Juliea Ruler Skrevet 21. januar 2018 #1 Skrevet 21. januar 2018 Har ikke bestilt enda. vi tenkte oss 3 dager i Disney world Orlando. Og så reise til fort Lauderdale. men vi aner ikke hvor vi skal bo, hva vi skal se etter. Har noen her noen tips?
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2018 #2 Skrevet 21. januar 2018 Disneyworld er kanon! Samme med Universal Studios. Hold dere langt borte fra SeaWorld (Se "Blackfish" på Netflix) I Fort Lauderdale leide vi et hus/leilighet. Er mange nordmenn som leier ut, prøv å Google. Anonymkode: 2478b...2d2
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2018 #3 Skrevet 21. januar 2018 hadde ikke kastet bort penger på et slik dritt land Anonymkode: a9f82...f3f
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2018 #4 Skrevet 21. januar 2018 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: hadde ikke kastet bort penger på et slik dritt land Anonymkode: a9f82...f3f Gratulerer. Du har svaret på et spørsmål ingen stilte deg. Anonymkode: 2478b...2d2
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2018 #5 Skrevet 21. januar 2018 Vi i Florida (Orlando) i fjor. Disney Animal Kingdom var kø fra ende til annen. Fikk egentlig litt avsmak på Disneyparker etter den. Var på SeaWorld og den var fantastisk i forhold til Disney (nei, ikke sett Blackfish på Netflix). Vi skal tilbake igjen i år og da blir det nok kun SeaWorld. Når det gjelder overnatting er det mange gated communities som passer perfekt for noen med barn. Det er som regel villaer med eget basseng og/eller fellesbasseng, lekeplasser til barna og aktiviteter om man ønsker det. Regner med at dere har leiebil (ta med GPS hjemmenifra om dere ikke leier med). Anbefaler Clearwater Beach - herlig badestrand ikke så altfor lang kjøretur unna Orlando. Ikke vært i Fort Lauderdale, men sett at det er dyrt. Kos dere Anonymkode: bd0ac...3d5
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2018 #6 Skrevet 21. januar 2018 Har bodd i Florida i nange år. Foretrekker Miami over Ft. Lauderdale. Eeeelsker Florida Keys (selv om det ikke er like barnevennlig som vestkysten). Busch Gardens er et godt alternativ til Disney parkene, Legoland i Florida også. God tur! Anonymkode: 68f95...1ad
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2018 #7 Skrevet 21. januar 2018 Hvor gamle er barna? Anonymkode: 3505f...ef9
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2018 #8 Skrevet 21. januar 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi i Florida (Orlando) i fjor. Disney Animal Kingdom var kø fra ende til annen. Fikk egentlig litt avsmak på Disneyparker etter den. Var på SeaWorld og den var fantastisk i forhold til Disney (nei, ikke sett Blackfish på Netflix). Vi skal tilbake igjen i år og da blir det nok kun SeaWorld. Når det gjelder overnatting er det mange gated communities som passer perfekt for noen med barn. Det er som regel villaer med eget basseng og/eller fellesbasseng, lekeplasser til barna og aktiviteter om man ønsker det. Regner med at dere har leiebil (ta med GPS hjemmenifra om dere ikke leier med). Anbefaler Clearwater Beach - herlig badestrand ikke så altfor lang kjøretur unna Orlando. Ikke vært i Fort Lauderdale, men sett at det er dyrt. Kos dere Anonymkode: bd0ac...3d5 Godt du lærer barna dine at det er helt akseptabelt at ville dyr skal fanges for vår underholdning. At folk fortsatt støtter de grusomhetene er for meg helt uforståelig. For noen enkle egoistiske mennesker. Anonymkode: c3f19...0e9
Leeloo76 Skrevet 21. januar 2018 #9 Skrevet 21. januar 2018 Jeg forelsket meg i Treasure Island sist jeg var i Florida, ligger litt nedenfor Clearwater (som hadde nydelig strand, men litt lite sjarm). Vi var det medio april, som er mellom Spring break og sommerferien, nydelig vær og vi hadde strendene for oss selv. Nå venter jeg bare på at amerikanerne skal ta til vettet og kaste Trump så man kan dra på ferie dit igjen uten å føle seg som en medløper. Flaks at jeg sa til ungene at det nok blir minst fire år til neste gang (blir han gjenvalgt bør hele landet gjerdes inn uansett).
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2018 #10 Skrevet 21. januar 2018 Disney world består av 4 parker, 2badeparker og ett shoppingområdet. Parkene er STORE og dere bør velge ut hva dere vil prioritere. Vi er velges fornøyd ned både Disney og SeaWorld. Universal er flott for tenåringer og de som kjenner til de klassiske filmene. Man bør ha et forhold til Kingkong, transformers, hulk osv. Og ikke minst Harry Potter. Legoland er veldig fint og rolig. Stor park men mye mindre folk. Her er det også et OK badeland. De fleste som leier ut hus har en minimumsbooking på 4 døgn. Skal dere bare være noen få døgn ville jeg heller valgt hotell. Skal dere være lenger ville jeg valgt hus med basseng. Vi eier eget hus og reiser 2-3 ganger i året Fort Lauderdale er fint men jeg foretrekker Gullkysten. Bedre strender, varmere vann, finere sand. Treasure Island som en annen nevner er veldig flott. Var jeg dere ville jeg valgt to uker i Orlando og deretter en uke ved kysten. Orlando har mye p by på også utenom parkene. OG - å være i park er mye inntrykk, varmt og overveldende. Har du vært i Disney fra kl 09 til kl 21 trenger du gjerne en hviledag..... hvis dere skal reise nå i mai er dere forsåvidt litt sent ute med bestilling. Mange bestiller hus et år i forveien. Ikke at dere ikke kommer til å finne noe, men utvalget er kanskje ikke så stort i det billige/moderate prisleiet. Lykke til med planleggingen 😀 Anonymkode: ff5cc...a96
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2018 #11 Skrevet 21. januar 2018 Hvis du har barn som er interessert i lego anbefaler jeg legoland - både parken og badelandet var helt topp👍🏻 Og myyye mindre folk og køer enn Disneyworld 🙄 Gatorland var og veldig kjekt 😊 Disney parkene er kø kø kø og atter kø - men det er jo kjekt å ha vært der 🙃🙂 Anonymkode: 2007b...ca1
Juliea Ruler Skrevet 22. januar 2018 Forfatter #12 Skrevet 22. januar 2018 Takk for mange gode svar! vi skal ikke til SeaWorld det klarer jeg ikke og støtte. legoland hlressuoert ut! Ene er baby g andre er 7. Mannen jobber med animasjonsfilm g vil siklert til det stedet som da er for større barn vi skal Tiril fort Lauderdale fordi u har familie vi skal besøke der. Så miam og andre steder blir det ikke denne gangen. De er trump frelste så vi skal ikke bo hos de, men på hotell for å få litt space. lønner det seg og bo inni parkene eller litt utenfor?
