Gå til innhold

Leddgikt og cellegift

Anbefalte innlegg

Noen som har leddgikt her og som vil dele litt av sin erfaring med bruk av Methotrexat? Jeg har hatt diagnosen et år og er inne i min første vinter. Noe sykemeldt, men holder stort sett tempo oppe. Er hardt rammet og får god hjelp av medisinene. Merker selvfølgelig at jeg går på cellegift, bruker nå 25mg. Det er samme dose som enkelte kreftbehandlinger, føler derfor ikke at jeg snylter på staten når jeg nå er 20% sykemeldt. Lurer på hvordan kroppen blir etter flere år på disse medisinene, og håper noen kan dele litt. (Legene har i liten grad svart meg på dette spørsmålet) 

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144339524-leddgikt-og-cellegift/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min mor tok dem en periode. Husker legen på et "pårørende kurs" på sykehuset  sa at man aldri skulle ta mere enn 20mg pr uke da det kunne være giftig?

Hun ble veldig dårlig av dem med kvalme og oppkast i 2 dager etter at hun tok dosen så hun gikk over på andre medisiner .

Jeg har bevhterew og crohns og går på biologiske medisiner. Skal begynne på methotrexat i tillegg til de biologiske medisinene nå. Har så mye betennelser i mindre ledd selv om infusjonene jeg får er greie på ryggen og tarm. Jobber fullt og har alltid gjort. Kun vært sykemeldt i etterkant av operasjoner (19 stykker så langt). Aner ikke hva jeg går til egentlig så håper det ikke kommer mange negative historier her. 😫

Anonymkode: 07831...047

På 16.1.2018 den 18.15, Anonym bruker skrev:

Jeg har bevhterew og crohns og går på biologiske medisiner. Skal begynne på methotrexat i tillegg til de biologiske medisinene nå. Har så mye betennelser i mindre ledd selv om infusjonene jeg får er greie på ryggen og tarm. Jobber fullt og har alltid gjort. Kun vært sykemeldt i etterkant av operasjoner (19 stykker så langt). Aner ikke hva jeg går til egentlig så håper det ikke kommer mange negative historier her. 😫

Anonymkode: 07831...047

Det er det jeg tenker også. Vil jo gjerne få kunnskap om senskader, men aller helst ønsker jeg jo høre om alle der det ikke er en eneste langtidskonsekvens. Er du mye sliten, og har du mye ansvar mht familie? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...