Gå til innhold

Når man har brukt nesespray i 10 dager, og nesa er like tett...

Anbefalte innlegg

Det anbefales jo å ikke bruke nesespray i mer enn 10 dager (bruker vanlig Otrivin for voksne). Men, nesa er fremdeles potte tett, særlig på høyre side. Holder på å bli sprø!! Var hos legen tidligere i uka, og han sa jeg hadde en lett halsbetennelse og bihulebetennelse, men at det virket som om jeg var på bedringens vei. Fikk noen tabletter som skulle ha samme virkning som nesespray, men de virker ikke bra nok... Det er tungt å puste, særlig når jeg skal sove (sover delvis sittende i sofaen...) 

Holder på å bli sprø!! Noen med tips til hva jeg kan gjøre? Formen ellers er på bedringens vei tror jeg, men blir jo sliten av dårlig/lite søvn hver eneste natt...

Anonymkode: 7a3dd...018

Fortsetter under...

Jeg bruker camphoratum når jeg er tett i nesa, hjelper muligens ikke mot potte tett nese, men jeg har vel gjerne aldri brukt nesespray, så vet egentlig ikke.
Funker også med varm mat med litt chili i, nesa begynner alltid å renne når jeg spiser det. Åpner bihuler også. Lag en suppe eller noe, hjelper for øvrig mot forkjølelse også.

Annonse

Takk for gode råd! Prøver nok i første omgang nesehorn og evnt saltvannsspray. Jeg tror ikke jeg blir avhengig av å bruke nesespray i noen ekstra dager, men siden det ikke er anbefalt, er det jo greit å høre om der finnes alternativer. Da blir det ihvertfall en tur til apoteket i morgen! HI

Anonymkode: 7a3dd...018

Hvis du fortsatt er snørrete, ville jeg ha fortsatt med nesespray i noen dager til (ikke mange). 

Men hvis du er bare tett og ikke snørrete, er det kanskje nesesprayen sin skyld. Avvenn ett nesebor om gangen og pust i det andre så lenge. Jeg må ta en slik runde hver gang jeg har vært forkjøla. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...