Gå til innhold

Tror du det er et liv etter døden? Har du opplevd noe som gjør at du tror?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er de vi er glad i som vi har mistet rundt oss fortsatt? Vil vi møte dem igjen? Fortsetter livet på et annet plan etter vi er død?

Jeg har mistet troen på dette. Jeg er på det nivået at hvis jeg hadde opplevd noe overnaturlig (som å se noen som var døde osv. ) så hadde jeg bekymret meg for at jeg hadde en svulst på hjernen.

Men jeg trenger sårt å tro. Jeg savner dem jeg har mistet. Og jeg er så redd for døden. Jeg tror at dersom jeg hadde en overbevisning om at døden ikke var slutten, så hadde jeg kunnet nyte livet mer. 

Anonymkode: b323c...e96

Skrevet

Tror dessverre ikke det. Men rett etter at mannen min døde skjedde noen ting som med litt velvilje kan tolkes som at han fortsatt var der:

Jeg drømte at han kom og kysset meg og så sa han; "Jeg er jo her selv om jeg er død".

Og så hadde jeg mistet gifteringen et par-tre år før han døde. Lette høyt og lavt etter den den gangen den forsvant, men den var og ble som sunket i jorden.

Like etter at han var død, tenkte jeg igjen på den ringen, og tenkte hvor dumt det var at den var borte. Gråt litt ekstra over ringen.
Samme kveld skulle jeg ta nattkjolen min opp fra en liten kurv jeg har stående på badet, der jeg legger sånt som ikke er helt skitten, men kan brukes en gag til osv.

Og idet jeg løfter opp nattkjolen, spretter ringen opp i luften og lander på gulvet rett foran meg.

Det VAR litt rart, men jeg kan ikke annet enn tenke at det var tilfeldig. Han er nok dessverre borte for alltid, selv om jeg snakker til ham iblant. Men i hjertet vårt fins de fortsatt, de vi mister :-)

Anonymkode: 874ad...26b

Skrevet

Jeg vet at det finnes et liv etter døden. Døden er bare en overgang, livet er evig. Jeg får ofte beskjeder fra andre siden, som enten gjelder meg selv, men også andre. En av venninnene mine mistet faren sin for en del år siden og han kom med en beskjed til henne, gjennom meg, som var helt nødvendig for henne der og da. Hun var i ferd med å ta et valg i livet sitt (som jeg støttet henne i), men som faren hennes advarte henne sterk mot. Hun valgte å lytte til beskjeden jeg hadde fra han, selv om det stred mot hennes prinsipper. Nå i ettertid ser vi begge at det valget ville fått store konsekvenser. 

Jeg ble også  varslet om at min samboer gjennom 8 år,  som jeg hadde to barn med, ville gå fra meg. Noe som i grunnen var helt utenkelig, for vi var svært lykkelige (trodde jeg). 3 mnd etter hadde han truffet en annen og flyttet til henne. 

Anonymkode: 3e48d...6bd

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet at det finnes et liv etter døden. Døden er bare en overgang, livet er evig. Jeg får ofte beskjeder fra andre siden, som enten gjelder meg selv, men også andre. En av venninnene mine mistet faren sin for en del år siden og han kom med en beskjed til henne, gjennom meg, som var helt nødvendig for henne der og da. Hun var i ferd med å ta et valg i livet sitt (som jeg støttet henne i), men som faren hennes advarte henne sterk mot. Hun valgte å lytte til beskjeden jeg hadde fra han, selv om det stred mot hennes prinsipper. Nå i ettertid ser vi begge at det valget ville fått store konsekvenser. 

Jeg ble også  varslet om at min samboer gjennom 8 år,  som jeg hadde to barn med, ville gå fra meg. Noe som i grunnen var helt utenkelig, for vi var svært lykkelige (trodde jeg). 3 mnd etter hadde han truffet en annen og flyttet til henne. 

Hvordan vet du at dette er reelt og ikke bare noe hjernen din koker opp? Dette går jo på tro. 

For meg er det utenkelig at det er noe mer etter vi dør, da er vi borte. Logistikken rundt det at man skulle havne et annet sted osv alene er jo nok til å innse hvor usannsynlig det er. 

Anonymkode: eaa36...1b8

Skrevet

Ja, det tror jeg. Har ikke opplevd å miste noen og ikke opplevd å bli direkte kontaktet fra"den andre siden", men i huset jeg bodde i før var det noen som gikk igjen, uten tvil. 

Jeg klarer ikke helt å forstå hva som skjer når man dør, men jeg tror man lever videre i en annen dimensjon. Mange vil si det er helt galskap, men jeg syns det er galskap at verdensrommet på et tidspunkt har blitt laget, men sånn er det jo. Verden er uforståelig. 

Anonymkode: 9ff45...197

Skrevet

Det er ikke bevist at mennesker har sjel, kun personlighet. Hva som skal overføres til en annen side etter døden kan jeg ikke forstå da alt er fanget inni kroppen som er død. Hjernen er død. Hva skal leve videre da?

Anonymkode: 63c6d...140

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan vet du at dette er reelt og ikke bare noe hjernen din koker opp? Dette går jo på tro. 

For meg er det utenkelig at det er noe mer etter vi dør, da er vi borte. Logistikken rundt det at man skulle havne et annet sted osv alene er jo nok til å innse hvor usannsynlig det er. 

Anonymkode: eaa36...1b8

Fordi jeg har slike opplevelser hele tiden og har ennå ikke tatt feil. Da jeg var yngre trodde jeg at det var noe galt med meg og jeg gikk til og med til psykolog for å bli kvitt det. Den perioden hadde jeg det forferdelig, trodde at jeg var gal og hatet synene mine. Det var psykologen som fikk meg til å innse at jeg var frisk. Han sa at selv om han ikke opplevde slikt selv, så kunne han heller ikke avfeie det. Nå når jeg har akseptert den siden ved meg selv, så har jeg det bra, men det er kun mine nærmeste som vet om denne siden ved meg. Det er en privatsak føler jeg. Ingen av kollegaene mine vet noe. En rådgiver innen offentlig forvaltning skal liksom ikke drive med slikt ;)

Jeg vet også når folk jeg kjenner dør. De kommer til meg, så jeg vet det i det samme øyeblikket. Når så tlf kommer dagen etter, så vet jeg det allerede. Må innrømme at det er litt ekkelt.

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke bevist at mennesker har sjel, kun personlighet. Hva som skal overføres til en annen side etter døden kan jeg ikke forstå da alt er fanget inni kroppen som er død. Hjernen er død. Hva skal leve videre da?

Sjelen er ikke fysisk og er ikke fanget i kroppen. 

For de som er interessert:

Man kan øve opp sjelskontakten. Sitt i et stille rom, lukk øynene og ha fokus på toppen av hodet. Se for deg en lysende vei som går fra toppen av hodet og opp mot en lysende stjerne over hodet. Pust dypt et par ganger og be sjelen komme ned i din personlighet og kropp. Be sjelen om den har en beskjed til deg, Det kan komme som et bilde, en følelse eller en tanke. Sitt slik i 10 min hver dag.

Denne meditasjonsteknikken øker sjelskontakten, noe som gjør at man står mer støtt i livet sitt, blir glad i seg selv, aksepterer seg selv slik man er og blir mindre påvirket av alt dramaet som skjer rundt en.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Sjelen er ikke fysisk og er ikke fanget i kroppen. 

For de som er interessert:

Man kan øve opp sjelskontakten. Sitt i et stille rom, lukk øynene og ha fokus på toppen av hodet. Se for deg en lysende vei som går fra toppen av hodet og opp mot en lysende stjerne over hodet. Pust dypt et par ganger og be sjelen komme ned i din personlighet og kropp. Be sjelen om den har en beskjed til deg, Det kan komme som et bilde, en følelse eller en tanke. Sitt slik i 10 min hver dag.

Denne meditasjonsteknikken øker sjelskontakten, noe som gjør at man står mer støtt i livet sitt, blir glad i seg selv, aksepterer seg selv slik man er og blir mindre påvirket av alt dramaet som skjer rundt en.

Som jeg skrev. Det er ikke bevist at det finnes sjel. Jeg tror ikke at det finnes en sjel, kun personlighet. Man trenger bevis for å kunne tro på noe

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som jeg skrev. Det er ikke bevist at det finnes sjel. Jeg tror ikke at det finnes en sjel, kun personlighet. Man trenger bevis for å kunne tro på noe

Bevis finner man inne i seg selv - hvis man vil.

Det er naturlig nok ikke tilstrekkelig til en artikkel i Science, men for oss som opplever dette så spiler det ikke så stor rolle. Vitenskapen er under kontinuerlig utvikling og har mye igjen å oppdage. 

Skrevet

Jeg har hatt mange opplevelser på at det må finnes noe "mer", helt siden jeg var et barn.. Fordi en venninne av meg er veldig interessert i slike temaer og jeg skulle støtte henne igjennom en tøff tid ble jeg med henne til en av Norges mest kjente medier. Han kunne også (uten at jeg sa noe om si det samme, han tok til og med frem enkelte konkrete hendelser fra jeg var lita.. :o ), han sa at jeg hadde stort potensial og at jeg kunne se bilder på alle måter (ikke bare en som de fleste har). Men man tenker hele tiden, hva om denne personen bare har lest meg som en "åpen bok" og gjettet seg fram ubemerkelig uten at jeg fikk m det :P 

Jeg ikke helt overbevist. Jeg hadde en hendelse i livet, som nesten tok livet av meg, og alt jeg husker av det er at det bare er svart. Det får meg til å tvile, det får meg til å tro at det ikke fins noe etter døden... Synes den tanken er skummel :( 

Anonymkode: e3eca...bb6

Skrevet

Jeg jobber som sykepleier, og for hvert eneste menneske jeg overværer dødsøyeblikket til,jo sikrere blir jeg på at det må finnes noe mer etter dette.... 

Anonymkode: 653fc...3af

Skrevet

Har sett for mange dø til at jeg tror på noe mer etterpå. Et etterliv er en mager trøst, jeg tenker man får ta virkelig godt vare på det ene livet man har! 

Anonymkode: d6ef4...a1b

Skrevet

ja det er de :) sett flere ganger eller følt noens nærvær både hjemme og på jobb

Anonymkode: 3d3af...2b4

Skrevet

Ja, jeg tror på et "liv" etter døden, men jeg aner ikke hva det livet er.

Anonymkode: 521b6...df2

Skrevet

Jeg er ikke i tvil om at det er mer enn vi i levende live kan og forstår. Har opplevd for mye til å tro noe annet.

Min bestemor kom til familien og fortalte at en annen person i slekten var død. At personen kom til henne samme natt og fortalte at denne måtte ta farvel, for nå gikk denne videre. Satte seg på sengekanten og holdt henne i hånden. Dette var en person ingen hadde hatt kontakt med på over 30 år, personen bodde i et helt annet land. Vi hadde ingen mulighet til å sjekke om dette stemte, og vi tenkte vel for oss selv at det sikkert bare var bestemor som var begynt å bli dement. Dette skjedde en bestemt tid på året, så det var enkelt å huske datoen. Tre år sener fikk vi dokumentasjon på at personen døde den natten, på det tidspunktet min bestemor hadde våknet og fått besøk...

Selv ble jeg for mange år siden brukt som "medium" av en død person. Dette var en person jeg ikke hadde kjent, hadde aldri møtt personen, så jeg visste ikke annet enn navnet og relasjonen til den som skulle ha beskjeden. Jeg trodde det hadde klikket for meg. Men følelsen var så sterk at jeg bare måtte formidle det som ble sagt til personen beskjeden var ment for. Det jeg fortalte personen jeg ikke hadde noen anelse om kunne være riktig, det var detaljer ingen andre enn den personen kunne vite noe om. Det viste seg at personen var i en veldig vanskelig situasjon akkurat da, som jeg heller ikke visste på forhånd, og at den beskjeden denne fikk fra den avdøde var viktig for at personen skulle få fred og gå videre i en retning som var god for denne.

