Gå til innhold

Hadde utvendig UL I dag, uke 9. Fant ikke foster


bikini

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er faktisk lettere når blæren er tømt. Er den full, kan den være i veien. Du har rett i at det er bedre å ta innvendig ultralyd så tidlig. Hvem var du hos? Jordmødre er ikke vant til innvendig. Uansett skulle man fint sett fosteret også ved utvendig dersom man kunne se en tydelig fostersekk. 

Anonymkode: b661f...751

Hei. Jeg var hod knøttet ultralyd i moss. Jeg har nå lest en hel avhandling om forskning på innvendig vs. Utvendig ultralyd i 1.trimester. Det viser at det er en helt klar fordel med tidlig ultralyd og at utvendig ultralyd noen ganger gir feil diagnose vedr. Blighted ovum og MA

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nå har ikke jeg lest alle tilbakemeldingene du har fått her, men jeg har fire barn og har vært igjennom mange mange tidlige ultralyder på grunn av div. Jeg har «måtte» ta innvendig ul frem til uke 12 for å få sett orntlig. Med mitt fjerde barn var jeg på ul bla i uke 9+4 og den tok gyn innvendig. 

Jeg har også tatt X antall innvendig ul der de har sett en tom fostersekk og antatt en sa eller at jeg var kortere på vei. Da måtte jeg ta hcg annenhver dag i få dager og inn på sykehuset(og ikke til «vanlig» gyn) for å ta en ny innvendig ul.  Men fy søren! Den ventetiden i mellom! Umenneskelig! Masse masse lykke til!🤞🏻

Anonymkode: 7d3a9...a91

Tusen takk ❤ ja den ventetiden er grusom

Lenke til kommentar
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor går du ikke til privat ultralyd - innvendig - så fort som mulig? Tipper det er vel verdt den tusenlappen. 

Anonymkode: ad7f3...96c

Jeg har jo allerede brukt 1000 kroner på en ultralyd som jeg antok skulle være innvendig. Jordmor kunne ikke si så mye mer da hun sa dette ble gynekologi og utenfor hennes felt. Uansett, må dette følges opp av sykehuset. Om det tar lang tid før jeg får kommet inn til sykehuset så får jeg heller vurderr en ny privat ultralyd, men da gjør jeg den et annet sted ja

Lenke til kommentar
33 minutter siden, Pobie skrev:

Jeg tok utvendig UL da jeg var 7+4 og vi så tydelig embryo med hjerteslag.

Kanskje du er kortere på vei enn du tror?

Det er ikke umulig. Jeg har 40+ dager lange sykluser og kan ha hatt sen eggløsning. Dette fortalte jeg jordmor. Jeg testet positivt den 14 des. Så jeg regner av den grunn ikke med at jeg er kortere enn 8 uker....7,5 uker kanskje, til nød

Lenke til kommentar
2 timer siden, Pobie skrev:

Jeg tok utvendig UL da jeg var 7+4 og vi så tydelig embryo med hjerteslag.

Kanskje du er kortere på vei enn du tror?

Hi testet positivt 14 desember.

Jeg testet positivt 17 JANUAR og er snart 5 uker på vei.... Det er nesten 5 uker mer. Hi kan umulig være kortere på vei desverre 😢😢

Anonymkode: 1f983...8f7

Lenke til kommentar

Annonse

Jeg var på ultralyd uke 8+4, da var det utvendig UL. Vi så helt tydelig et lite foster inni der. Jeg forstår at det må være fælt for deg, men viss ikke de fant et foster så høres det ut som det ikke har gått som det skulle dessverre... 

Men noen tester positivt veldig tidlig. Kan du være mindre på vei? 

Ville forøvrig bedt legen om hcg-prøver for å sjekke om det går riktig vei.

 

Anonymkode: 22b35...efd

Lenke til kommentar

Je

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var på ultralyd uke 8+4, da var det utvendig UL. Vi så helt tydelig et lite foster inni der. Jeg forstår at det må være fælt for deg, men viss ikke de fant et foster så høres det ut som det ikke har gått som det skulle dessverre... 

Men noen tester positivt veldig tidlig. Kan du være mindre på vei? 

Ville forøvrig bedt legen om hcg-prøver for å sjekke om det går riktig vei.

 

Anonymkode: 22b35...efd

Jeg hadde en småblødning 3 dager før jeg testet positivt. Jeg har hele tiden antatt at dette var implantasjonsblødning. Syklusene mine er mellom 30-45 dager lange, altså nokså uregelmessige. Antar at befruktningen har skjedd i perioden 27/11-4/12

Lenke til kommentar
På 19.1.2018 den 19.32, bikini skrev:

Tusen talk for klem. Ja dette var leit og skuffende. Jeg vet helt ærlig talt ikke sikkert hvor langt jeg er på vei. Det var blant annet derfor jeg ville ta ultralyd. Men jeg testet positivt 14 des. Det var 3 dager etter en miniblødning, som jeg antar var festeblødning. 

