Gå til innhold

Hva betyr dette tegnet mange gjør med fingrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er tydelig en farsott på nettet,og jeg ser det hver dag. Spesielt gutter tagger hverandre i memes der de gjør dette tegnet. Hva betyr det?

👌

Anonymkode: 94d98...641

Fortsetter under...

Skrevet

Når en person lager dette tegnet så har de lov å slå til den som ser det. Det er mange sånne filmer på fb også, så jeg måtte spørre mannnen😊

Anonymkode: f8b32...657

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når en person lager dette tegnet så har de lov å slå til den som ser det. Det er mange sånne filmer på fb også, så jeg måtte spørre mannnen😊

Slå?

Anonymkode: f208e...aaa

Skrevet

Det er jo et etablert fingertegn og har vært det i mange år før smileys i det hele tatt var oppfunnet. Fascinerende at du ikke vet betydningen av det egentlig. 

Det kan ha flere nyanser av betydningen «OK», ut fra settingen ellers, internhumor/forhold mellom de som kommuniserer osv. Som feks «herregud, så bra», «NAIS», «OK», «fint», «kult», «(det er en) avtale», «perfekt» osv. Men generelt en positiv tilbakemelding (Ev ironisk jfr internhumor osv). 

Anonymkode: f6334...c49

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Slå?

Anonymkode: f208e...aaa

Ja, de denger nok ikke løs, men det er gi dem et slag ja😊

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo et etablert fingertegn og har vært det i mange år før smileys i det hele tatt var oppfunnet. Fascinerende at du ikke vet betydningen av det egentlig. 

Det kan ha flere nyanser av betydningen «OK», ut fra settingen ellers, internhumor/forhold mellom de som kommuniserer osv. Som feks «herregud, så bra», «NAIS», «OK», «fint», «kult», «(det er en) avtale», «perfekt» osv. Men generelt en positiv tilbakemelding (Ev ironisk jfr internhumor osv). 

Tegnet er opp ned, ikke et vanlig ok-tegn😊

Annonse

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Tegnet er opp ned, ikke et vanlig ok-tegn😊

Ikke slik det kommer opp på min skjerm. Så rart. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

#Når tiden begynner å dra fra deg  :nigo:

Anonymkode: 3a092...b4c

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ikke slik det kommer opp på min skjerm. Så rart. 

Kommer opp som vanlig ok-tegn her også.

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

#Når tiden begynner å dra fra deg  :nigo:

Anonymkode: 3a092...b4c

Det vedkommende forholder seg til på skjermen er et vanlig ok-tegn, ikke en oppned-variant. Ikke bli så cocky, det er ukledelig.

Anonymkode: 24668...f7a

Skrevet

Det betyr asshole her..

Anonymkode: 3489a...04e

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

https://emojipedia.org/search/?q=hands

Anonymkode: 3c93f...ef6

I denne linken står det at det tegner jeg ser er en «OK hand», så jeg er visst ikke så utdatert likevel. Eller kanskje linken også er utdatert i så fall. 😄

Annonse

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI vet hva tegnet betyr da. Alle vet jo det. Ikke det hun spør om.

Anonymkode: 367f5...761

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...