Som en over forteller så får jeg også beskjed når noen i familien dør. Har opplevd så mye annet også at jeg kan ikke annet enn å tro at det finnes noe mer. Hvordan det fungerer, det vet jeg ikke, men "livet" er ikke slutt selv om livet vi kjenner avsluttes. For meg er det heller ikke viktig å forstå.

Anonymkode: a0643...351

Skrevet

Eneste jeg vet, er at jeg gleder meg til å møte mormor igjen om det finnes et liv etter døden:hjerte:

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordi jeg har slike opplevelser hele tiden og har ennå ikke tatt feil. Da jeg var yngre trodde jeg at det var noe galt med meg og jeg gikk til og med til psykolog for å bli kvitt det. Den perioden hadde jeg det forferdelig, trodde at jeg var gal og hatet synene mine. Det var psykologen som fikk meg til å innse at jeg var frisk. Han sa at selv om han ikke opplevde slikt selv, så kunne han heller ikke avfeie det. Nå når jeg har akseptert den siden ved meg selv, så har jeg det bra, men det er kun mine nærmeste som vet om denne siden ved meg. Det er en privatsak føler jeg. Ingen av kollegaene mine vet noe. En rådgiver innen offentlig forvaltning skal liksom ikke drive med slikt ;)

Jeg vet også når folk jeg kjenner dør. De kommer til meg, så jeg vet det i det samme øyeblikket. Når så tlf kommer dagen etter, så vet jeg det allerede. Må innrømme at det er litt ekkelt.

Du har nok en sterk intuisjon, men liv etter døden ?! Seriøst, hvordan skulle det fungerer det? Flyr sjelen vår videre, og surrer rundt med andre døde?

Nei, tror ikke det. 

Jeg tror absolutt ikke på at «Gjenferd» døde mennesker som kommer tilbake.

Det er muligens energier som henger igjen. Si at en person har bodd 50 år i samme hus og gått ruten fra soverom til kjøkken 1 mill ganger, så henger det kanskje igjen energier etter han og andre kan føle vedkommende. 

Ellers har nok de fleste hendelser en naturlig forklaring. 

Det er absolutt ingen som har kunne dokumentere synene eller lyder, bare tull tror jeg. Noen har nok en sterk intuisjon og kan forutse og føle når ting skjer, men det er nok ikke noe annet enn at man da er sensitiv for følelser og energier. 

Åndnes makt feks., vet med sikkerhet det er masse juks. 

Skrevet

Jeg håper faktisk ikke det finnes et liv etter døden. Joda, det hadde vært flott å kunne se igjen alle de jeg har mistet, både venner og familie, men hvordan er det å være på «den andre siden»? Altså, de som har dødd, våker de over nære og kjære, og ser hvor vondt det er for de som er igjen? Det vil jeg absolutt ikke oppleve.

Jeg tror og håper at slutten er slutten. Dette med gjenferd og slikt er derimot litt rart for meg, for har opplevd vedkjeler som flyr over gulvet osv, og det gjør det jo ikke av seg selv. Men så lurer jeg på om det kan være energier som henger igjen, eller dette som forskerene snakker om hvor nåtid, fortid og fremtid faktisk skjer samtidig, for tid er egentlig ikke noe liniært, det er flytende.

Anonymkode: ead9b...d52

Skrevet

Nei, vi har et liv og det er her og nå. Så er det slutt

Anonymkode: 759f3...2fa

Skrevet

Ja det finnes liv etter døden!!ellers hva er vitsen å leve nå

Anonymkode: 68f8d...130

Skrevet
7 minutter siden, Mrs Smith skrev:

Du har nok en sterk intuisjon, men liv etter døden ?! Seriøst, hvordan skulle det fungerer det? Flyr sjelen vår videre, og surrer rundt med andre døde?

Nei, tror ikke det. 

Det er muligens energier som henger igjen. Si at en person har bodd 50 år i samme hus og gått ruten fra soverom til kjøkken 1 mill ganger, så henger det kanskje igjen energier etter han og andre kan føle vedkommende. 

