Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #1 Skrevet 16. januar 2018 Sjefen mener jeg ikke skal ha fagarbeiderlønn men assistentlønn som tilkalingsvikar i bhg. Jeg vet med sikkerhet at det er andre som jobber der som har heeelt urelavante utanninger(type butikk ol) som har fagarbeiderlønn. Synes det er litt urettferdig at de skal få fagarbeiderlønn og ikke jeg.. Anonymkode: 591ee...e59
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #2 Skrevet 16. januar 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sjefen mener jeg ikke skal ha fagarbeiderlønn men assistentlønn som tilkalingsvikar i bhg. Jeg vet med sikkerhet at det er andre som jobber der som har heeelt urelavante utanninger(type butikk ol) som har fagarbeiderlønn. Synes det er litt urettferdig at de skal få fagarbeiderlønn og ikke jeg.. Anonymkode: 591ee...e59 Du har jo ingen barnehageutdannelse, og burde da lønnes som assistent selvfølgelig. Men at det er urettferdig er jeg enig i Anonymkode: fc26b...d82
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #3 Skrevet 16. januar 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sjefen mener jeg ikke skal ha fagarbeiderlønn men assistentlønn som tilkalingsvikar i bhg. Jeg vet med sikkerhet at det er andre som jobber der som har heeelt urelavante utanninger(type butikk ol) som har fagarbeiderlønn. Synes det er litt urettferdig at de skal få fagarbeiderlønn og ikke jeg.. Anonymkode: 591ee...e59 Jeg synes det er litt ubehagelig å tenke på at det er butikkansatte og folk med videregående som tar ansvar for barna.. Selvsagt skal barnehageutdannene prioriteres, OG få høyere lønn! Anonymkode: b626d...5ba
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #4 Skrevet 16. januar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg synes det er litt ubehagelig å tenke på at det er butikkansatte og folk med videregående som tar ansvar for barna.. Selvsagt skal barnehageutdannene prioriteres, OG få høyere lønn! Anonymkode: b626d...5ba Må bare få sagt at barne-og ungdomsarbeider, som er en barnehageutdannelse, er og vidergående skole. Så det å si at du synes det er ubehagelig at folk med bare vidergående tar seg av ungene dine, synes jeg er et rart utsagn, siden barne-og ungdomsarbeider i høyeste grad er barnehageutdannet. Anonymkode: fc26b...d82
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #5 Skrevet 16. januar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg synes det er litt ubehagelig å tenke på at det er butikkansatte og folk med videregående som tar ansvar for barna.. Selvsagt skal barnehageutdannene prioriteres, OG få høyere lønn! Anonymkode: b626d...5ba Barne-og ungdomsarbeider er ikke høyskole. Og hvorfor skal en som har butikkutdannelse være uskikket til å ta seg av barna? Det er jo SELVFØLGELIG ikke vi som tar oss av ting utenfor avdelingen, men med veiledning kan vi være like flinke og gode som de med en høyere utdannelse. Det var dog ikke grunnen til at jeg laget tråden. Anonymkode: 591ee...e59
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #6 Skrevet 16. januar 2018 Vil du ha vikartimer der eller ikke? De utlyser vikarjobb og hva den blir lønnet i. Du trenger ikkek takke ja til jobben. En lege som søker på vikarjobben får heller ikkke legelønn for den. Anonymkode: 4ddcf...075
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #7 Skrevet 16. januar 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vil du ha vikartimer der eller ikke? De utlyser vikarjobb og hva den blir lønnet i. Du trenger ikkek takke ja til jobben. En lege som søker på vikarjobben får heller ikkke legelønn for den. Anonymkode: 4ddcf...075 Nei, men legen vil iallefall få fagarbeiderlønn. Anonymkode: 591ee...e59
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #8 Skrevet 16. januar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei, men legen vil iallefall få fagarbeiderlønn. Anonymkode: 591ee...e59 Nei ikke om de har søkt etter assistent. Anonymkode: 4ddcf...075
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #9 Skrevet 16. januar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Nei ikke om de har søkt etter assistent. Anonymkode: 4ddcf...075 Har ikke søkt etter noen verdens ting. Er tilkalling med fast timelønn. Anonymkode: 591ee...e59
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #10 Skrevet 16. januar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Har ikke søkt etter noen verdens ting. Er tilkalling med fast timelønn. Anonymkode: 591ee...e59 og da har de satt timelønnen og en lege ville heller ikke fått mer enn deg. Det er ikke minstelønn i Norge og vil ikke du jobbe vil noen andre det. Anonymkode: 4ddcf...075
Dumi Skrevet 16. januar 2018 #11 Skrevet 16. januar 2018 Jeg vil tro at du vil bli betalt som ufaglært, altså assistent. Du kan selvsagt være heldig, men jeg ser ingen grunn til at du skal ha faglønn. Du er ikke fagarbeider innen barnehage. Jeg vet at jeg fikk fagarbeiderlønn ett sted hvor jeg jobbet som vikar, uten å være fagarbeider. Stusser litt på lovligheten der, men jeg var 22 år og ekstra penger er jo da ett pluss!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #12 Skrevet 16. januar 2018 Du er fagarbeider som hjelpepleier Anonymkode: aa7ec...328
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #13 Skrevet 16. januar 2018 Fagarbeider er en stilling barne-og ungdomsarbeidere skal ha. Er du ikke utdannet det skal du heller ikke lønnes som det. Selvsagt er det urettferdig om andre uten relevant utdannelse får betalt bedre enn deg. Men da er det de som får for mye, ikke du som får for lite. Anonymkode: 612a2...633
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #14 Skrevet 16. januar 2018 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sjefen mener jeg ikke skal ha fagarbeiderlønn men assistentlønn som tilkalingsvikar i bhg. Jeg vet med sikkerhet at det er andre som jobber der som har heeelt urelavante utanninger(type butikk ol) som har fagarbeiderlønn. Synes det er litt urettferdig at de skal få fagarbeiderlønn og ikke jeg.. Anonymkode: 591ee...e59 Mener du at du er kvalifisert til å få fagarbeiderlønn i bhg? Anonymkode: fc26b...d82
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #15 Skrevet 16. januar 2018 Du kan jo alltids gjøre som ei jeg jobbet med. Hun var utarbeidet fagarbeider i eldreomsorg, og ble ansatt som assistent i barnehage. Først assistent lønn, men etter at hun ble kjæreste med eier av barnehagen så steg lønnen hennes voldomt! Anonymkode: 59690...028
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #16 Skrevet 16. januar 2018 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, men legen vil iallefall få fagarbeiderlønn. Anonymkode: 591ee...e59 Nope. Som nyutdannet lege jobbet jeg i hjemmetjenesten og fikk betalt som assistent. Jeg forventet selvsagt ingen legelønn eller lignende, men syntes det var helt sprøtt at jeg ble betalt som ufaglært. Anonymkode: e4956...104
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #17 Skrevet 16. januar 2018 Jeg får heller ringe fagforbundet å høre hva de sier tror jeg. Er delte meninger her og ingen svar jeg tørr stole på. Legger tråden død for min del. Anonymkode: 591ee...e59
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #18 Skrevet 16. januar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg får heller ringe fagforbundet å høre hva de sier tror jeg. Er delte meninger her og ingen svar jeg tørr stole på. Legger tråden død for min del. Anonymkode: 591ee...e59 Ingen ufaglærte får fagarbeiderlønn der jeg jobber Anonymkode: fc26b...d82
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2018 #19 Skrevet 17. januar 2018 Barne og ungdomsarbeider får fagarbeiderlønn i helsevesenet. Helsefagarbeider har tatt over isteden for hjelpepleier. Så da ville jeg tenke at en fagarbeider i helse burde få en fagarbeiderlønn også i barnehage. Anonymkode: 5db08...94a
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2018 #20 Skrevet 17. januar 2018 Jeg vil tro det har noe å si om barnehagen er privat eller kommunal? Om du har fagbrev som hjelpepleier (det heter ikke hjelpepleier lenger) vil jeg tro at du i en kommunalt barnehage vil få lønn som fagarbeider akkurat som de som har fagbrev som barne- og ungdomsarbeider. Anonymkode: f3347...2da
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2018 #21 Skrevet 17. januar 2018 Hvis du er fagarbeider i et eller annet, så har du vel tatt en fagprøve, og fått utlevert fagbrev? Jeg er fagarbeider i 2 fag, og har avlagt fagprøve i begge fagene. Har også fått tilsendt fagbrevene, som jeg selvsagt legger ved jobbsøknadene mine. De er jo som vitnemål å regne. Anonymkode: 5104a...3a4
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2018 #22 Skrevet 17. januar 2018 Jeg slo opp i tariffen jeg, og der bruker de ordet "relevant", så da virker det som det er litt opp til arbeidsgiver om de mener ditt fagbrev er relevant? 3.5.8 Tilleggs-/videreutdanning Ansatte i stillinger i kategori fagarbeider, eller i ulike stillinger med krav om høyskoleutdanning, og som har relevant tilleggs-/videreutdanning tilsvarende 30/60 studiepoeng (10/20 vekttall) eller fagskole av et halvt/ett års varighet skal ha minst 8000,- /14000,- pr. år i tillegg til minstelønn. Ansatte med utdanning på mastergradsnivå skal lønnes høyere enn ansatte med tilleggsutdanning. Anonymkode: f3347...2da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå