Gå til innhold

Oppkast og diarè hos hund/coronavirus?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vanligvis er dette en tarminfeksjon som går over av seg selv etter en uke eller to. Om hunden ikke får i seg nok væske, blir dehydrert og apatisk så må man få den til veterinær for væskebehandling. En annen ting å tenke på er at dette kan komme samtidig med parvovirusinfeksjon, da kan det plutselig bli litt mer alvorlig. Men de fleste hunder er jo vaksinert mot dette, og det gir enda kraftigere symptomer, som blodig avføring og ikke bare oransje som corona gir. 

:)

3 minutter siden, Grønn Sommerfugl skrev:

Vanligvis er dette en tarminfeksjon som går over av seg selv etter en uke eller to. Om hunden ikke får i seg nok væske, blir dehydrert og apatisk så må man få den til veterinær for væskebehandling. En annen ting å tenke på er at dette kan komme samtidig med parvovirusinfeksjon, da kan det plutselig bli litt mer alvorlig. Men de fleste hunder er jo vaksinert mot dette, og det gir enda kraftigere symptomer, som blodig avføring og ikke bare oransje som corona gir. 

:)

Takk for svar. :helen: Vi har tre hunder i huset, og den ene etter den andre har fått først en omgang med oppkast før diarèn har slått inn. Vi trodde først at den første hunden hadde et tilfelle av stressdiarè som hun er plaget med, men da nr to hund ble syk, forsto vi at det måtte være noe smittsomt. Nr tre ble syk med samme intervall som mellom de to første. De har orange/sennepsgul avføring med en forferdelig lukt. Siden det tydligvis er smittsomt, vil veterinæren helst ikke ha oss inn da hundene jo ikke er alvorlig syke, men jeg begynner å bli litt lei av å vaske bakender nå. ;) 

Vet du hvor lenge hundene er smittefarlige?

Det er jeg ikke sikker på. Men jeg vil tro at de kan smitte hverandre flere ganger (uten at jeg skal si det helt sikkert) sykdommen er jo vanligvis over etter Max et par uker, og om de har hatt det lengere enn det så er det jo mulig at det gjør det. Har du noe mulighet til å holde dem adskilt noen dager ? Jeg vil tro at de ikke smitter lengere når de har normal avføring igjen. 

😊

3 minutter siden, Grønn Sommerfugl skrev:

Det er jeg ikke sikker på. Men jeg vil tro at de kan smitte hverandre flere ganger (uten at jeg skal si det helt sikkert) sykdommen er jo vanligvis over etter Max et par uker, og om de har hatt det lengere enn det så er det jo mulig at det gjør det. Har du noe mulighet til å holde dem adskilt noen dager ? Jeg vil tro at de ikke smitter lengere når de har normal avføring igjen. 

😊

Takk for svar igjen. :helen: Satser på at det snart må være stopp. Både for hundenes og min egen del. 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...