Anonym bruker Skrevet 24. januar 2018 #26 Skrevet 24. januar 2018 Har erfaringer med stort sett det meste og gud fader hva skulle vi gjort uten de? Det er lov å be om annen saksbehandler. Anonymkode: 69176...e71
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2018 #27 Skrevet 24. januar 2018 Til dels NAV systemet. Ledelsen på jobb har jeg dessverre ingen tillit til. Anonymkode: 43290...dd3
Elina Skrevet 24. januar 2018 #28 Skrevet 24. januar 2018 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg mister ikke tilliten til en hel etat pga lav bemanning nei. Anonymkode: db224...da5 Lav bemanning går så absolutt ut over kvaliteten på tjenesten som blir levert. Ved lav bemanning så blir det oftere tatt feil i avgjørelser pga. resursmangel og dette kan gå ut over pasientenes liv og helse. Jeg er ikke hun du svarte, men svarer deg likevell.
Elina Skrevet 24. januar 2018 #29 Skrevet 24. januar 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Heter vel strengt talt mange... At folk sitter på negativ erfaring burde vel heller gjøre at oppegående mennesker lytter og evt forsøker endre, enn å synke så dypt at man faktisk tillater seg å kaller de tapere Anonymkode: 4cab5...bac I andre ser man seg selv Så det er vel strengt tatt ikke hennes feil
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2018 #30 Skrevet 24. januar 2018 7 minutter siden, Elina skrev: Lav bemanning går så absolutt ut over kvaliteten på tjenesten som blir levert. Ved lav bemanning så blir det oftere tatt feil i avgjørelser pga. resursmangel og dette kan gå ut over pasientenes liv og helse. Jeg er ikke hun du svarte, men svarer deg likevell. Hun mener vel at hun ikke mister tilliten til alle sykehjem selv om en avdeling på et av de har underbemanning. At man mister tillit til den ene avdelingen er jo en ting, men HELE sykehjemsetaten er å dra det langt. Anonymkode: e834d...934
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2018 #31 Skrevet 24. januar 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Heter vel strengt talt mange... At folk sitter på negativ erfaring burde vel heller gjøre at oppegående mennesker lytter og evt forsøker endre, enn å synke så dypt at man faktisk tillater seg å kaller de tapere Anonymkode: 4cab5...bac Det heter også «strengt tatt», ikke «strengt talt». Blir dumt å rette andres feil ved å benytte egne feil. Uttrykket «strengt talt» er en sammenblanding av «strengt tatt» og «alvorlig talt» og dermed feil Anonymkode: e834d...934
Elina Skrevet 24. januar 2018 #32 Skrevet 24. januar 2018 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun mener vel at hun ikke mister tilliten til alle sykehjem selv om en avdeling på et av de har underbemanning. At man mister tillit til den ene avdelingen er jo en ting, men HELE sykehjemsetaten er å dra det langt. Anonymkode: e834d...934 Joda, men om man til stadig ser feil som blir gjort så er det jo vanskelig å stole på at tingene går som de skal. Man må jo selvsagt gi hver enkelte avdeling en sjanse før man danner seg en mening. Og systemet i seg selv har både gode og dårlige bidragsytere.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2018 #33 Skrevet 24. januar 2018 Har mistet total tillit til avdelingen jeg tilhører ved mitt sykehus. Har blitt behandlet så dårlig gjennom en lang utredning, ikke noe bedre etter diagnosen var satt. Håper jeg slipper å ha særlig mer å gjøre med dem enn ytterst nødvendig (ja, har møtt de fleste av spesialistene der så er ikke snakk om kun en person). Håper andre blir møtt på en annen måte enn meg for det har vært en unødvendig påkjenning oppi alt rundt det å få en alvorlig kronisk diagnose. Anonymkode: de19d...57f
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2018 #34 Skrevet 24. januar 2018 1 time siden, Elina skrev: Lav bemanning går så absolutt ut over kvaliteten på tjenesten som blir levert. Ved lav bemanning så blir det oftere tatt feil i avgjørelser pga. resursmangel og dette kan gå ut over pasientenes liv og helse. Jeg er ikke hun du svarte, men svarer deg likevell. Nettopp. For dårlig utarbeidet intern kommunikasjonsstruktur og for dårlige prosedyrer er også noe det er svært naturlig å reagere på, og gjør det helt legitimt å ha mistro til instanser nærmest i sin helhet. Man ser hvor mange frustrerte og engasjerte ansatte det jobber i etater som ikke akkurat legger til rette for at de skal kunne gjøre en best mulig jobb. Anonymkode: 6a5c7...30c