Kjære kjære Hi! 

Jeg kan ikke forestille meg alle tankene og følelsene som raser gjennom deg nå... det må være helt forferdelig å ha det slik, før du får endelig tilbakemelding! Jeg krysser fingrer og tær for deg for at den lille spiren har det helt fint ❤

 

Selv var jeg på privat itvendig UL i det jeg trodde var uke 8, ble satt 2 uker tilbake, og var kun tom fostersekk å se der. Jeg var innstilt på at det var MA. Fikk innvendig UL på sykehuset 3 uker etterpå, og der var det jammen en flott sprell levende 9 uker gammel liten skatt 😊 lille skatten er i dag snart 6 år 😊 jeg ønsker ikke gi deg falske forhåpninger med dette, kun ment for å vise at underenes tid ikke er forbi 😊

Lenke til kommentar

Annonse

57 minutter siden, solstråle- g09 og ?12 skrev:

Kjære kjære Hi! 

Jeg kan ikke forestille meg alle tankene og følelsene som raser gjennom deg nå... det må være helt forferdelig å ha det slik, før du får endelig tilbakemelding! Jeg krysser fingrer og tær for deg for at den lille spiren har det helt fint ❤

 

Selv var jeg på privat itvendig UL i det jeg trodde var uke 8, ble satt 2 uker tilbake, og var kun tom fostersekk å se der. Jeg var innstilt på at det var MA. Fikk innvendig UL på sykehuset 3 uker etterpå, og der var det jammen en flott sprell levende 9 uker gammel liten skatt 😊 lille skatten er i dag snart 6 år 😊 jeg ønsker ikke gi deg falske forhåpninger med dette, kun ment for å vise at underenes tid ikke er forbi 😊

Tusen takk for at gode ord og at du deler din oppmuntrende erfaring. Dette trengte jeg virkelig å høre!🙏❤ selv om jeg er innstilt på MA, så er det utrolig givende å høre en suksesshistorie. Så du gikk i hele 3 uker uten å vite? Jeg føler nesten ikke at jeg klarer å vente over helgen her en gang. Det må ha vært grusomt for deg også. Tok du HCG prøver i mellomtiden? Jeg klamrer meg til håpet om at jeg er kortere på vei, og at det derfor ikke ble sett fosterannlegg. Alt dette føles så surrealistisk. Jeg har født to friske barn, aldri tidligere spontanabortert. Så dette er absolutt en ny følelse, og det er forferdelig.

Lenke til kommentar
8 timer siden, bikini skrev:

Tusen takk ❤ ja den ventetiden er grusom

Tok du hcg hos fastlegen?

Jeg måtte inn til blodprøvetaking på sykehuset de gangene de ikke så noe på tidlig ul. Jeg har hatt utrolig uflaks disse gangene, men har aldri gitt opp og har nå fire friske barn.

Jeg har lest og leser så mange solskinnshistorier her inne og jeg håper på å lese din om ikke så lenge❤️ 

 

Anonymkode: 7d3a9...a91

Lenke til kommentar
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tok du hcg hos fastlegen?

Jeg måtte inn til blodprøvetaking på sykehuset de gangene de ikke så noe på tidlig ul. Jeg har hatt utrolig uflaks disse gangene, men har aldri gitt opp og har nå fire friske barn.

Jeg har lest og leser så mange solskinnshistorier her inne og jeg håper på å lese din om ikke så lenge❤️ 

 

Anonymkode: 7d3a9...a91

Ja jeg tok hos fastlegen. Har enda ikke vært på ul på sykehuset. Leit å høre at du har opplevd uflaks, men godt du ikke ga opp. Jeg har selv to friske barn og har aldri hatt noen problemer med tidligere svangerskap. Men det er jo relativt vanlig å oppleve å miste, så statistisk sett er det vel "min tur". Jeg klamrer meg likevel til solskinnshistoriene og uansett hvordan dette går så skal jeg holde dere oppdatert ❤

Lenke til kommentar

Så tidlig i svangerskapet har jeg bare tatt innvendig ul. Av svarene over skjønner jeg jo at det er mange som har tatt utvendig ul tidlig. Jeg har derimot fått beskjed at utvendig ikke vil vise noe, så det med utvendig ul tidlig i svangerskapet var nytt for meg.

jeg er ivf mamma og da er det vanlig med første ul rundt uke 7. Med sistemann var jeg på innvendig ul da jeg var 7 + 3. Legen fant da ikke hjertelyd og embryoet var alt for lite.

14 dager senere fant de hjertelyd og fortsatt et for lite embryo.

i mellomtiden startet jeg med kraftige blødninger og hcg viste for lav stigning. Legen sa at dette var abort. 

Da jeg var 12 uker blødde jeg fortsatt nå og da, men ultralyden viste et flott foster som var i følge målene da var 12 uker.

jeg synes det var utrolig tøft å være gravid, men samtidig ikke vite om jeg var det lengre. 

I dag er jenta vår 3 år :-)

Håper ting går veien for dere og at en innvendig ul viser et lite mirakel.

 

Anonymkode: b8708...f3e

Lenke til kommentar
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så tidlig i svangerskapet har jeg bare tatt innvendig ul. Av svarene over skjønner jeg jo at det er mange som har tatt utvendig ul tidlig. Jeg har derimot fått beskjed at utvendig ikke vil vise noe, så det med utvendig ul tidlig i svangerskapet var nytt for meg.

jeg er ivf mamma og da er det vanlig med første ul rundt uke 7. Med sistemann var jeg på innvendig ul da jeg var 7 + 3. Legen fant da ikke hjertelyd og embryoet var alt for lite.

14 dager senere fant de hjertelyd og fortsatt et for lite embryo.

i mellomtiden startet jeg med kraftige blødninger og hcg viste for lav stigning. Legen sa at dette var abort. 

Da jeg var 12 uker blødde jeg fortsatt nå og da, men ultralyden viste et flott foster som var i følge målene da var 12 uker.

jeg synes det var utrolig tøft å være gravid, men samtidig ikke vite om jeg var det lengre. 

I dag er jenta vår 3 år :-)

Håper ting går veien for dere og at en innvendig ul viser et lite mirakel.

 

Anonymkode: b8708...f3e

Takk for at du delte din erfaring ❤ for en solskinnshistorie! Hyggelig å høre 😊

jeg har vært gravid 2 ganger før og har da begge ganger hatt innvendig ultralyd i første trimester. Trodde det var standard og ble derfor overasket da jeg oppdaget at det skulle være utvendig. Tror nok at alle gynekologer, og ultralyder som utføres på sykehus i første trimester gjøres innvendig. Tror absolutt at det er mer reliabelt så tidlig i svangerskapet. Mrn virker som det ofte benyttes utvendig blant private aktører

Lenke til kommentar
På 20.1.2018 den 21.04, bikini skrev:

Tusen takk for at gode ord og at du deler din oppmuntrende erfaring. Dette trengte jeg virkelig å høre!🙏❤ selv om jeg er innstilt på MA, så er det utrolig givende å høre en suksesshistorie. Så du gikk i hele 3 uker uten å vite? Jeg føler nesten ikke at jeg klarer å vente over helgen her en gang. Det må ha vært grusomt for deg også. Tok du HCG prøver i mellomtiden? Jeg klamrer meg til håpet om at jeg er kortere på vei, og at det derfor ikke ble sett fosterannlegg. Alt dette føles så surrealistisk. Jeg har født to friske barn, aldri tidligere spontanabortert. Så dette er absolutt en ny følelse, og det er forferdelig.

Det var de lengste 3 ukene i mitt liv! Det å ikke vite er helt forferdelig! Så du har min absolutte medfølese Hi ❤ Jeg tok 3 HcG tester hos fastlegen mens vi ventet på ny ultralyd. Husker ikke eksakte tall, men husker legen vle beroliget da det viste seg å være fin stigning fra gang til gang. Hun beroliget med at jeg nok bare var kortere på vei, men det er lite som hjelper før en faktisk vet hundre prosent. Jeg har mange spontanaborter bak meg, og 2 MA, så jeg klarte ikke roe meg før jeg fikk sett fosteret på ultralyd. 

Har du blitt forespeilet ca. Ventetid for ny UL? 

Lenke til kommentar

Oppdatering: har vært inne til innvendig ultralyd på sykehuset i dag. Fant fortsatt kun tom fostersekk. HCG prøvene steg noe fra fredag til mandag, men ikke nok, og fra mandag til i dag hadde de fra 34 000 til 27 000. Så det er helt klart ikke et godt tegn. Funnene gjør at gynekologen på sykehuset var helt overbevist om at dette er snakk om Blighted Ovum. Og jeg godtar det, og er selv enig. Skal inn til utskrapning i morgen. Er det forresten noen som vet hvor lenge en bør/skal være borte fra jobb? Gynekologen sa 1-dag til meg, men har nå hørt at du kan være rimelig sår i underlivet/magen samt emosjonell. Jobber i hjemmesykepleien og har dermed en nokså fysisk jobb. 

Vil også si takk for alle varme tanker og støtte ❤ jeg er lei meg, men mer enn noe annet er jeg lettet over å endelig ha svar, og få det ut og komme meg videre. Vil prøve på nytt ❤

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...