Gå til innhold

Gi baby’n nesten samme navn som kusinen?

Anbefalte innlegg

Mannen min har lagt sin elsk på navnet Sofia. Hans bestemor het Sofie, så hadde vært koselig å bruke navnet Sofia på lille i magen, men..... min manns bror har en datter som heter Emma Sofie (de bruker sjelden begge navnene, kalles Emma til daglig). 

Klarer ikke helt å bli enig med meg selv om navnet kan bli med på listen over mulige navn.... vi ser de kanskje Max 3-4 ganger i året da vi bor på hver vår kant av landet.... men er redd det skal skape sure miner,bli vanskelig for øvrig familie å skille mellom navnene osv 🙈🙈🙈

Fortsetter under...

Jeg synes ikke det gjør noe, men vet jo aldri hva den andre familien mener. Kan han lufte det for broren og høre? Forøvrig er jeg veldig enig med hun ovenfor som sier at ingen eier et navn, så det bør være fritt fram.

Her er det i tillegg snakk om et mellomnavn og et «hovednavn», så jeg synes det også er et argument som veier for!

Anonymkode: 94532...0ea

Annonse

3 timer siden, februarprins2013 skrev:

gå for sophia :) hun blir jo kalt emma i daglige livet,men hadde tatt Sophia i stedenfor sofia :)

Sophia blir mer «diva» nesten, mer prinsesseaktig, så jeg liker Sofia bedre. Mer rett fram og ikke tilgjort etter min mening:)

Ta sofia du 😊 jenta vår har eit spesielt navn.her tok søskenbarnet til far å kalte barnet sitt for det samme..og dei endte i samme klasse .

Litt surt, men ikkje noko me har noko med eller sagt noko på .ingen eiger navn. 😊😊

Anonymkode: 3aeaa...9fa

22 timer siden, Mamma A skrev:

Sophia blir mer «diva» nesten, mer prinsesseaktig, så jeg liker Sofia bedre. Mer rett fram og ikke tilgjort etter min mening:)

synes det er mye penere og er heller ikke likt sofie, selvom det bare er mellomnavn :) men dere bestemmer, Sofia/Sophia er jo samme navn likevel :)

Gå for Sofia . Jeg hadde ikke tatt det ille opp om noen hadde brukt samme navn. Vi er f.eks. fire søskenbarn som heter Anne, Ann, og to stk Anna. Noen har et navn i tillegg. Har aldri syntes det var rart, lite oppfinnsomt ja, men ikke noe å ta ille opp. Vi heter forresten etter vår bestemor, så det forklarer litt.

Anonymkode: 721d6...bcc

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...