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2018 #35 Skrevet 24. januar 2018 Har ikke tillit til nav. Hele permisjonen min har de gjort feil. Først ikke regnet med alle timene jeg har jobbet så jeg fikk for lite. Jeg klager og får for mye. Klager igjen, får beskjed om at det er rett, får brev om at det er feil likevel. Får for lite. Klager igjen. De setter feil klagefrist. Må betale noe tilbake. Så trekker de feil skattekort.. blir gal! Gleder meg til permisjonen er over så jeg kan jobbe og få det jeg skal ha. Anonymkode: 32777...b95
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2018 #36 Skrevet 24. januar 2018 Bv ettersom jeg har sett på nær hold hvordan enkelte av de jobber. Vet om flere som har mistet barna uten å har prøvd hjelpetiltak over tid. Jeg har selv hatt med bv å gjøre i 3 mnder før de henla saken,likevel har jeg ikke tillit til bv generelt. BUP! Gutten min ble utredet for asperger men fordi barnet har øyenkontakt,bruker lekestemme og svarer når noen snakker til han,så mener hun at det ikke kan være asperger.Dette fortalte hun etter å kun har møtt han en gang i en time. Nå er han ferdig utredet for hun fant ingenting som hun sa. Det godt være at jeg tar feil å at det ikke er asperger,men disse tynne grunnlagene beroliger meg ikke. Har også hørt flere andre som har fått barnet utredet for asperger eller autisme å det har kommet frem at det ikke var noe. Mens mange år senare når barnet/ungdommen har blitt uredet på nytt så har han/hun fått asperger eller autisme diagnose. Anonymkode: 43905...6db
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2018 #37 Skrevet 24. januar 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Har erfaringer med stort sett det meste og gud fader hva skulle vi gjort uten de? Det er lov å be om annen saksbehandler. Anonymkode: 69176...e71 Ja det er fullt mulig å be om ny saksbehandler,men hva hjelper det når du får avslag på forespørselen? Jeg ba om ny saksbehandler i NAV ettersom hun har gjort flere feil om har ført til at pengene kom 2 uker for sent,å dette skjedde flere ganger. Nevnte det i forespørselen om ny saksbehandler men fikk likevel avslag. Anonymkode: 43905...6db
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2018 #38 Skrevet 24. januar 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bv ettersom jeg har sett på nær hold hvordan enkelte av de jobber. Vet om flere som har mistet barna uten å har prøvd hjelpetiltak over tid. Jeg har selv hatt med bv å gjøre i 3 mnder før de henla saken,likevel har jeg ikke tillit til bv generelt. BUP! Gutten min ble utredet for asperger men fordi barnet har øyenkontakt,bruker lekestemme og svarer når noen snakker til han,så mener hun at det ikke kan være asperger.Dette fortalte hun etter å kun har møtt han en gang i en time. Nå er han ferdig utredet for hun fant ingenting som hun sa. Det godt være at jeg tar feil å at det ikke er asperger,men disse tynne grunnlagene beroliger meg ikke. Har også hørt flere andre som har fått barnet utredet for asperger eller autisme å det har kommet frem at det ikke var noe. Mens mange år senare når barnet/ungdommen har blitt uredet på nytt så har han/hun fått asperger eller autisme diagnose. Anonymkode: 43905...6db Poenget med en utredning må vel være å få hjelp med de funksjonsvanskene barnet har. Hva slags utfordringer hadde ditt barn? Anonymkode: 6a5c7...30c
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2018 #39 Skrevet 24. januar 2018 Politiet, ingen vits i å anmelde noe. Anonymkode: 3b092...6ad
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2018 #40 Skrevet 24. januar 2018 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bv ettersom jeg har sett på nær hold hvordan enkelte av de jobber. Vet om flere som har mistet barna uten å har prøvd hjelpetiltak over tid. Jeg har selv hatt med bv å gjøre i 3 mnder før de henla saken,likevel har jeg ikke tillit til bv generelt. BUP! Gutten min ble utredet for asperger men fordi barnet har øyenkontakt,bruker lekestemme og svarer når noen snakker til han,så mener hun at det ikke kan være asperger.Dette fortalte hun etter å kun har møtt han en gang i en time. Nå er han ferdig utredet for hun fant ingenting som hun sa. Det godt være at jeg tar feil å at det ikke er asperger,men disse tynne grunnlagene beroliger meg ikke. Har også hørt flere andre som har fått barnet utredet for asperger eller autisme å det har kommet frem at det ikke var noe. Mens mange år senare når barnet/ungdommen har blitt uredet på nytt så har han/hun fått asperger eller autisme diagnose. Anonymkode: 43905...6db Diagnoser er jo ikke hugget i sten. De er menneskeskapte modeller for å kunne gruppere symptomer (eller de vi oppfatter som et symptom) slik at vi kan forsøke å si noe generelt om dem og å vite hvordan vi best kan hjelpe dem. Derfor er det ikke alltid slik at to ulike fagfolk vil gi et barn samme diagnose, eller at to ulike måleverktøy vil konkludere likt. Forøvrig går mitt barn til utredning hos BUP nå, og det er så godt å ha en fagperson som vurderer barnet, som tar ansvar, som ringer skolen, og som følger opp uten å ha samme investeringsgrad som jeg som mamma har. Diagnoseperspektivet oppfatter jeg som godt ute av fokus; snarere er det fungeringer og nødvendige systemtilpasninger de er opptatt av. Jeg blir rent lykkelig av å leve i et land hvor vi får den type oppfølging, og det aldeles gratis. Anonymkode: 7cb97...df8
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2018 #41 Skrevet 24. januar 2018 Politiet. Jeg har ingen tillit til det norske politiet Anonymkode: 50bd9...0b8
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2018 #42 Skrevet 24. januar 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Poenget med en utredning må vel være å få hjelp med de funksjonsvanskene barnet har. Hva slags utfordringer hadde ditt barn? Anonymkode: 6a5c7...30c Å for å hjelpe han på best mulig måte så er det veldig viktig å vite om han har en diagnose. Han takler forandringer veldig dårlig,når han skulle over på storbarnsavdeling så sluttet han å snakke i flere månender pga det var så stor forandring. Han takler dårlig at det er så mange barn rundt han,han sier selv at han blir veldig sliten av alle lydene. Å når han ikke får trekke seg vekk fra andre barn når han trenger det så utagerer han fort mot både voksne og barn. Leker han med andre barn så blir det nesten alltid konflikter fordi han misforstår ALT.Kommer ett barn borti han med ett uhell så kan han reagere med å slå tilbake for han mener at den andre gutten dyttet han med vilje. Levering på skolen er heller ikke lett,han klamrer seg til meg å reagerer med å slå når de prøver å unngå at han følger etter meg. Å i gymtimen takler han ikke å leke "tikken" fordi han synes det er ubehagelig og ekkelt når noen han ikke kjenner så godt tar på han. Gir gode venner av han en klem så reagerer han ofte med å slå eller å dytte vekk fordi han takler ikke den nærkontakten +++++ Anonymkode: 43905...6db
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2018 #43 Skrevet 24. januar 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Heter vel strengt talt mange... At folk sitter på negativ erfaring burde vel heller gjøre at oppegående mennesker lytter og evt forsøker endre, enn å synke så dypt at man faktisk tillater seg å kaller de tapere Anonymkode: 4cab5...bac Veldig enig i det du skriver her. Å kalle de som har negative erfaringer med systemet for tapere, det viser både uvilje til å ville se problemene som finnes og uvilje til å finne løsninger som kan fungere bedre. I tillegg er det arrogant, og vitner om en følelse av overlegenhet overfor andre. Lite konstruktivt. Jeg er nok en av de sug lut tydeligvis har behov for å kalle taper. Jeg har høy utdannelse, men har dessverre havnet i "systemet" pga. ulykker og sykdom. Ikke livsstilsrelaterte sykdommer. Det jeg har opplevd både i Nav-systemet og i helsevesenet er så horribelt, at hadde jeg hatt ork til det så burde jeg stått frem med det, for det hadde garantert havnet på forsidene av de mest seriøse mediakildene. Jeg har (dessverre) mye erfaring med et system som ikke fungerer slik det er ment å skulle fungere. I tillegg sitter jeg på kompetanse som begge etatene benytter seg av, jeg har også selv jobbet innen begge etater. Jeg burde være en ressurs for disse systemene for å lære av de feilene de gjør. For jeg ER en ressurs. Problemet er at det er ingen som