Gå til innhold

Er det noen som ikke har TV-abonnement?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva har dere i stedet? 

Vurderer å kutte ut TV abonnementet men så er det jo en del programmer man allikevel ønsker å se så må jo ha et alternativ. 

Anonymkode: 4b9be...255

Fortsetter under...

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og hva har dere i stedet? 

Vurderer å kutte ut TV abonnementet men så er det jo en del programmer man allikevel ønsker å se så må jo ha et alternativ. 

Anonymkode: 4b9be...255

vi har viaplay og sumo i stedet.Må jo få med meg kjendis farmen :P

Anonymkode: a1f15...6b1

Skrevet

Har ikke hatt lineært tv på i overkant av to år. Har ikke savnet det én dag. Bytter på å ha sumo, netflix, viaplay, hbo, dplay ol. Nrk ligger ute med egne apper. Veldig fornøyd med å slippe reklame 👌 og å kunne se det vi vil, når vi vil ☺

Skrevet

Vi kuttet ut tv-kanaler før jul. Vi har nå Netflix og TV2Sumo. Det er mer enn nok. Vi savner ikke tv-kanaler i det hele tatt. Eneste vi skulle vært foruten er den herskens NRK-lisensen, så vi vurderer å plombere tv'en, så slipper vi det problemet :-)

Anonymkode: 5484f...12d

Skrevet

Vi har plombert tv'en. Søker filmer/dokumentarer/barneprogrammer  på YouTube. 

Aldri betalt for NRK lisensen...

Anonymkode: 28055...24b

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vi har plombert tv'en. Søker filmer/dokumentarer/barneprogrammer  på YouTube. 

Aldri betalt for NRK lisensen...

Ja, vi tenker å gjøre det samme. For når man ikke ser tv eller har kanaler ellers, så er det kjipt å bare betale nesten 1500,- hver måned for en lisens..

Annonse

Skrevet

Vi har ikke TV-kanaler. Ikke hatt på mange år. Vi har Netflix, Viaplay og HBO pr nå. Kunne lett klart meg med bare to av dem. Uten kanaler blir det aldri til at tv bare står på i bakgrunnen, siden vi velger aktivt hva vi skal sette på. Det er litt deilig synes jeg. Lisensen betaler vi gjerne, NRK er jo appen vi bruker ganske mye i tillegg til de vi abonnerer på. 

Skrevet

Vi har bare hatt nettflix, Viaplay og sumo i 3-4år nå. Trodde Barne-TV og nyheter ville bli savnet, men Neida :) (får nyhetskanalen på sumo feks)

Eneste jeg savner litt er illvitt kanalene (national geografic osv). 

Anonymkode: d3cbf...f4a

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi kuttet ut tv-kanaler før jul. Vi har nå Netflix og TV2Sumo. Det er mer enn nok. Vi savner ikke tv-kanaler i det hele tatt. Eneste vi skulle vært foruten er den herskens NRK-lisensen, så vi vurderer å plombere tv'en, så slipper vi det problemet :-)

Regjeringa har startet en prosess om legge om lisensen, slik at de som ikke bruker lineær TV også må betale.  

Til hi

Vi har Netflix, Viaplay, HBO, Sumo og NRK-appen på våres enheter. 

Anonymkode: 55665...2f5

Skrevet

Vi bruker netflix og hbo istedet.

Anonymkode: 4cc74...bb7

Skrevet

Vi har netflix og hbo :) (og nrk). Det holder lenge for oss! 

Skrevet

Vi har Netflix og sumo isteden :) 

Anonymkode: fa554...487

Skrevet (endret)

Vi plomberte tv'n for noen år siden. Betaler derfor ikke lisens. Har smart TV og bruker HBO,  Netflix  og NRK appen. Vil tro det kommer en slags lisens likevel snart, da det er mange som ikke har ordinære kanaler lenger. Jeg savner det absolutt ikke. Så aldri på de kanalene uansett. 

Endret av Blondzilla

Annonse

Skrevet

Har Netflix og Hbo, og Nrk da. Trenger ikke tv-abo. 

Anonymkode: 19faa...212

Skrevet

Har TV2 sumo, også ligger jo NRK sitt på nett da 😃

Anonymkode: 36824...c76

Skrevet

Hvor mye koster de forskjellige o mnd? Tv2Sumo? NRK-appen? 

Det må da bli dyrt?

Anonymkode: 06f7f...b78

Skrevet

Hva er moralen i å plombere TV så man slipper tv-lisensen, men likevel bruke nrk-appen (og kanskje høre på nrk-kanaler på radio)

NRK produserer faktisk masse bra programmer, uten reklame, nettopp pga lisensen. Jeg synes det er så teit å nekte betale for tjenester man bruker....

Anonymkode: 4b92c...7b8

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er moralen i å plombere TV så man slipper tv-lisensen, men likevel bruke nrk-appen (og kanskje høre på nrk-kanaler på radio)

NRK produserer faktisk masse bra programmer, uten reklame, nettopp pga lisensen. Jeg synes det er så teit å nekte betale for tjenester man bruker....

Anonymkode: 4b92c...7b8

Hva med oss som verken ser på NRK eller bruker nrk-appen da? Skal vi måtte betale for noe vi over hodet ikke ser på og er interessert i? Det blir for dumt å tvinge NRK Lisensen på alle mann. Da bør i så fall NRK ansatte også betale for lisensen.

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva med oss som verken ser på NRK eller bruker nrk-appen da? Skal vi måtte betale for noe vi over hodet ikke ser på og er interessert i? Det blir for dumt å tvinge NRK Lisensen på alle mann. Da bør i så fall NRK ansatte også betale for lisensen.

Da blir det greit etter min mening, men det gjelder veldig få. De fleste jeg kjenner som "aldri" ser på nrkgjør det egentlig rett som det er likevel. De må bare få med seg mgp, en sportssending eller nyhetene i en krisesituasjon.

Anonymkode: cc698...4cb

Skrevet

Har ikke hatt TV kanaler på et par år. Har Viaplay og HBO Nordic istedet :)

Anonymkode: d97d7...2cc

Skrevet

Vi har Netflix, viaplay, hbo, dplay og tv2 sumo og NRK sjølvsagt. 

Anonymkode: 049c8...a5b

Skrevet

Vi har ikke tv-kanaler og savner det ikke. Har apple-tv og bruker nrk (gratis), Viafree (gratis), tv2sumo, dplay og Netflix. Har av og til Viaplay eller HBO om de er noe spesielt vi vil se der. Leier filmer på iTunes. 

Anonymkode: 0866c...68a

Skrevet

Jeg har ikke hatt TV på noen år. Savner det ikke.

Anonymkode: 306b5...69e

Skrevet
3 timer siden, Blondzilla skrev:

Vi plomberte tv'n for noen år siden. Betaler derfor ikke lisens. Har smart TV og bruker HBO,  Netflix  og NRK appen. Vil tro det kommer en slags lisens likevel snart, da det er mange som ikke har ordinære kanaler lenger. Jeg savner det absolutt ikke. Så aldri på de kanalene uansett. 

du burde kanskje revurdere bruken av nrk-appen...? snylting kalles det

Anonymkode: 402aa...bec

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, vi tenker å gjøre det samme. For når man ikke ser tv eller har kanaler ellers, så er det kjipt å bare betale nesten 1500,- hver måned for en lisens..

Vet ikke hvordan det er hos dere ,men vi betaler nå bare tv- lisens på knappe 1500,- 2 ganger i året.

Anonymkode: e0923...713

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...