Gå til innhold

Hva skal AMH og FSH ligge på?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I følge min gynekolog er ikke AMH noen man skal basere seg på. 

Jeg er 30 år og har AMH på 3. Har tatt ultralyd og alt ser veldig fint ut så gynekolog sier at jeg trenger ikke bekymre meg mtp fruktbarheta,  men at jeg ikke bør drøye det 5 år.

Anonymkode: 8d6d3...76c

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I følge min gynekolog er ikke AMH noen man skal basere seg på. 

Jeg er 30 år og har AMH på 3. Har tatt ultralyd og alt ser veldig fint ut så gynekolog sier at jeg trenger ikke bekymre meg mtp fruktbarheta,  men at jeg ikke bør drøye det 5 år.

Ok. Syns alle sier så forskjellig så blir smårar .. så da er 8 ok?

FSH da?

41 minutter siden, Jordskokk skrev:

Jeg er 32 og har amh på 6. Gynekolog sier at det er innenfor normalverdien, men helt i nedre grense for en kvinne på min alder. Vet ikke fsh.

Ok.  Føler d kan bli vanskelig å bli gravid da...

Anonymkode: 6e7af...be7

Annonse

4 timer siden, Knerten <3 skrev:

Ok. Syns alle sier så forskjellig så blir smårar .. så da er 8 ok?

FSH da?

Det er vel individuelt som med alt annet,  men min gynekolog som har mange års erfaring sa at jeg kunne ta det helt med ro og at alt på ultralyden så strålende ut. Hadde noe på ultralyden sett abnormalt ut ville hun supplert med andre undersøkelser , men det var det ikke behov for. Hun presiserte også at AMH er en prøve med et vidt spekter.  HI

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel individuelt som med alt annet,  men min gynekolog som har mange års erfaring sa at jeg kunne ta det helt med ro og at alt på ultralyden så strålende ut. Hadde noe på ultralyden sett abnormalt ut ville hun supplert med andre undersøkelser , men det var det ikke behov for. Hun presiserte også at AMH er en prøve med et vidt spekter.  HI

Ok. For 3 er vel d laveste.. går fra 3-60 har jeg lest.  Og da er d jo i nedre normalområde. Skal ta en ny blodprøve på dag 22 å sjekke progesteron og el. Så får jeg heller bestille en time hos henne etter det igjen. Ikke så gøy å tenke på å møtte prøve i ett par års tid når man er 37, og redd for at verdiene går enda lavere..

Hi

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er 32 og min er på 52! Men tror det er "juks", pga pco-cyster på eggstokkene...

Anonymkode: 702e0...480

Ok. Leste at høye verdier kan tyde på.pco ja. Er d vanskelig å bli gravid da?

På 22.1.2018 den 21.28, Anonym bruker skrev:

Jeg er 32 og min er på 52! Men tror det er "juks", pga pco-cyster på eggstokkene...

Anonymkode: 702e0...480

Vi med pco har "alltid" høy amh. Amh alene er ikke en god indikasjon på hvor fruktbare vi er. Det som også har betydning er fsh, som forteller kvaliteten på de eggene som er igjen (amh). 

På 22.1.2018 den 22.40, Anonym bruker skrev:

Ok. Leste at høye verdier kan tyde på.pco ja. Er d vanskelig å bli gravid da?

Grunnen for at vi med pco har høy amh er fordi vi har mange umodnede eggposer på eggstokkene. For oss, og alle andre som er i fertilitetsutredning/behandling, er fsh viktigere fordi det forteller kvaliteten på eggene.

Anbefaler å lese på medicus.no. 

4 timer siden, lillevenn17 skrev:

Grunnen for at vi med pco har høy amh er fordi vi har mange umodnede eggposer på eggstokkene. For oss, og alle andre som er i fertilitetsutredning/behandling, er fsh viktigere fordi det forteller kvaliteten på eggene.

Anbefaler å lese på medicus.no. 

Har lest der men finner ingen tabell. Min amh er på 8 og fsh på 6. Østradiol 0,21

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...