Anonym bruker Skrevet 24. januar 2018 #26 Skrevet 24. januar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Har også barn med anemi, men de skal ikke spise mer kjøtt. De skal spise mer rødt kjøtt fordi det inneholder jern. Men en god ide er å tilberede maten i jernpanne og jerngryte, kjøpe prim med tilsatt jern og leverpostei med tilsatt jern Anonymkode: 53955...8d2 Ja mente rødt kjøtt, er det vi har ca 3 av de 4 gangene. Og bruker mye leverpostei, prim med jern og den nye brunosten med jern. Likevel må han ta tilskudd. Men mulig han bare rett og slett spiser for små mengder... Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Er da mye annet enn middag han kan få i seg jern. Anonymkode: 4a01f...e33 Ja men det er jo derfor jeg spør. Anonymkode: eef46...294
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2018 #27 Skrevet 24. januar 2018 Skal lage denne i morgen, handlet inn tidligere i dag. https://therecipecritic.com/2016/06/creamy-parmesan-garlic-mushroom-chicken/ Anonymkode: deb1c...87a
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2018 #28 Skrevet 24. januar 2018 19 minutes ago, Anonym bruker said: Ja mente rødt kjøtt, er det vi har ca 3 av de 4 gangene. Og bruker mye leverpostei, prim med jern og den nye brunosten med jern. Likevel må han ta tilskudd. Men mulig han bare rett og slett spiser for små mengder... Ja men det er jo derfor jeg spør. Anonymkode: eef46...294 Spinat! Lett å tilberede, kan ha det som tilbehør til det meste. Både fersk og frossen er god. Varm opp frossen spinat med fetaost og litt kremfløte, kjempegodt til det meste. Form/gryter med spinat. Ostesuffle med spinat. Vi spiser spinat flere ganger i uken, hadde høye jernnivåer hele svangerskapet feks. Anonymkode: c3a1e...480
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2018 #29 Skrevet 24. januar 2018 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja mente rødt kjøtt, er det vi har ca 3 av de 4 gangene. Og bruker mye leverpostei, prim med jern og den nye brunosten med jern. Likevel må han ta tilskudd. Men mulig han bare rett og slett spiser for små mengder... Ja men det er jo derfor jeg spør. Anonymkode: eef46...294 Jeg må også gi tilskudd fra tid til annen. Av og til detter jernlageret ned til 3, så da er det ikke nok med rødt kjøtt, smijern og prim, men normalt holder vi det på 7 eller mer med de enkle triksene. Men gi tilskudd sammen med appelsin eller appelsinjus. Da tas det opp i kroppen litt lettere. Anonymkode: 53955...8d2
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2018 #30 Skrevet 25. januar 2018 Hjemmelaget fiskegrateng idag,fredag er småen i bursdag,lørdag pizza, søndag hjemmelaget kjøttkaker. Anonymkode: 4a01f...e33
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2018 #31 Skrevet 25. januar 2018 Fylte vinblader og paprika og rømme ved siden av. Anonymkode: 13377...b83
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2018 #32 Skrevet 25. januar 2018 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja mente rødt kjøtt, er det vi har ca 3 av de 4 gangene. Og bruker mye leverpostei, prim med jern og den nye brunosten med jern. Likevel må han ta tilskudd. Men mulig han bare rett og slett spiser for små mengder... Ja men det er jo derfor jeg spør. Anonymkode: eef46...294 Ett tips er å gi barnet en sånn tyggetabellett hver dag,de er visst veldig gode i følge 6 åringen min Det er appelsinsmak. Anonymkode: 4a01f...e33
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2018 #33 Skrevet 25. januar 2018 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Spinat! Lett å tilberede, kan ha det som tilbehør til det meste. Både fersk og frossen er god. Varm opp frossen spinat med fetaost og litt kremfløte, kjempegodt til det meste. Form/gryter med spinat. Ostesuffle med spinat. Vi spiser spinat flere ganger i uken, hadde høye jernnivåer hele svangerskapet feks. Anonymkode: c3a1e...480 Tipser om spinat (fres løk og tilsett spinatblader, damp dem og salte/pepre) i stedet for salatblader på burger, det er übergodt! Anonymkode: 87d8c...701
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå