Gå til innhold

Hvor langt gidder dere reise for at barna skal spille kamper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare en dag når første kamp starter 10 og oppmøte er 9.30? 

Anonymkode: 7f602...87b

Fortsetter under...

Skrevet

Vi reiser dit cup'en er.

Skal barnet være med i en lagidrett må man bare følge opp. Det har hendt det har vært cup'er vi ikke har fått meldt ungen på, men våre to gutter som begge har spilt fotball i mange år har stort sett vært med på de cup'ene laget har meldt seg på.

Minst en gang i året er det så langt unna at det har blitt overnatting, ellers er det vanlig å kjøre 1-2 timer ihvertfall.

Anonymkode: 820c2...64c

Skrevet

Man reiser dit kampen er, med mindre man har en annen grunn enn å ikke gidde.

Anonymkode: 4ca4e...9da

Skrevet

Vi har barn som spiller musikk. Det blir jo det samme. 

Vi sender barna dit konserten er. Når det er innen ca en times reisevei hører vi bestandig på. Hvis det er lengrebytter vi foreldrene på å være med. Det lengste vi har reist er til Sveits.

Anonymkode: 748ab...819

Skrevet

Mine barn spiller både håndball og fotball, nå i vinter også futsal. 

Forrige helg hadde de avreise kl 6.45 for å tekke første kamp. Cupen er ca 16 mil fra her vi bor. Jeg har valgt å la barna mine være med på lagidrett, jeg har samtidig valgt å prioritere dem og deres aktiviteter. Som foreldre er det vår oppgave å følge dem opp pg vise vår interesse for det de driver med. 

Med fire barn så er vi på farten så godt som hver eneste helg, men slik er det å ha barn. 

Anonymkode: 3d11f...75a

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Mine barn spiller både håndball og fotball, nå i vinter også futsal. 

Forrige helg hadde de avreise kl 6.45 for å tekke første kamp. Cupen er ca 16 mil fra her vi bor. Jeg har valgt å la barna mine være med på lagidrett, jeg har samtidig valgt å prioritere dem og deres aktiviteter. Som foreldre er det vår oppgave å følge dem opp pg vise vår interesse for det de driver med. 

Med fire barn så er vi på farten så godt som hver eneste helg, men slik er det å ha barn. 

Unger klarer seg vel helt fint uten at foreldre må være med på alle cuper og kamper

Anonymkode: c6f12...b30

Annonse

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Unger klarer seg vel helt fint uten at foreldre må være med på alle cuper og kamper

Det gjør de sikkert, men garantert mere gøy med egasjerte foreldre som ser på👍 

Synes synd på de barna som aldri har med seg noen. Ser desverre at det ofte er de samme foreldre som er med og de samme som aldri er tilstede på noen aktiviteter med barna sine. 

Skrevet

Vi reiser så langt som kampen eller cupen er. Litt av en holdning du har, hi. «Hvor langt gidder du....»

jeg vil være med å heie på, følge opp og være E del av miljøet

Anonymkode: 56241...c0c

Skrevet

Reiser dit det er, men det har vel vore innanfor 1 times reiseveg, kvar veg, så langt.

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes synd på de barna som aldri har med seg noen. Ser desverre at det ofte er de samme foreldre som er med og de samme som aldri er tilstede på noen aktiviteter med barna sine. 

Det trenger ikke være noe problem. Jeg var en av dem som aldri hadde med foreldre. For meg og søsteren min var idretten noe vi to hadde sammen og som vi ikke ville ha foreldrene våre med på. I ettertid har jeg fått vite at de snek seg inn et par ganger men vi så dem ikke. Likevel hadde vi et veldig godt forhold til foreldrene våre. De satt i styret i idrettslaget, fulgte oss opp og stilte på dugnad.

Anonymkode: 748ab...819

Skrevet

Vi har en på 17 som trener friidrett. Vi har kjørt 5 timer og 30 min, en vei, til Lillehammer. To ganger i året er det stevne i bærum. Dit bruker vi ca tre timer. Ellers er det stevner rundt om i landet som må flys til.

Det er også stevner nærmere.

Anonymkode: b0b12...8b4

Skrevet

Jeg skjønner egentlig ikke spørsmålet.

Man reiser jo dit kampen er.

Med mindre jeg skal noe annet, så ser jeg alle kamper, cuper osv, uavhengig av om ungene er hos meg eller faren.

Anonymkode: 972f8...5c3

Skrevet

Kjører aldri mindre enn 1,5 time... 

Anonymkode: 858f1...4b4

Annonse

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo fordi at barn blir innbilt at de er verdens navle, og foreldre er så redd for å bli sett ned på av andre foreldre. Terskelen blir jo så høy, at den er ikke for alle foreldre å oppnå

Skrevet

Det lengste vi har kjørt er 2 1/2 time. Oppmøtet var klokken 08.00... Ble en tidlig morgen kan man si...

Anonymkode: 2c20c...5d5

Skrevet

Vi bor i Troms. Lange avstander og få lag i aldersklassen gir laaaange reiseavstander, gjerne 5-6 timer. Sånn er det bare...

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo fordi at barn blir innbilt at de er verdens navle, og foreldre er så redd for å bli sett ned på av andre foreldre. Terskelen blir jo så høy, at den er ikke for alle foreldre å oppnå

Da bør de ikke ha barn. Har du barn følger du opp, det inkluderer også å være med rundt på arrangementer. Den ene gangen du faktisk ikke er der kan tilgis, alle de årene du ikke er der er utilgivelige.

Skrevet

HI

Jeg pakker matpakker og bil og 3 barn nesten hver lørdag og søndag for kamper og turneringer og det de skal på. Det er sjelden vi reiser etter klokken 7.00 om morgenen og barna begynner å bli slitne, sure og vil ikke ditt og datt som de andre søsknene skal på. «Kan vi ikke bare ha en helg hjemme» kommer hver fredag fra minst et barn. Vi kommer sjelden hjem før 17-18 tiden og rekker aldri en rolig helg med skiturer og familiekvelder for de sovner innen klokken er 19. Det å kjøre 2-3 timer nesten hver lørdag og søndag begynner å ødelegge familiedynamikken. Det var derfor jeg spurte. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI

Jeg pakker matpakker og bil og 3 barn nesten hver lørdag og søndag for kamper og turneringer og det de skal på. Det er sjelden vi reiser etter klokken 7.00 om morgenen og barna begynner å bli slitne, sure og vil ikke ditt og datt som de andre søsknene skal på. «Kan vi ikke bare ha en helg hjemme» kommer hver fredag fra minst et barn. Vi kommer sjelden hjem før 17-18 tiden og rekker aldri en rolig helg med skiturer og familiekvelder for de sovner innen klokken er 19. Det å kjøre 2-3 timer nesten hver lørdag og søndag begynner å ødelegge familiedynamikken. Det var derfor jeg spurte. 

Det skjønner jeg godt blir slitsomt. I helgene skal man jo slappe av og ta seg igjen også. Trenger alle å være med på alt da? De som ikke skal spille kan kanskje være hjemme med en av foreldrene eller hos venner? 

Anonymkode: 7a19e...6ad

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det skjønner jeg godt blir slitsomt. I helgene skal man jo slappe av og ta seg igjen også. Trenger alle å være med på alt da? De som ikke skal spille kan kanskje være hjemme med en av foreldrene eller hos venner? 

Da tenker jeg at det er mulig å dele seg opp litt. 

Mamma reiser med barna en helg og pappa en helg. Og kanskje alle en helg innimellom. Om det en og annen gang ikke klaffer for noen og barnet reiser uten følge, så går nok det helt bra det også. 

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle må være med. De er for små til å være hjemme alene og synes det er trist å skulle plassere barn her og der som kasteballer hver helg. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Mamma reiser med barna en helg og pappa en helg. Og kanskje alle en helg innimellom. Om det en og annen gang ikke klaffer for noen og barnet reiser uten følge, så går nok det helt bra det også. 

Men her er det bare mamma

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Og hva med de som ikke har noen å dele med da?

Skrevet
1 time siden, sug lut skrev:

Da bør de ikke ha barn. Har du barn følger du opp, det inkluderer også å være med rundt på arrangementer. Den ene gangen du faktisk ikke er der kan tilgis, alle de årene du ikke er der er utilgivelige.

Jøss, for noe tull

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...