Det er absolutt ingen som har kunne dokumentere synene eller lyder, bare tull tror jeg. Noen har nok en sterk intuisjon og kan forutse og føle når ting skjer, men det er nok ikke noe annet enn at man da er sensitiv for følelser og energier. 

Jeg vil ikke prøve å overbevise deg. Det jeg, og mange andre, opplever bryter jo radikalt med den vestlige rasjonelle kulturen som vi er oppvokst i. At man stiller seg skeptisk/avvisende finner jeg fullt forståelig. Når det kommer til energier som henger igjen, så er jeg enig med deg at det ofte er slik. Min er faring er likevel at i flere hus er det sjelen som henger igjen, de har ikke klart å gå over for det er noe som holder dem igjen her nede. Jeg har hjulpet mange over på den andre siden og de som har bodd i husene, har gitt meg tilbakemelding på at det har blitt rolig. Energier som, henger igjen kan også fjernes,  men på andre måter. 

Det er altså mange års erfaring som gjør meg så overbevist om livet på andre siden, men jeg har ingen vanskelighet med å forstå at det høres usannsynlig ut.

Skrevet
16 minutter siden, Mrs Smith skrev:

Nei, tror ikke det. 

Huset jeg leide før skjedde det mye rart. Man hørte helt tydelig noen som gikk i overetasjen, vannet i vasken kunne skru seg på av seg selv, lokket til ene kjelen ble lagt på kasserollen mens jeg var i et annet rom, og ja, jeg vet den lå på benken bed siden av og hørte lyden av når den ble lagt på. Jeg hadde besøk en gang, og mens jeg var ute kom jeg hjem til en skrekkslagen jente som sa at "det er noen oppe". 

I ettertid snakket jeg med de tidligere leieboerne som sa at de hadde hørt akkurat det samme. 

Bare tull? Nei, det er det ikke, og jeg har absolutt ingen logisk måte å forklare det på. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil ikke prøve å overbevise deg. Det jeg, og mange andre, opplever bryter jo radikalt med den vestlige rasjonelle kulturen som vi er oppvokst i. At man stiller seg skeptisk/avvisende finner jeg fullt forståelig. Når det kommer til energier som henger igjen, så er jeg enig med deg at det ofte er slik. Min er faring er likevel at i flere hus er det sjelen som henger igjen, de har ikke klart å gå over for det er noe som holder dem igjen her nede. Jeg har hjulpet mange over på den andre siden og de som har bodd i husene, har gitt meg tilbakemelding på at det har blitt rolig. Energier som, henger igjen kan også fjernes,  men på andre måter. 

Det er altså mange års erfaring som gjør meg så overbevist om livet på andre siden, men jeg har ingen vanskelighet med å forstå at det høres usannsynlig ut.

Glemte å si at jeg også har veldig sterk intuisjon og blir «varslet» når mennesker jeg kjenner går bort. Når faren min døde fikk jeg beskjed og løp til der han befant seg, rakk han 10 min før han døde. Ingen hadde gitt meg beskjed, det var en følelse og varsel som kom til meg.

jeg har også sett døde personer ved sengen min, men det er halvvåken tilstand og jeg er overbevist om at det er hjernen som lurer oss.

Men tror ikke på liv etter døden selv om.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Huset jeg leide før skjedde det mye rart. Man hørte helt tydelig noen som gikk i overetasjen, vannet i vasken kunne skru seg på av seg selv, lokket til ene kjelen ble lagt på kasserollen mens jeg var i et annet rom, og ja, jeg vet den lå på benken bed siden av og hørte lyden av når den ble lagt på. Jeg hadde besøk en gang, og mens jeg var ute kom jeg hjem til en skrekkslagen jente som sa at "det er noen oppe". 

I ettertid snakket jeg med de tidligere leieboerne som sa at de hadde hørt akkurat det samme. 

Bare tull? Nei, det er det ikke, og jeg har absolutt ingen logisk måte å forklare det på. 

Da tror du det er den døde personen som er kommet tilbake og romesterer i huset ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...