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2018 #13 Skrevet 22. januar 2018 15 minutter siden, Juliea ruger skrev: Takk for mange gode svar! vi skal ikke til SeaWorld det klarer jeg ikke og støtte. legoland hlressuoert ut! Ene er baby g andre er 7. Mannen jobber med animasjonsfilm g vil siklert til det stedet som da er for større barn vi skal Tiril fort Lauderdale fordi u har familie vi skal besøke der. Så miam og andre steder blir det ikke denne gangen. De er trump frelste så vi skal ikke bo hos de, men på hotell for å få litt space. lønner det seg og bo inni parkene eller litt utenfor? Ikke bo på Disney Hotell, overpriset og dårlig standard i forhold til hva du kan få andre steder. Anbefaler lake buena vista, mange leilighetshoteller der med god størrelse og standard. De fleste hotell har buss til park, men anbefaler å ha bil så klart. Anonymkode: a4284...6f7
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2018 #14 Skrevet 22. januar 2018 Floridays resort i Orlando er veldig bra. Har bodd der flere ganger. Leiligheter med kjøkken, vaskemaskin og tørketrommel. Fint basseng og ikke langt fra parkene. Ligger ett stort outlet og stor matbutikk nesten rett ved. Anonymkode: 33cd7...52a
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2018 #15 Skrevet 22. januar 2018 Er du Juliea som var her inne tidligere, hun hadde en datter hun var alene med.. Anonymkode: aeee6...795
Juliea Ruler Skrevet 22. januar 2018 Forfatter #16 Skrevet 22. januar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Er du Juliea som var her inne tidligere, hun hadde en datter hun var alene med.. Anonymkode: aeee6...795 Ja. Vært jer hele tiden, går litt for i svingene med meg ikle lett å holde tritt, så du får gjøre ditt beste..
Leeloo76 Skrevet 22. januar 2018 #17 Skrevet 22. januar 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Floridays resort i Orlando er veldig bra. Har bodd der flere ganger. Leiligheter med kjøkken, vaskemaskin og tørketrommel. Fint basseng og ikke langt fra parkene. Ligger ett stort outlet og stor matbutikk nesten rett ved. Anonymkode: 33cd7...52a Signerer denne, vi har også bodd der, var veldig fornøyde. Pluss at det var en outlet i gangavstand med masse butikker.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2018 #18 Skrevet 23. januar 2018 Med en baby og en 7 åring ville jeg brukt tida i magic kingdom. Vær tidlig, helst før parken åpner! Husk å ta bilde av skiltet med parkeringen slik at dere husker hvor dere står. se på nettet hvilke karuseller dere MÅ ta. Ta disse først og så kan dere se dere mer rundt etterpå. Det blir MYE folk utpå dagen. Paradene er verdt å få med seg. vi har alltid tatt en tur ut av parken på ettermiddagen. Da kjører vi til en resturant utfor parken og spiser god mat. Inni parkene er det mye kø og stort sett kun junkfood (viss man ikke bestiller bord på de dyreste resturantene). Vi bor 15 min unna så vi reiser hjem og bader litt og får på oss litt mer solkrem osv. Etter noen timer reiser vi tilbake. På kvelden pleier det være parade med millioner av lys, laserlys på slottet og ikke minst fyrverkeri. Man må være tidlig ute for å få plass dersom man ønsker å se paraden. Jeg hadde nok brukt både 2 og 3 dager i denne parken. Ta flåten ut på tom sawyer Island. Her er du inni en skog med grotter, hengebruer og stier. Pleier være lite folk så fantastisk avbrekk fra å stå i kø. Ikke kjøp leker/bamser som dere må dra på. En av kveldene kan dere ta turen til downtown Disney (gratis område) der de selger alt av disneyting og verdens største Disneybutikk er. Her bør dere så fort som mulig bestille bord på Dino resturanten. En resturant som er som en grotte, med svære dinosaurer, akvarier osv. Hvert 20 minutt begynner disse å bevege seg osv. Anbefaler SeaWorld, flott park med store lekeområder for barn. Mindre folk og spennende dyr å se. Univeral/Island of Adventure er to parker rett ved siden av hverandre. Her er nok lite for en 7 åring (viss han ikke liker Berg og dalbane). Men «katten med hatten» har et område som er gøy for de mindre. Her finnes Harry Potter verden, men der er det MYE folk og trangt. Anonymkode: 3505f...ef9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå