Gå til innhold

Er huset du bor i "drømmehuset" ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette du ønsker deg? 😂😁

Screenshot_20180113-194121.png

Anonymkode: 32bee...ffd

Haha! Nei, jeg har ikke behov for å kose meg mye med klesvasken :fnise: 

Det holder i lange baner hvis jeg bare slipper å gå innerst i kjelleren :) 

Skrevet

Ja, så godt som. Bygget hus i 2014, så alt er nytt og fint og etter våre ønsker. Selvsagt kunne jeg ønsket meg mer hvis vi hadde hatt ubergenset med penger, men alt i alt kunne jeg nok ikke vært mer fornøyd. Mangler dobbelgarasje er eneste, men det er under planlegging, så når den er på plass + at uteområdet/hage er klar vil jeg si absolutt ja. Ekstremt fornøyd med planløsning, takhøyde og så har jeg virkelig fått drømmekjøkkenet. Har stort vaskerom, store bad og nok garderobeplass.

Anonymkode: 701e6...0e0

Skrevet

Nei, men det er helt greit. Det er et lite rekkehus med akkurat nok plass til meg og frøkna, men jeg savner hage, større soverom, større bad med plass til badekar -  og ikke minst et vaskerom!

Anonymkode: f9cf5...32c

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

ikke faan. Skulle brent det ned og begynt på nytt. Hater det med lidenskap.

Anonymkode: 32749...731

Enig.

Vi kjøpte det ut fra beliggenheten, som er bra. Rolig blindvei med masse barnefamilier og veldig kort vei til en liten skole med trygg skolevei.

Men huset, det er helt for j.... Planløsningen er forsåvidt ok, selv om det bare er ca 150 m² så er hver krik og krok utnytta til boareale - med fem soverom. Bortsett fra det er det gammelt og uoppussa: råtne trekkfulle vinduer, lite råttent bad som er laget for en annen tid der man dusja én gang i uka, dårlig isolert inkludert sinnsykt gulvkaldt, stygt og utdatert jevnt over, en bratt skrent av en hage som ikke kan brukes til noe, et stort vaskerom - som forsåvidt er positivt - men det er som en råkjeller med murgulv, ikke ordentlig isolert etc. Man skulle selvfølgelig hatt penger til å pusse det fullstendig opp og få et stort bad/vaskerom med varmekabler etc. 

I tillegg er huset for lite for oss, med mange barn i mange aldre. Burde hatt kjeller-/loftstue til tenåringene, flere bad, generelt større plass.

Huset hemmer meg sosialt, vil IKKE ha noen på besøk her bortsett fra ungenes venner, og knapt nok det. Skammer meg over hvordan det ser ut her, at det er så kaldt etc. Men gubben er allergisk mot å bruke penger, og tenker bare på betale ned lånet kjappest mulig, fremfor livskvalitet.

Anonymkode: 13951...415

Skrevet

Vi flytter faktisk i morgen. Bare 500 m unna der vi bor, og inn i en 2-mannsbolig (fra leilighet). Elsker stedet, kommer oss litt nærmere skole/barnehage og vekk fra hovedveien vi bodde ved siden av. Det er ikke perfekt, men er veldig fornøyd.

Det er for liten gang, skulle hatt litt større stue og kjøkken og så skulle det vært enebolig ;) Men vi har to etasjer, og kjelleren har stoort potensiale som vi setter i gang med til uka. 

Anonymkode: e48e0...7ce

Skrevet
4 timer siden, Fandens Oldemor skrev:

Haha! Nei, jeg har ikke behov for å kose meg mye med klesvasken :fnise: 

Det holder i lange baner hvis jeg bare slipper å gå innerst i kjelleren :) 

Ja okei 😂😂😂😂

Anonymkode: 32bee...ffd

Skrevet

Ja, har drømmehuset med fantastisk utsikt, perfekt planløsning og akkurat passe til alle stadier av livet. Fikk det bygget for et par år siden. Har dobbeltgarasje, men skulle hatt litt mer plen for å plante frukttrær. 

Anonymkode: b1cf1...f30

Skrevet

Har 270 kvm og utleie på 40 kvm. Mye bra og pusset opp mye for 2 år siden. Det jeg mangler er større rom til barna. Et ekstra bad og oppussing av eksisterende bad og vaskerom. Mangler kjeller eller loftstue.  Ellers fornøyd. 

Anonymkode: 9b7cd...ade

Skrevet

Tja. 

Det startet veldig bra. Men så.  Etterhvert dukket det opp flere og flere feil. De forrige eierne har løyet og løyet, og huset er fullt av feil. På ett år har vi funnet feil og mangler for ca 500.000, og det dukker stadig opp fler. 

Når denne saken er ute av verden, og vi har fått tilbake vår halve million, blir det nok bra. Håper jeg. 

Anonymkode: 115fc...2a4

Skrevet

Bor i et flott og stort hus, men er ikke drømmehuset. Barna har store rom, men skulle heller ønske et større oppholdsrom enn det vi har i dag. Ville gjerne hatt vaskerommet oppe når alle soverommene er i andre etasje. Eller er kjøkkenet helt perfekt, stua og vaskerommet også. Er i gang med planlegging av drømmehuset som skal bygges om ett år.

Anonymkode: 000fa...ab5

Skrevet

Vi bygde drømmehuset for 9 år siden. Planløsningen er veldig bra, 180 kvm, ett mål tomt, sol fra morgen og til kl 22 på kvelden om sommeren. Stor terrasse. Utsikt mot vannet og en liten spasertur unna en lokal strand som er veldig fin for ungene. 

Men siste årene har mannens helse satt stopper for vedlikehold, så jeg tar alt fra gressklipping til snømåking. Når alt inne også havner på meg, så føler jeg ikke jeg gjør annet enn å fikse ting. Vi har en del igjen som ikke er ferdigstilt. 

Så fikk datteren voldsom allergi, reagerer på mange ting, men gresspollenallergi holder henne inne hele sommeren. Så hvis ikke allergivaskinen fungerer, så tror jeg vi prøve å selge om et par år. Flytte i en leilighet mot sjøen. 

Det er sikkert galskap å halvere plassen i tillegg til å miste hagen. Men da vil vi flytte så nære skole og sentrum at ungene kanskje er mer ute med venner. Her vi bor nå må vi kjøre til alt. 

Anonymkode: 3b1dc...bf3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...