Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #1 Skrevet 15. januar 2018 Vi har privat vei. Velet betaler for brøytingen, 500,- per gang det brøytes. Etter avtalen skal han brøyte inn til eiendommene. Men så er det de dagene det snør mye og han som brøyter er sent ute, da dropper han inn til min eiendom. Jeg har ringt og klaget hver gang han dropper det. Det er kun de gangene jeg går ut når han kommer at han tar min eiendom også, men for det meste så kommer han på natten og da etterlater han eiendommen min full av snø og med en brøytekant. Det vil si at når det snør som i dag, så må jeg ut og måke om kvelden etter middag og så må jeg stå opp klokken 05.00 for å måke en gang til og da også den kanten han har etterlatt seg som ofte er blytung. Tar meg 1 time å måke da jeg har ødelagt ryggen og egentlig ikke skal belaste den noe særlig. Jeg har klaget og klaget og de unnskylder det gang på gang med, for meg, dumheter som: - hadde feil plog * det er da deres ansvar å ha utstyret som kreves når de påtar seg en jobb - hadde ikke tid * ta dere tid. Dere er forsinket allerede og om dere har for mye å gjøre per ansatt må dere enten kutte ned på antall jobber eller ansette fler folk. - bilen stod i veien * bilen står alltid i garasjen - ingen andre klager * det spiller ingen rolle for meg - han som kjørte er bare 21 og oppfatter ikke beskjeder alltid * dette er ikke mitt problem og det er da deres jobb å gi klare instrukser - vi gjør så godt vi kan * tydeligvis ikke Dessverre er det jo ikke opp til meg hvem velet ansetter. Jeg har klaget til de også, men det er bare to husstander de ikke brøyter inn til, så de andre har jo ikke noe å klage på. Jeg klager på annenhver brøyting eller mer fordi velet ikke vil klage for meg og de byttes ikke ut og de betaler alltid uten trekk eller klager. Jeg føler at jeg blir en sånn klagekjerrkng og at det gjør det enda vanskeligere å få de til å gjøre jobben sin fordi de hater meg, men jeg kan vel klage hver gang de ikke gjør den jobben de er betalt for å gjøre? Eller blir jeg den kjerringa som bare klager og «hun skal vi f..... ikke brøyte innkjøringen til»? Føler at jeg bare klager og syter til de annenhver dag. Jeg forstår jo at de kommer sent og har mye å gjøre. Det er ikke der problemet ligger. Nå var han her nettopp og jeg stod i dusjen, så fikk ikke gått ut. Nå ligger det store, tunge klumper i veien som jeg må ut og skuffe vekk. I tillegg må jeg stå opp grytidlig i morgen for å forsikre med om at det samme ikke har skjedd i natt om det fortsetter å snø like mye. Ville dere forsatt å klage eller la vær? Anonymkode: 72d8b...64b
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #2 Skrevet 15. januar 2018 Fortsett å klage, blide til de som brøyter og til velet. Jeg ville heller ikke betalt fort brøyting til velet så lenge dere ikke får brøytet hos dere. De har full mulighet til å ikke betale fullt når jobben ikke blir gjort som avtalt. Anonymkode: 07c87...385
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #3 Skrevet 15. januar 2018 Har du det ryddig da? Så de ikke brøyter og ødelegger noe så de blir skyldig deg? Anonymkode: 3758d...e4b
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #4 Skrevet 15. januar 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du det ryddig da? Så de ikke brøyter og ødelegger noe så de blir skyldig deg? Anonymkode: 3758d...e4b Det er en vei fra vellets vei til garasjen min. Bilen står i garasjen Anonymkode: 72d8b...64b
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #5 Skrevet 15. januar 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fortsett å klage, blide til de som brøyter og til velet. Jeg ville heller ikke betalt fort brøyting til velet så lenge dere ikke får brøytet hos dere. De har full mulighet til å ikke betale fullt når jobben ikke blir gjort som avtalt. Anonymkode: 07c87...385 Men jeg kan jo ikke holde igjen betaling. Jeg betaler til velet den avgiften jwg skal per år og i denne ligger brøyting. Hvor stor andel av den som er min aner jeg ikke i og med at det ikke er fordelt per husstand Anonymkode: 72d8b...64b
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #6 Skrevet 15. januar 2018 Da ville jeg klaget skriftlig til både velet og til de som har tatt på seg brøytejobben. Velleder gjør ikke jobben sin når de aksepterer at de betaler for en jobb som ikke blir gjort tilfredsstillende. Enten tar leder/styret tak i det, eller så får andre få overta jobben deres. Til selskapet som har jobben ville jeg klaget skriftlig og sagt at hvis det ikke blir ordning på snøbrøytingen fra om med i dag så kommer du til å gå til media med saken (da må du selvfølgelig være villig til det også). Det vil i så fall gi dem mye dårlig reklame. Ville minnet dem på at de får betalt for jobben. Muntlige klager til et firma som følger så dårlig opp, det tror jeg ikke holder. Da må du nok bruke kraftigere lut. Anonymkode: d44b4...d17
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #7 Skrevet 15. januar 2018 Huff, for en situasjon!!! Har du ringt og klaget eller møtt opp på kontoret? Kanskje personlig oppmøte og en hyggelig samtale hjelper. Du bør forklare at du føler deg som ei h*** masekjerring, men du er nødt på grunn av ryggplager. Beklag at du kan framstå som sur, men du er avhengig av å få det brøytet, og du betaler faktisk for det. Dersom det ikke funker, så undersøker du hvilke andre steder disse jobber, også finner du de som er misfornøyd der også. Da er dere flere Anonymkode: c3dff...7cd
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #8 Skrevet 15. januar 2018 St det blir en brøytekant inntil eiendommen må du nesten regne med, med mindre dere har avtalt st hanskal måke innkjørselen din. Utover det skjønner jeg godt irritasjonen din Anonymkode: 579d3...664
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #9 Skrevet 15. januar 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: St det blir en brøytekant inntil eiendommen må du nesten regne med, med mindre dere har avtalt st hanskal måke innkjørselen din. Utover det skjønner jeg godt irritasjonen din Anonymkode: 579d3...664 Det er avtalt at han skal måke innkjørselen min. Anonymkode: 72d8b...64b
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #10 Skrevet 15. januar 2018 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Huff, for en situasjon!!! Har du ringt og klaget eller møtt opp på kontoret? Kanskje personlig oppmøte og en hyggelig samtale hjelper. Du bør forklare at du føler deg som ei h*** masekjerring, men du er nødt på grunn av ryggplager. Beklag at du kan framstå som sur, men du er avhengig av å få det brøytet, og du betaler faktisk for det. Dersom det ikke funker, så undersøker du hvilke andre steder disse jobber, også finner du de som er misfornøyd der også. Da er dere flere Anonymkode: c3dff...7cd Jeg har ringt og sendt mail. De har ikke noe kontor da dette er en mann som driver anleggsfirma hjemmefra og aldri er hjemme (er på jobb) vet om fler som benytter han og er misfornøyde, men det er ingen som slår han på pris og da blir det vanskelig Anonymkode: 72d8b...64b
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #11 Skrevet 15. januar 2018 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er avtalt at han skal måke innkjørselen min. Anonymkode: 72d8b...64b OK. Men da er vel dette noe du må ta med han. Din innkjørsel er helt privat og ikke noe velet har noe med? Anonymkode: 579d3...664
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #12 Skrevet 15. januar 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: OK. Men da er vel dette noe du må ta med han. Din innkjørsel er helt privat og ikke noe velet har noe med? Anonymkode: 579d3...664 Avtalen han har er med velet. Han skal brøyte inn til alle eiendommene. Altså alle innkjørslene til alle i velet Anonymkode: 72d8b...64b
bønni Skrevet 15. januar 2018 #13 Skrevet 15. januar 2018 Det eneste språket som funker er å holde tilbake betaling, og det er det altså velet som må gjøre slik jeg skjønner det. Og de gidder ikke ta kampen. For noe dritt. Jeg følger opp brøytefirma gjennom jobben, og selv med proffe aktører og store firma må vi være på som klegger og følge opp jobben, det er temmelig kjedelig. Det ble bedre brøyting da vi startet nitid loggføring over alle mangler i henhold til kontrakt. Det er veldig arbeidskrevende (tidkrevende). Jeg har ingen løsning å presentere, men antar at det er vellet som sitter med virkemidlene, så det er der du må sette inn støtet. Dokumenter manglende brøyting med bilde og dato. Hver gang. Send vellet. Be om kopi av kontrakt, for å være sikker i din sak på detaljene i hva de skal gjøre. Men prisen: betaler velet 500 kr pr brøyting av hele borettslaget/til alle eiendommene? Uansett tid - det vil jo variere med forhold og nedbørsmengde? Det hørtes svært billig ut. Hvor lang tid tar det? Hvor stort område? De som jobber ska jo ha lønn for jobben. Kan det hende at vellet har en gjerrig avtale med brøyter? Kanskje dere skal reforhandle avtalen og få en som funker både for brøytemannskap og beboere.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #14 Skrevet 15. januar 2018 2 minutter siden, bønni skrev: Det eneste språket som funker er å holde tilbake betaling, og det er det altså velet som må gjøre slik jeg skjønner det. Og de gidder ikke ta kampen. For noe dritt. Jeg følger opp brøytefirma gjennom jobben, og selv med proffe aktører og store firma må vi være på som klegger og følge opp jobben, det er temmelig kjedelig. Det ble bedre brøyting da vi startet nitid loggføring over alle mangler i henhold til kontrakt. Det er veldig arbeidskrevende (tidkrevende). Jeg har ingen løsning å presentere, men antar at det er vellet som sitter med virkemidlene, så det er der du må sette inn støtet. Dokumenter manglende brøyting med bilde og dato. Hver gang. Send vellet. Be om kopi av kontrakt, for å være sikker i din sak på detaljene i hva de skal gjøre. Men prisen: betaler velet 500 kr pr brøyting av hele borettslaget/til alle eiendommene? Uansett tid - det vil jo variere med forhold og nedbørsmengde? Det hørtes svært billig ut. Hvor lang tid tar det? Hvor stort område? De som jobber ska jo ha lønn for jobben. Kan det hende at vellet har en gjerrig avtale med brøyter? Kanskje dere skal reforhandle avtalen og få en som funker både for brøytemannskap og beboere. Er ikke borettslag. Er eneboliger i et vel. Tar han ca 10 min å brøyte. Jeg stod i dusjen da han kom og innen jeg var ferdig i dusjen, så var ha. Ferdig. Altså under 10 min Anonymkode: 72d8b...64b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå