Anonym bruker Skrevet 19. januar 2018 #1 Skrevet 19. januar 2018 Vurderer å kjøpe hund. Mest sannsynlig en blanding av Yorkshire terrier og dvergpuddel. Jeg er ganske kjent med puddelrasen, men aner ingenting om Yorkshire terrier! Er dette greie familiehunder? Krever de mye? Er de allergivennlige? Lenge siden jeg har hatt hund, så føler meg litt som en nybegynner på alle plan. Også kostnadsmessig... Hva koster det egenlig å ha hund for tiden? Tenker på for, stell, dyrlege, forsikring etc. Vil gjerne være så forberedt som mulig før vi tar den store avgjørelsen om å skaffe oss et nytt familiemedlem. Alle svar mottas med takk, selv om du ikke kjenner akkurat den rasen jeg spør etter. Anonymkode: 966ca...02c
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2018 #2 Skrevet 19. januar 2018 Føler det som står på nett stemmer ganske godt for rasen. Morsomme små hunder med mye personlighet. Men vær forsiktig med puddelblandinger, du risikerer en pels som nærmest er dyreplageri. Er slett ikke alle blandinger meg puddelpels som er vellykket. Anonymkode: 9841a...a24
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2018 #3 Skrevet 19. januar 2018 Takk for svar. Hva mener du med "en pels som nærmest er dyreplageri"? HI Anonymkode: 966ca...02c
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2018 #4 Skrevet 19. januar 2018 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar. Hva mener du med "en pels som nærmest er dyreplageri"? HI Anonymkode: 966ca...02c Google det, og les andre steder enn hos de som med overlegg lager blandingshunder.... Et klipp jeg fant i full fart: Hvis man noen gang har snakket med en hundefrisør om doodler, så vet man at mange av disse hundene må skrelles på denne årlige klippen sin. Skrell som i at frisøren bruker det skjæret i maskinen si de ellers vanligvis bruker i ansiktet på pudler. De stakkars hundene har så mange knuter i pelsen som filtrer seg, at hunden har problemer med å bevege seg skikkelig. Knuter som går fra bein til buk gjør ofte det Anonymkode: 9841a...a24
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2018 #5 Skrevet 19. januar 2018 Belag deg på pelsen fra helvete ihvertfall om du skal ha denne blandingen. Anonymkode: b7cf4...62c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå