Gå til innhold

Hvorfor må ikke hesteeiere plukke opp driten etter hestene sine når de går tur?

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jo. Alle andre enn du har sett det.

Anonymkode: 6701e...f29

Har lest innlegget for tredje dang, og ser det enda ikke.

Anonymkode: 17fe5...a9b

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Forsvinner korttidshukommelsen din for hvert nye innlegg?

Anonymkode: 71470...e8a

Forsåvidt ikke, men jeg scroller ikke gjennom hele siden og går tilbake til forrige side for å memorere anonymkoder.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vet du hvordan anonymkodene fungerer? Innlegget du svarte på var et ledd i en "samtale", i det første innlegget i denne "samtalen" skrev jeg at jeg sparker dritten ut av veien. Se innlegg #34 i tråden.

Anonymkode: c6cbc...152

Skrevet

Det får jammen være godt nok at man sparker hestemøkka i grøfta. Jeg har en hest på 175 cm og kommer ikke opp uten noe å stå på, men det er alltids en stein eller noe annet man kan stå på i nærheten. Ryggsekk med spade og pose er uaktuelt. Alt for farlig å ri med, muligens på en bombesikker fjording, men min er en skvetten varmblods.

Anonymkode: 90988...446

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det står i det første innlegget, helt på slutten. 

Jeg bor i nærheten av en stall. Noen ganger, ikke så ofte, er det hestebæsj på fortauet, uten at det plager meg noe særlig.

Mye mulig de fleste rytterne går av og sparker møkka ut i grøftekanten, men jeg har aldri sett det.

Anonymkode: 66381...abf

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Katter driter ute av syne og graver det ned.

Anonymkode: 6f965...9b0

Ja, i blomsterbedene mine, i sandkassa til ungene og bak stolen på trappa. Lekkert.

Anonymkode: f8328...164

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da trenger jeg heller ikke å plukke opp etter hunden min på turløypene i skogen? Greit å vite.

Anonymkode: 71470...e8a

Sauene beiter på eierens eiendom eller der de har beiterett. På din egen eiendom trenger ikke du plukke opp etter hunden din.

Anonymkode: 8a410...fce

Skrevet

Men siden du vet så godt hvordan dette kan gjøres, så hadde det jo vært en fordel om du fortalte meg det da, siden jeg tydeligvis er stokk dum. 

Problemet jeg ser er at dersom jeg har spaden i en sekk og ikke polstrer den godt, så vil jeg potensielt kunne skade meg alvorlig på den ved et eventuelt fall. Hvis den skal være pakket og polstret tilstrekkelig til at det er trygt, vil det være veldig upraktisk å skulle ha den inn og ut av denne sekken, særlig når man samtidig skal golde en hest. 

Jeg kan ikke sitte å holde på spaden på hele rideturen (jeg trenger hendene mine til å holde i tøylene).

Haha, du virker passe tett. Du tror hester er statiske transportmidler man kan henge verktøy på? "En diger hest" - joda, men den har ikke akkurat garderobeskap installert.

Jeg har verken hest eller rir, men jeg er svært interessert i hvordan du tenker denne "lille" spaden skal fraktes.  Tegn gjerne en tegning siden vi er så teite 🙂

Anonymkode: 6701e...f29

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Saltaske

Er dere så upraktiske i hverdagslivet ellers også? 

Anonymkode: 61068...753

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sauer går ikke rundt i bebodde strøk.

Anonymkode: 6f965...9b0

Her i Trondheim gjør det faktisk det.

Anonymkode: 151cd...d56

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Langt fra alle saler har feste for saltasker.  Og langt fra alle hester er trent til å gå med dem.

Er du så uvitende i hverdagslivet ellers også?

Skrevet
1 time siden, skjotta skrev:

Langt fra alle saler har feste for saltasker.  Og langt fra alle hester er trent til å gå med dem.

Er du så uvitende i hverdagslivet ellers også?

Nei, det stemmer det. Alt er vanskelig og umulig og helt idiotisk. Alle forslag til løsninger er feil og man skal gjøre som man alltid har gjort. Forandring og forbedring er dumt. 

Jeg skjønner det nå. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

For å kunne ri med saltasker må du for det første ha en hest som har lang nok rygg til det. (Saltasken må få plass bak salen, men fortsatt på ryggen til hesten, kommer den opp på krysset er den ubehagelig for hesten), så må du ha en type sal som har feste for saltasker, og en hest som er trent til å gå med dem. Min lille korte frøken har ikke fysisk plass til å bruke saltasker. 

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det stemmer det. Alt er vanskelig og umulig og helt idiotisk. Alle forslag til løsninger er feil og man skal gjøre som man alltid har gjort. Forandring og forbedring er dumt. 

Jeg skjønner det nå. 

Nei, det er bare forslaget om en spade som er teit. Vi sparker alltid møkka ut i grøfta langs veien bortsett fra en plass der hun som eier huset kommer løpende med bøtte og spade fordi hun vil ha møkka som gjødsel på rosebedet sitt.

Skrevet

Remapose og engangshansker, plukk i vei og ta med hjem. Fiks ferdig!

Anonymkode: be0d0...184

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...