Anonym bruker Skrevet 26. januar 2018 #1 Skrevet 26. januar 2018 Forslag til hva man kan gjÞre med kattekreket...er det hÄp for Ä fÄ den renslig?? Har en hannkatt pÄ nesten 3 Är..han har bestandig gÄtt ut for Ä gjÞre fra deg.har katteluke..sÄ for vel 3 mnd siden begynte han Ä sette seg i sengen til min datter Ä drite og urinere..gjorde dette 3 ganger fÞr vi dro og fikk han kastrert. Er nÄ 1 mnd siden han ble kastrert og har ikke vÊrt i senga etter det fÞr idag..men ikke i min datter sin seng..han gikk i min seng..satte seg ned og dreit oppÄ teppet. Han har normal avfÞring. Katten har ikke vÊrt utsatt for noen endringer heller..og ifÞlge vetrinÊr som kastrerte sÄ er katten frisk og rask. Anonymkode: a87d6...4c6
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2018 #2 Skrevet 26. januar 2018 Det kan vÊre flere grunner. Har dere «kranglet?» Er du og katten uvenner? Det kan vÊre en Ärsak. Den straffer deg. Det kan ogsÄ vÊre at katten markerer territorium. Det dumme med dette er at hvis katten fÞrst begynner med det, vil det vÊre veldig vanskelig Ä venne den av med det. Den lukter sitt territorium, og vil fortsette Ä markere for Ä beholde det. NÄr du vasker og fjerner lukten, prÞver katten Ä gjenerobre territoriet, og vil dermed markere pÄ nytt. Det kan ogsÄ vÊre sÄ enkelt som at katten ikke nÄr ut til sin vante do. Er det mye snÞ der dere bor? Det kan vÊre at katten ikke tÞr Ä gjÞre fra seg pÄ sin vante plass, for da utfordrer den andre katter, noe som igjen kan fÞre til slÄssing. Dermed gjÞr den fra seg inne. Det er ikke moro med en katt som gjÞr fra seg inne. HÄper det lÞser seg for dere.  Anonymkode: 23ccf...6e1
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2018 #3 Skrevet 26. januar 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det kan vĂŠre flere grunner. Har dere «kranglet?» Er du og katten uvenner? Det kan vĂŠre en Ă„rsak. Den straffer deg. Det kan ogsĂ„ vĂŠre at katten markerer territorium. Det dumme med dette er at hvis katten fĂžrst begynner med det, vil det vĂŠre veldig vanskelig Ă„ venne den av med det. Den lukter sitt territorium, og vil fortsette Ă„ markere for Ă„ beholde det. NĂ„r du vasker og fjerner lukten, prĂžver katten Ă„ gjenerobre territoriet, og vil dermed markere pĂ„ nytt. Det kan ogsĂ„ vĂŠre sĂ„ enkelt som at katten ikke nĂ„r ut til sin vante do. Er det mye snĂž der dere bor? Det kan vĂŠre at katten ikke tĂžr Ă„ gjĂžre fra seg pĂ„ sin vante plass, for da utfordrer den andre katter, noe som igjen kan fĂžre til slĂ„ssing. Dermed gjĂžr den fra seg inne. Det er ikke moro med en katt som gjĂžr fra seg inne. HĂ„per det lĂžser seg for dere.  Anonymkode: 23ccf...6e1 Har ikke kranglet med katten og vi er ikke uvenner đŻ vi bor Ăžverst i et lite byggefelt ca 500 meter til nermeste nabo med bare skog rundt fra alle kanter, er ikke andre katter i nabolaget bortsett fra 1 hokatt som bor ganske langt unna. Det er nesten ingen snĂž sĂ„ katta kommer seg helt fint frem til der han gjĂžr ifra seg, dvs hele omrĂ„det utfor huset og i skogen đŻ Anonymkode: a87d6...4c6
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2018 #4 Skrevet 26. januar 2018 Og han gÄr ut om dagene og gjÞr fra deg ogsÄ sÄklart, senest idag var han ute fÞr han kom inn Ä dreit i sengen Anonymkode: a87d6...4c6
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2018 #5 Skrevet 26. januar 2018 Den mÄ avlives. NÄr de begynner sÄnn sÄ er det ikke mer Ä fÄ gjort. Anonymkode: ff1f1...2c2
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2018 #6 Skrevet 26. januar 2018 Kan vĂŠre sykdom. Friske katter gjĂžr som regel ikke fra seg inne. Anonymkode: f0ca8...e5b
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2018 #7 Skrevet 26. januar 2018 Han er kastrert aaaaaaaltfor seint. Det mÄ gjÞres nÄr de er akkurat kjÞnnsmodne! Anonymkode: f67ee...f3c
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2018 #8 Skrevet 26. januar 2018 Det hadde blitt en sprÞyte hos dyrlegen og en reise til de evige jaktmarker gitt. Nesten umulig Ä fÄ de til Ä slutte med sÄnt nÄr de fÞrst har begynt. Anonymkode: 581a2...4e7
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2018 #9 Skrevet 26. januar 2018 HĂ„per jeg slipper Ă„ fĂ„ avlivet katten, han er sĂ„ snill og kosete đą Anonymkode: a87d6...4c6
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2018 #10 Skrevet 26. januar 2018 VĂŠr flinke Ă„ lukk soveromsdĂžrene en periode fremover. Det har skjedd tilsammen fire ganger. Veldig drĂžyt Ă„ avlive et stakkars dyr dere er glade i pga det Anonymkode: b4e50...681
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2018 #11 Skrevet 26. januar 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: VÊr flinke Ä lukk soveromsdÞrene en periode fremover. Det har skjedd tilsammen fire ganger. Veldig drÞyt Ä avlive et stakkars dyr dere er glade i pga det Anonymkode: b4e50...681 Har ingen planer om Ä avlive katten, men om han fortsetter og fortsetter med dette over tid sÄ vet jeg ikke. Har forresten hatt dÞra til barnet sitt rom igjenn over en lengre periode da det kun var der han var Ä dreit, min dÞr har bestandig stÄtt Äpen sÄ trodde ikke at han skulle gÄ dit Ä drite ogsÄ Anonymkode: a87d6...4c6
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2018 #12 Skrevet 26. januar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: HĂ„per jeg slipper Ă„ fĂ„ avlivet katten, han er sĂ„ snill og kosete đą Anonymkode: a87d6...4c6 Har du snakket med dyrlegen om det? Kanskje katten kan feile noe, eller dyrlegen har kanskje noen tips til Ă„ fĂ„ bukt med det Anonymkode: bee91...0b8
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2018 #13 Skrevet 26. januar 2018 Lukk soveromsdÞrene fra nÄ av, og kjÞp en kattedo til Ä ha inne. Kanskje det kan hjelpe. Ville ikke avlivet katten fÞr alt annet var prÞvd iallfall. Anonymkode: 35eda...1ee
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2018 #14 Skrevet 26. januar 2018 Enkelte katter er slik. Min katt tisset alltid i sengen til min sĂžnn, heldigvis tok jeg han pĂ„ fersken, da jeg sto pĂ„ naborommet Ă„ brettet klĂŠr. Da fekk han noen banne ord av megÂ đ€Ł ogsÄ kastet jeg han rett ut. Aldri skjedd siden đ Samme med en annen katt jeg hadde, hun hadde fast plass i et hjĂžrne pĂ„ loftet, jeg satt i trappen Ä ventet, tok hun pĂ„ fersken, kasta hun rett ut. Aldri skjedd igjen der heller âșïžÂ Anonymkode: 64bda...1e9
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2018 #15 Skrevet 26. januar 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Det kan vĂŠre flere grunner. Har dere «kranglet?» Er du og katten uvenner? Det kan vĂŠre en Ă„rsak. Den straffer deg. Det kan ogsĂ„ vĂŠre at katten markerer territorium. Det dumme med dette er at hvis katten fĂžrst begynner med det, vil det vĂŠre veldig vanskelig Ă„ venne den av med det. Den lukter sitt territorium, og vil fortsette Ă„ markere for Ă„ beholde det. NĂ„r du vasker og fjerner lukten, prĂžver katten Ă„ gjenerobre territoriet, og vil dermed markere pĂ„ nytt. Det kan ogsĂ„ vĂŠre sĂ„ enkelt som at katten ikke nĂ„r ut til sin vante do. Er det mye snĂž der dere bor? Det kan vĂŠre at katten ikke tĂžr Ă„ gjĂžre fra seg pĂ„ sin vante plass, for da utfordrer den andre katter, noe som igjen kan fĂžre til slĂ„ssing. Dermed gjĂžr den fra seg inne. Det er ikke moro med en katt som gjĂžr fra seg inne. HĂ„per det lĂžser seg for dere.  Anonymkode: 23ccf...6e1 đđđ Ler meg i hjel! "Straffer deg"! Anonymkode: 6edb5...099
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2018 #16 Skrevet 26. januar 2018 Jeg hadde en sÄnn fÞr.. jeg orket ikke. Den dreit oppi senga mi.. til slutt var det nok. Anonymkode: 93e0b...37b
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2018 #17 Skrevet 26. januar 2018 Har du flyttet maten f.eks.? Det kan vÊre nok til at de markerer irritasjon. Desverre er det stort sett undeliggende sykdom som fÞlger slik atferdsendring. Anonymkode: a70fa...16a
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2018 #18 Skrevet 26. januar 2018 à fy f....det hadde jeg ikke greid Ä ha i hus. Kattedritt/tiss er det verste som finnes. GjÞr den det i sengene deres er det over og ut for min del. Anonymkode: 55f93...394
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2018 #19 Skrevet 26. januar 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: đđđ Ler meg i hjel! "Straffer deg"! Anonymkode: 6edb5...099 Det gjorde mine ogsĂ„ đ den ene fikk ikke ut pga sykdom, han kom opp i senga, (helt ny seng) satte seg ned og tissa đŁ Det funka, jeg heiv han ut đ aldri tissa inne verken fĂžr eller etter. Katt nr to hoppa i fanget pĂ„ meg da jeg satt i sofaen, trodde hun skulle kose... sĂ„ feil kan man ta. Hun var sulten! Anonymkode: 6644f...413
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2018 #20 Skrevet 27. januar 2018 14 timer siden, Anonym bruker skrev: VĂŠr flinke Ă„ lukk soveromsdĂžrene en periode fremover. Det har skjedd tilsammen fire ganger. Veldig drĂžyt Ă„ avlive et stakkars dyr dere er glade i pga det Anonymkode: b4e50...681 Det er da MYE drĂžyere Ă„ akseptere avfĂžring og parasitter pĂ„ det stedet der man selv skal sove! Jeg har ikke ord for hvor kvalmt dette er!!! đ·đ·đ· Anonymkode: 6edb5...099
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2018 #21 Skrevet 27. januar 2018 Men sÄ lukk dÞrene til alle soverommene vel. Hvorfor er ikke det den fÞrste lÞsningen? Anonymkode: 56af4...c7c
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2018 #22 Skrevet 27. januar 2018 Passet en katt som tisset i sengene (sĂ„ kunne ikke bare avlive hellerđ). MĂ„tte bare lukke soveromsdĂžrene... Var merkelige greier...om den sĂ„ noe "mykt" sĂ„ travet den rundt og "redde opp", sĂ„ tisset den.đ€Šđ»ââïž SĂ„ sengene var jo tydeligvis kattedo-himmelen... Sofaer og pledd gjorde den ikke sĂ„nt med. đ€·đ»ââïžÂ Men katten hadde ingenting pĂ„ soverommet Ă„ gjĂžre heller, sĂ„ lukket bare dĂžrene og problemet var lĂžst. Anonymkode: 07d53...181
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2018 #23 Skrevet 27. januar 2018 19 timer siden, Anonym bruker skrev: HĂ„per jeg slipper Ă„ fĂ„ avlivet katten, han er sĂ„ snill og kosete đą Anonymkode: a87d6...4c6 Jeg har samme problem med en av mine katter. Jeg har vĂŠrt aktiv i dyrebeskyttelsen, sĂ„ her i huset har vi 6 katter. Den ene katten her , en jentepus , holder det gĂ„ende pĂ„ samme mĂ„te og vi har per dags dato ikke funnet noe fornuftig svar pĂ„ den gĂ„ten- hvorfor katten bĂŠsjer i sengen. Katten ble sterilisert da hun var 6mndr gammel, vi bor pĂ„ landet med mange km til nĂŠrmeste nabo, kattene har et eldorado utenfor, med skog og mark, de har Katteluke og innedo, de gĂ„r inn og ut i huset som de vil og har det sĂ„ bra som en katt kan ha det. De blir koset og kjĂŠlet med og de er harmonisk hele horven , men den ene pusen driter ned sengen hvis hun fĂ„r muligheten til det. Vi har sjekket henne hos veterinĂŠrer, vi har prĂžvd feromoner, men ingen har noe logisk forklaring pĂ„ problemet, syk er hun heller ikke, sĂ„ jeg tror at eneste lĂžsningen for deg, sĂ„ sant du vet at katten er erklĂŠrt frisk, det er Ă„ lukke dĂžrene til soverommet  Evt hvis du Ăžnsker , sĂ„ kan du prĂžve feromoner via en stikkontakt. https://www.apotek1.no/produkter/feliway-diffuser-til-katt-1sett-944843p Anonymkode: 2313d...e7d
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2018 #24 Skrevet 27. januar 2018 18 timer siden, Anonym bruker skrev: đđđ Ler meg i hjel! "Straffer deg"! Anonymkode: 6edb5...099 Var det sĂ„ gĂžy? Jo, katter kan furte og straffe eieren sin hvis de av en eller annen grunn blir fornĂŠrmet. Anonymkode: 23ccf...6e1
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2018 #25 Skrevet 27. januar 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Var det sÄ gÞy? Jo, katter kan furte og straffe eieren sin hvis de av en eller annen grunn blir fornÊrmet. Anonymkode: 23ccf...6e1 Eh, nei. De har ikke menneskelige fÞlelser som f eks hevntrang eller krenkelse. Et sÄ komplisert fÞlelsesliv har ikke katten. Den har heller ikke en tidsopplevelse som ligner vÄr og kan dermed ikke bruke fortid-nÄtid som referanse ("du var dum forrige tirsdag, derfor tisser jeg i senga di i dag.) Katten fÞler heller ikke lojalitet eller ridderlighet, sÄ hvis den avstÄr fra Ä tisse i senga di er det ikke fordi den vil vÊre grei mot deg. Den vet heller ingen ting om ditt fÞlelsesliv og kan fÞlgelig ikke regne ut hva som skal til for Ä gjÞre deg trist, sint eller skuffet. Faktisk vet den ikke engang at tissing og bÊsjing ansees for Ä vÊre ekkelt, altsÄ i menneskeverden, for i katteverden har disse tingene nytteverdi som bl a markering. SÄ nei, den kan ikke furte og straffe eieren. Men eieren kan tillegge den menneskelige trekk, da. Og tolke atferden dens inn i noe som vi selv syns er logisk. Det klarer vi mennesker fint. Anonymkode: 6edb5...099
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