!! đŸ˜·đŸ˜·đŸ˜·

Skrevet

Men sÄ lukk dÞrene til alle soverommene vel. Hvorfor er ikke det den fÞrste lÞsningen?

Anonymkode: 56af4...c7c

Skrevet

Passet en katt som tisset i sengene (sĂ„ kunne ikke bare avlive heller😏). MĂ„tte bare lukke soveromsdĂžrene... 

Var merkelige greier...om den sĂ„ noe "mykt" sĂ„ travet den rundt og "redde opp", sĂ„ tisset den.đŸ€ŠđŸ»â€â™€ïž SĂ„ sengene var jo tydeligvis kattedo-himmelen... Sofaer og pledd gjorde den ikke sĂ„nt med. đŸ€·đŸ»â€â™€ïžÂ 

Men katten hadde ingenting pÄ soverommet Ä gjÞre heller, sÄ lukket bare dÞrene og problemet var lÞst. 

Anonymkode: 07d53...181

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har samme problem med en av mine katter. Jeg har vÊrt aktiv i dyrebeskyttelsen, sÄ her i huset har vi 6 katter. Den ene katten her , en jentepus , holder det gÄende pÄ samme mÄte og vi har per dags dato ikke funnet noe fornuftig svar pÄ den gÄten- hvorfor katten bÊsjer i sengen. Katten ble sterilisert da hun var 6mndr gammel, vi bor pÄ landet med mange km til nÊrmeste nabo, kattene har et eldorado utenfor, med skog og mark, de har Katteluke og innedo, de gÄr inn og ut i huset som de vil og har det sÄ bra som en katt kan ha det. De blir koset og kjÊlet med og de er harmonisk hele horven , men den ene pusen driter ned sengen hvis hun fÄr muligheten til det. Vi har sjekket henne hos veterinÊrer, vi har prÞvd feromoner, men ingen har noe logisk forklaring pÄ problemet, syk er hun heller ikke, sÄ jeg tror at eneste lÞsningen for deg, sÄ sant du vet at katten er erklÊrt frisk, det er Ä lukke dÞrene til soverommet :) Evt hvis du Þnsker , sÄ kan du prÞve feromoner via en stikkontakt.

https://www.apotek1.no/produkter/feliway-diffuser-til-katt-1sett-944843p

Anonymkode: 2313d...e7d

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

😂😂😂

Var det sÄ gÞy? Jo, katter kan furte og straffe eieren sin hvis de av en eller annen grunn blir fornÊrmet. 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var det sÄ gÞy? Jo, katter kan furte og straffe eieren sin hvis de av en eller annen grunn blir fornÊrmet. 

Eh, nei. De har ikke menneskelige fÞlelser som f eks hevntrang eller krenkelse. Et sÄ komplisert fÞlelsesliv har ikke katten. Den har heller ikke en tidsopplevelse som ligner vÄr og kan dermed ikke bruke fortid-nÄtid som referanse ("du var dum forrige tirsdag, derfor tisser jeg i senga di i dag.)

Katten fÞler heller ikke lojalitet eller ridderlighet, sÄ hvis den avstÄr fra Ä tisse i senga di er det ikke fordi den vil vÊre grei mot deg. Den vet heller ingen ting om ditt fÞlelsesliv og kan fÞlgelig ikke regne ut hva som skal til for Ä gjÞre deg trist, sint eller skuffet. 

Faktisk vet den ikke engang at tissing og bÊsjing ansees for Ä vÊre ekkelt, altsÄ i menneskeverden, for i katteverden har disse tingene nytteverdi som bl a markering. 

SÄ nei, den kan ikke furte og straffe eieren. Men eieren kan tillegge den menneskelige trekk, da. Og tolke atferden dens inn i noe som vi selv syns er logisk. Det klarer vi mennesker fint. 

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...