Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Torgrim?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Synes navnet er aldeles nydelig. Så nydelig at det irriterer meg at jeg ikke kom på det navnet selv da jeg skulle navngi sønnen min...

Et søk på nettet viser at navnet har norrøn opprinnelse og betyr "torden" og "Tors stridsmaske". Passende for en staut kar 😊

Anonymkode: 33559...f06

I og med at Grim betyr stygg, så synes jeg ikke det er særlig snilt å bruke det i et navn til et barn. Historisk sett ble Grim gitt som til navn til stygge menn, men betydningen av navnet har nok gått litt tapt med tiden.

Anonymkode: ece77...3d4

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I og med at Grim betyr stygg, så synes jeg ikke det er særlig snilt å bruke det i et navn til et barn. Historisk sett ble Grim gitt som til navn til stygge menn, men betydningen av navnet har nok gått litt tapt med tiden.

Anonymkode: ece77...3d4

Nå må du og flere over her slutte å påstå ting som ikke er riktig. Norrøn "grim" betyr "maske", og Torgrim betyr, som allerede nevnt, "Tors maske". Du må skille på Grim som navn og grim som adjektiv.

Hun spør forresten ikke om hva vi mener om navnet "Grim", men "Torgrim". Det er to ulike ord. Det blir som å ikke kunne kalle ungen sin Steinar fordi man ikke vil kalle opp etter en stein.

Anonymkode: 33559...f06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...