ønsker å bruke den ressursen. For de vil ikke innrømme at de gjør feil. Og det er ingen som tar et overordnet ansvar for de feilene som gjøres. Noen ganger varsles det videre, men så drukner informasjonen i byråkratiet. Jeg sitter på mye både kompetanse og erfaring som burde bli hørt, men ingen vil høre, ikke på lokalplan og i hvert fall ikke de som sitter på toppen og har mulighet til å endre systemene. Det mest skremmende med det at disse to etatene fungerer såpass dårlig for altfor mange, det er de helt unødvendige kostnadene det påfører samfunnet og alle de ressursene som vi dermed velger å sløse bort fordi personer som kunne kommet tilbake i jobb aldri kommer dit fordi de ikke får den hjelpen de trenger når de trenger den. Som samfunn har vi ikke råd til det! Men hva vet jeg... jeg er jo bare en taper Anonymkode: bde47...56f
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2018 #44 Skrevet 24. januar 2018 Regjeringen Anonymkode: 41699...5ac
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2018 #45 Skrevet 24. januar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Å for å hjelpe han på best mulig måte så er det veldig viktig å vite om han har en diagnose. Han takler forandringer veldig dårlig,når han skulle over på storbarnsavdeling så sluttet han å snakke i flere månender pga det var så stor forandring. Han takler dårlig at det er så mange barn rundt han,han sier selv at han blir veldig sliten av alle lydene. Å når han ikke får trekke seg vekk fra andre barn når han trenger det så utagerer han fort mot både voksne og barn. Leker han med andre barn så blir det nesten alltid konflikter fordi han misforstår ALT.Kommer ett barn borti han med ett uhell så kan han reagere med å slå tilbake for han mener at den andre gutten dyttet han med vilje. Levering på skolen er heller ikke lett,han klamrer seg til meg å reagerer med å slå når de prøver å unngå at han følger etter meg. Å i gymtimen takler han ikke å leke "tikken" fordi han synes det er ubehagelig og ekkelt når noen han ikke kjenner så godt tar på han. Gir gode venner av han en klem så reagerer han ofte med å slå eller å dytte vekk fordi han takler ikke den nærkontakten +++++ Anonymkode: 43905...6db En diagnose kan være nødvendig for å få økonomisk støtte, vedtak om assistent i skolen og liknende. Men det er ikke nødvendig med en diagnose for å hjelpe barnet i seg selv, dere kommer langt ved å kartlegge hans spesifikke utfordringer og jobbe med dem. Jeg forstår ellers hva du mener med sønnen din, og tenkte på denne artikkelen: http://innsikt.org/index.asp?id=32151 Noen har underliggende hoveddiagnoser, men det er også fullt mulig å lide av for eksempel sensorisk overfølsomhet på ett eller flere områder, uten at det betyr at man kvalifiserer til en mer omfattende diagnose enn det. Jeg kan ikke helt forstå at den som utredet ikke undersøkte videre når en form for autisme var utelukket. Det finnes minst 10 differensialdiagnoser som har fellestrekk. Anonymkode: 6a5c7...30c
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2018 #46 Skrevet 24. januar 2018 Er skeptisk til tannleger, optikere (også øyeleger) og fysioterapeuter. De finner på masse rart for å sikre seg at man «må» komme tilbake.. Også lan man ikke sjekke selv om det stemmer eller ikke.. Anonymkode: a2d6b...a38
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2018 #47 Skrevet 24. januar 2018 Vet ikke helt hvem innstanser det gjelder eller ikke, men når en far er psykisksyk så har ungene få rettigheter. Når far er psykisksyk, så har han plutselig masse rettigheter, mens ungene står på bar bakke. Jeg har vært i kontakt med barnevernet to ganger for jeg ane ikke hva jeg skal gjøre og ikke gjøre, de syns regelverket er helt på jordet de også. Jeg som mor har mye skal og må gjøre, men samtidig har jeg ikke lov til å gjøre det men gjør jeg det ikke så bryte jeg samtidig lover. Barnevernet kan ikke bryte inn før det ha skjedd alvorlige ting, og som mor så skal jeg forhindre at slikt skjer men det er ingen som kan hjelpe til eller som jeg kan støtte meg til. Så helt hva og hvem aner jeg ikke, men dette systemet er jeg skikkelig skuffet over. Det er ungene som skulle hatt rettigheter, ikke foreldre. Anonymkode: 8ea48...ad9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå