Gå til innhold

Hva bør mitt første bud være? Noen som har greie på boligkjøp?

Anbefalte innlegg

skal kjøpe bolig og har funnet et hus som jeg vil legge inn bud på. Huset har vært til salgs en stund, tror det har ligget ute siden aug/sept. Prisen er satt ned fra den første prisen, fra 3650000 til 3590000. 

Har ikke kommet inn andre konkrete bud men nå er det satt opp ny visning på søndag. 

Tenker det kan være lurt å legge inn bud før søndag men hva bør jeg starte med? Det er litt ting jeg har lyst å gjøre med huset så hadde håpet å få kjøpe det for Max 3500000. 

Noen gode tips???

Anonymkode: e0a2b...4f5

Fortsetter under...

3,2 ville jeg begynt på. Men om de skal ha visning til søndag så er det neppe noe vits å legge inn bud før det, ettersom budet er såpass mye lavere enn prisantydning. Gå på visning og se hvor mange som kommer og eventuelt hvor mange som skriver seg på lista. Så kan du vurdere bud ut ifra interesse. Spør eventuelt megler, på tomannshånd, om dere har vært lagt inn bud tidligere og på hvor mye. Da kan du få vite hva som eventuelt har blitt avslått tidligere.

Vet du noe om situasjonen til de som selger? Begynner de å bli desperate? Eller har de goood tid?

Anonymkode: 6ac0b...b25

Hvis det er planlagt visning til søndag, vil de neppe godta et bud langt under prisantydning før visning. Det ville ihvertfall ikke jeg gjort som selger, da ville jeg heller håpet på at det kom flere på visning.

Hvis interessen fra andre er lav og etter visning, ville jeg startet et godt stykke under det jeg egentlig var villig til å gi, slik at du har litt å gi hvis selger/megler ikke godtar det første budet og vil presse opp prisen. 

Lykke til.

Anonymkode: afd7c...66e

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det er planlagt visning til søndag, vil de neppe godta et bud langt under prisantydning før visning. Det ville ihvertfall ikke jeg gjort som selger, da ville jeg heller håpet på at det kom flere på visning.

Hvis interessen fra andre er lav og etter visning, ville jeg startet et godt stykke under det jeg egentlig var villig til å gi, slik at du har litt å gi hvis selger/megler ikke godtar det første budet og vil presse opp prisen. 

Lykke til.

Anonymkode: afd7c...66e

Dette. 

Anonymkode: ab017...16b

Ikke vent, legg inn bud snarest mulig.

Jeg kjøpte min bolig 500.000 under pris, la inn skambud. De ringte og ville ha høyere, jeg så jeg skulle da på en visning samme kveld så jeg så nei.

De ringte 10 min senere og aksepterte første budet 😊 

Du aner ikke hvor desperate selgeren er, hvorfor ikke prøve seg, skader jo ikke når du begynner lavt. Hvis de har hatt visninger før og har liten forventning på at responsen blir bra denne gangen så er det ikke umulig å de takker ja.

Kjør på !

Anonymkode: e0f35...de7

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

3,2 ville jeg begynt på. Men om de skal ha visning til søndag så er det neppe noe vits å legge inn bud før det, ettersom budet er såpass mye lavere enn prisantydning. Gå på visning og se hvor mange som kommer og eventuelt hvor mange som skriver seg på lista. Så kan du vurdere bud ut ifra interesse. Spør eventuelt megler, på tomannshånd, om dere har vært lagt inn bud tidligere og på hvor mye. Da kan du få vite hva som eventuelt har blitt avslått tidligere.

Vet du noe om situasjonen til de som selger? Begynner de å bli desperate? Eller har de goood tid?

3,2? Hun skriver at hun lurer på å by 3,5.

Anonymkode: 17457...25d

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Viktig å ikke legge inn skambud. Jeg har nettopp kjøpt hus og i ditt tilfelle ville jeg begynt på 3200000

Anonymkode: edd8b...410

Du sier hun ikke skal legge inn skambud, men foreslår 300 000 mindre enn det hun foreslår, nesten 400 000 mindre enn salgssummen. Er ikke det skambud da?

Anonymkode: cad9b...dae

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du sier hun ikke skal legge inn skambud, men foreslår 300 000 mindre enn det hun foreslår, nesten 400 000 mindre enn salgssummen. Er ikke det skambud da?

Anonymkode: cad9b...dae

Dette!

Anonymkode: 38779...902

1 time siden, Anonym bruker skrev:

3,2? Hun skriver at hun lurer på å by 3,5.

Anonymkode: 17457...25d

Jeg forstod det slik at 3,5 var maks, ut ifra his innlegg... Da kan det være greit å starte noe under. Spesielt ettersom det har lagt ute såpass lenge. Jeg trekker også frem noen ting hun kan være oppmerksom på før hun vurderer hva slags bud hun skal legge inn.

Ca 10% ned fra dagens prisantydning kan vel ikke kalles et skambud. Legger man inn bud på under 15% av prisantydning så kan det vel først da kalles et skambud. Men alt avhenger av markedet og eventuelt andre interessenter. En vare er aldri verdt mer enn markedet er villig til å betale.

Her hvor jeg bor er det et hus som sto i over 1,5 år. Har vært flere å sett på det og vi kjenner godt 3 stk som var på visning og alle var helt sjokkert over taksten på det huset. Ingen skjønte hvorfor det huset var så høyt priset. Det var masse mangler og mye dårligere hobby snekring..ente med at en bekjent av oss kjøpte huset 1 million under takst..

Kan opplyse om at jeg nå har kjøpt huset til 3 400 000😃 Begynte på 3 250 000! 

skummelt på en måte å kjøpe hus for alt går så fryktelig fort!! Men er veldig fornøyd med prisen👍 

HI

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan opplyse om at jeg nå har kjøpt huset til 3 400 000😃 Begynte på 3 250 000! 

skummelt på en måte å kjøpe hus for alt går så fryktelig fort!! Men er veldig fornøyd med prisen👍 

HI

Gratulerer! Da hadde de nok litt hastverk som ikke ventet på visning. Kult! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...