Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #1 Skrevet 20. januar 2018 Jeg har lest mye. Men hva er dine beste tips/ erfaringer? Anonymkode: 6a9fc...909
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #2 Skrevet 20. januar 2018 Mat, vann og lite stress. Ikke holde/løfte hele tiden. Bygde hinderløype med doruller og kvist fra naturen. Anonymkode: 3ee76...787
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #3 Skrevet 20. januar 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mat, vann og lite stress. Ikke holde/løfte hele tiden. Bygde hinderløype med doruller og kvist fra naturen. Anonymkode: 3ee76...787 Takk for tips. Det er akkurat sånn vi gjør det. Men den virker redd når vi nærmer oss? Liker virkelig ikke å bli holdt. Er den ensom? Anonymkode: 6a9fc...909
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #4 Skrevet 20. januar 2018 Klart den er livredd...dere er jo som kjemper. I naturen hadde den rømt. Ha masse gjemmeplasser med halm osv i buret, og aldri let etter den -la den komme ut selv. Anonymkode: 3ee76...787
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #5 Skrevet 20. januar 2018 Det er vanskelig å få en hamster tam, de liker ikke å bli holdt eller kost med (om det er et ønske er marsvin eller rotte et mye bedre valg). Anonymkode: c1a50...db0
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #6 Skrevet 20. januar 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Klart den er livredd...dere er jo som kjemper. I naturen hadde den rømt. Ha masse gjemmeplasser med halm osv i buret, og aldri let etter den -la den komme ut selv. Anonymkode: 3ee76...787 Det har jeg ikke tenkt på. Stakkars. Sånne dyr burde kanskje ikke vært i fangenskap 😢😢 Den kommer aldri frem selv 🤔🤔 Anonymkode: 6a9fc...909
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #7 Skrevet 20. januar 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er vanskelig å få en hamster tam, de liker ikke å bli holdt eller kost med (om det er et ønske er marsvin eller rotte et mye bedre valg). Anonymkode: c1a50...db0 Angrer litt på at vi kjøpte dyret. Har så mye dårlig samvittighet for den, pga et liv i et lite bur 😕😔😕😔 Andre dyr er ikke aktuelt Anonymkode: 6a9fc...909
Himmel og hav Skrevet 20. januar 2018 #8 Skrevet 20. januar 2018 Bruk tid og godbiter til å gjøre den håndtam. Det kommer litt an på hvilken rase dere har kjøpt, og selvfølgelig lynnet til hamsteren, men jeg har hatt dverghamstere som har vært både kosete og selskapssyke, som har ligget og sovet i genseren min, tigget etter å bli klødd og elsket kos. Ha gjerne hamsterburet på et rom der det er folk litt til og fra. Jeg har hatt mine på kjøkkenet. Da hører de lyder og kan følge med på det som skjer om de vil.De er nysgjerrige av natur og lærer fort om det lar seg gjøre å tigge godbiter mens noen lager mat. Ut og løpe hver dag på et trygt rom, muligheter for å klatre (gamle frottéhåndklær er fine å klatre i). Sitt gjerne på gulvet der hamsteren løper, slik at den har muligheten til å ta kontakt selv. For å få de tamme så er det tålmodighet, ro og godbiter som gjelder, og derfor ikke en oppgave for et utålmodig barn. Lær deg også hva akkurat din hamster liker best. Av de jeg har hatt har et par vært glade i agurk, to har kastet agurkbitene vekk med foraktelige fnys, mens en gikk i spinn av lykke om den fikk eggerøre (uten salt) eller havregrøt(uten sukker). Ost er gjerne bankers, og de kan få en ørliten bit. Mat er veien til hamsterens hjerte
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #9 Skrevet 20. januar 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Angrer litt på at vi kjøpte dyret. Har så mye dårlig samvittighet for den, pga et liv i et lite bur 😕😔😕😔 Andre dyr er ikke aktuelt Anonymkode: 6a9fc...909 Hamstere er jo nattdyr, så dere må la den være i fred midt på dagen. Det er ikke umulig å få de håndtamme, men det er vanskelig, og det tar tid. Jeg hadde en som var tam, når jeg stakk hånden inn i buret med en godbit (min var glad i agurk) kom den opp i hånden min så jeg kunne lette den ut. Den fikk løpe rundt i en labyrint jeg bygget til den og den var ikke redd meg. Men jeg var ganske stor da jeg hadde den, jeg gikk på ungdomsskolen, så jeg skjønte at jeg måtte gi den tid og ikke skremme den med å ta etter den o.l. før den kom selv. Anonymkode: c1a50...db0
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #10 Skrevet 20. januar 2018 Vi var heldige. Sønnen min fikk dverghamster i høst. Han er super sosial og masse våken på dagtid. Vet han er unik. Tror de må ha holdt han mye i dyrebutikken, han er kjempetam. Anonymkode: 9a98e...116
Gjest Darwinia:-) Skrevet 20. januar 2018 #11 Skrevet 20. januar 2018 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er vanskelig å få en hamster tam, de liker ikke å bli holdt eller kost med (om det er et ønske er marsvin eller rotte et mye bedre valg). Anonymkode: c1a50...db0 Rotter! I flertall. Alltid flertall😊 Anbefales på det varmeste. Veldig sosiale og festlige dyr.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #12 Skrevet 20. januar 2018 Vi har hatt både dverghamster og syrisk gullhamster og dverghamster er nok de som er vanskeligst å få tam. Vi hadde stort bur (3 etasjer). I 1.etasje var det et lite hus, mat og drikke. I 2. etasje var det hjul til å løpe i, rør til krype inn i, tau som den kunne klatre i. I 3.etasje var det enda et lite hus hun kunne sove i og masse halm. Dverghamsteret vårt ble aldri helt tamt, men vårt syriske gullhamster var ekstremt tam. Vi flyttet buret inn på et lite rom om natten og åpnet døren til buret hver natt slik at de kunne løpe fritt hele natten. Gullhamster vårt var ekstremt leken, krøp opp på oss, fulgte etter oss og var bare helt herlig. Anonymkode: e25ff...678
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #13 Skrevet 20. januar 2018 Tråden ga meg minner om en hamster et nært familiemedlem hadde da vi var små. Var veldig tam, men vi brukte nok også mye tid på ham. Etterhvert var han med mange steder. Var på picknick i parken, fikk løpe ute på gresset, holdt seg alltid i nærheten av oss og kom bort for å få kos, elsket å sove i en lomme, eller om vi satt i ro, i halsgropen under hår som hang ned og skjulte det litt. Anonymkode: c1d67...f98
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #14 Skrevet 20. januar 2018 Jeg hadde mange hamster når jeg var ung. Alle mine var tam. Jeg koset med dei heile tiden. Gikk no rundt med den i lomma 😂 slapp den fritt på rommet mitt og, fekk løpe rundt, den gikk inn i buret sitt når den ville «heim» fekk gå i stua og, menst katten låg i sofaen og såg dumt på den 🙄 om sommeren fekk dei vere ute i hagen, pappa laga inngjerding til den, en gang klatra den over, og den var sporløst forsvunne, og tårene trillet, men plutselig løpte den rundt på marka 😂 bare synd dei lever så kort liv 😥 Anonymkode: 68dd7...2ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå