Gå til innhold

Aap, minstesats, ufør og mann som tjener 850 000

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Beklager, men klarer en plass å finne medlidenhet med deg. Jeg er alenemor og arbeidsufør. Prøv det før du klager.

Anonymkode: 87f51...e19

Jeg sliter og litt med det, når de har over 1 million inn i året.

Anonymkode: eca0d...a12

Fortsetter under...

Jeg har AAP, og barnetillegg for 2 barn, så jeg får svimlende 14 000 i måneden. Men jeg er da helt alene, og aner ikke hvordan jeg skal klare meg fra måned til måned. Det er snakk som så liten forskjell på det du får, og en som er alene. Vær heller utrolig glad for at du har en mann som tjener bra, og du ikke er alene.

Anonymkode: 905dd...416

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men lærdommen i denne tråden bør uansett bli at alle som kan få det bør ha en uføreforsikring, det er spesielt viktig om man har barn.

Det hjelper godt å kunne betale inn gjelden om man skulle være så uhelig å bli arbeidsufør.

Anonymkode: c210a...ece

Ja, og mine foreldre hadde ikke en barneforsikring på meg som automatisk ble voksen uføre når jeg ble 18. Og 14 dager etter fylte 18 år er første legebesøk pga denne sykdommen registrert.

Derfor får jeg aldrig uføre-forsikring. 

Og nå sitter jeg her med ett barn med lett skoliose som forsikringsselskapene ikke vil ta i med ildtang engang. Hun er 5 år og allerede sier forsikringsselskapene at de vil ille gi henne den uføre forsikringen da sjansen for at ho skal måtte benytte den er for stor.......

Anonymkode: 0810a...3fc

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har AAP, og barnetillegg for 2 barn, så jeg får svimlende 14 000 i måneden. Men jeg er da helt alene, og aner ikke hvordan jeg skal klare meg fra måned til måned. Det er snakk som så liten forskjell på det du får, og en som er alene. Vær heller utrolig glad for at du har en mann som tjener bra, og du ikke er alene.

Anonymkode: 905dd...416

Så klart jeg er glad for det. 

Misforstå meg rett. 

Men det er fortsatt bittert. Jeg hadde planer om å jobbe fult, og å bidra i Samfundet og i familien

Annonse

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Beklager, men klarer en plass å finne medlidenhet med deg. Jeg er alenemor og arbeidsufør. Prøv det før du klager.

Anonymkode: 87f51...e19

Det var da ikke medlidenhet jeg var ute etter. 

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei..stakkars mann.. 

Anonymkode: 49277...f65

Ja, faktisk! Fordi det rammer han, hans barn og hans familie. På mange flere måter enn vi kan forestille oss får denne familien livet snudd på hodet. Så skal man også straffes økonomisk. Ingen hyggelig situasjon å være i. Jeg synes synn på hi som ikke får bidratt med sin del slik de helt sikkert hadde planlagt med. Dårlig samvittighet blir man påført i bøtter og spann som syk

Anonymkode: 9648a...da4

Alternativet kunne vært mannens inntekt helt alene.

Det er trist for alle som blir syke og faller utenfor. Og pårørende. Ikke alle er like godt stilt som hi og hennes mann. 

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alternativet kunne vært mannens inntekt helt alene.

Det er trist for alle som blir syke og faller utenfor. Og pårørende. Ikke alle er like godt stilt som hi og hennes mann. 

Men, det vet vi jo egentlig ikke noe om. Man har lagt opp utgifter etter inntekt og i mange områder kan man ikke flytte og havne billigere ut av det. Er man heldig å eie i Oslo kan man selvfølgelig få mindre utgifter i Rena, men der er ikke mannens jobb og det er ugreit ovenfor barna. Selvfølgelig har vi råd til bedre trygder! Alt er prioritering. Drit i skatteletta, så er mye gjort 

Anonymkode: 9648a...da4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...