Gå til innhold

Hva skal dere ha til middag i morgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Har også barn med anemi, men de skal ikke spise mer kjøtt. De skal spise mer rødt kjøtt fordi det inneholder jern. Men en god ide er å tilberede maten i jernpanne og jerngryte, kjøpe prim med tilsatt jern og leverpostei med tilsatt jern

Anonymkode: 53955...8d2

Ja mente rødt kjøtt, er det vi har ca 3 av de 4 gangene. Og bruker mye leverpostei, prim med jern og den nye brunosten med jern. Likevel må han ta tilskudd. Men mulig han bare rett og slett spiser for små mengder...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Er da mye annet enn middag han kan få i seg jern.

Anonymkode: 4a01f...e33

Ja men det er jo derfor jeg spør. :)

Anonymkode: eef46...294

Videoannonse
Annonse
Skrevet
19 minutes ago, Anonym bruker said:

Ja mente rødt kjøtt, er det vi har ca 3 av de 4 gangene. Og bruker mye leverpostei, prim med jern og den nye brunosten med jern. Likevel må han ta tilskudd. Men mulig han bare rett og slett spiser for små mengder...

Spinat! Lett å tilberede, kan ha det som tilbehør til det meste. Både fersk og frossen er god. Varm opp frossen spinat med fetaost og litt kremfløte, kjempegodt til det meste. Form/gryter med spinat. Ostesuffle med spinat. Vi spiser spinat flere ganger i uken, hadde høye jernnivåer hele svangerskapet feks. 

Anonymkode: c3a1e...480

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg må også gi tilskudd fra tid til annen. Av og til detter jernlageret ned til 3, så da er det ikke nok med rødt kjøtt, smijern og prim, men normalt holder vi det på 7 eller mer med de enkle triksene. Men gi tilskudd sammen med appelsin eller appelsinjus. Da tas det opp i kroppen litt lettere. 

Anonymkode: 53955...8d2

Skrevet

Hjemmelaget fiskegrateng idag,fredag er småen i bursdag,lørdag pizza, søndag hjemmelaget kjøttkaker.

Skrevet

Fylte vinblader og paprika og rømme ved siden av.

Anonymkode: 13377...b83

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ett tips er å gi barnet en sånn tyggetabellett hver dag,de er visst veldig gode i følge 6 åringen min :) Det er appelsinsmak.

20180125_163153.jpg

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Spinat! Lett å tilberede, kan ha det som tilbehør til det meste. Både fersk og frossen er god. Varm opp frossen spinat med fetaost og litt kremfløte, kjempegodt til det meste. Form/gryter med spinat. Ostesuffle med spinat. Vi spiser spinat flere ganger i uken, hadde høye jernnivåer hele svangerskapet feks. 

Anonymkode: c3a1e...480

Tipser om spinat (fres løk og tilsett spinatblader, damp dem og salte/pepre) i stedet for salatblader på burger, det er übergodt!

Anonymkode: 87d8c...701

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...