Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #1 Skrevet 15. januar 2018 Jeg blir så oppgitt over hva enkelte foreldre tenker. Jo da mitt barn på 13 kan spille GTA som har 18 årsgrense. Jo da mitt barn på 8 kan fint se filmen Suecide Squad Som har aldersgrense 12 år. Jo da mitt barn på 10 kan se AnnaBelle filmen med 15 årsgrense. Jo da det er helt greit at 2 klasingen spiller minecraft og blir livredde for zombier. I klassen til datteren min er det hysteri for del av jentene har sett AnnaBelle og filmen IT . Dette har resultert i en gjeng skremte jenter som skremmer opp de andre og skaper redsel. Den siste uken har vi måtte ha følge og hente grupper fra Sfo og skole. For ungene tør ikke å gå alene i mørket, Er det bare jeg som reagerer?? Anonymkode: 98a35...874
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #2 Skrevet 15. januar 2018 Øh.... nei.... Anonymkode: 515d7...7a0
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #3 Skrevet 15. januar 2018 Minecraft er ganske så uskyldig. Min 2-klassing spiller det, og det gjør de fleste i hans klasse. Ingen frykt for zombier her. Og det er jo 7-års aldersgrense på det spillet. Ellers er jeg enig. Samtidig er barn forskjellige.. noen kan se Harry Potter for eksempel, i en alder av 6. Andre frykter Hufsa fra Mummitrollet langt opp i tenårene. Anonymkode: 831d1...977
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #4 Skrevet 15. januar 2018 De aldersgrensene som settes er jo anbefalte da, og ikke absolutte, unger er forskjellig. På kino kan foreldre ta med barn som er opptil 4 år yngre enn grensen om de mener barnet tåler det. Men om du har et barn som ikke tåler det er det veldig dumt å la de se skumle filmer da, og må ta konsekvensen av det selv. Da får de foreldrene som har latt barna se dette følge barna selv. Jeg har fire barn mellom 8 og 16 år, som er ganske forskjellige når det kommer til sånt. Yngste på 8 er en skikkelig tøffing og elsker Harry Potter, Narnia o.l. mens storesøster på 10 ikke kan se sånt uten å bli redd. Eneste som er absolutt her i huset er 18 års grense, det settes kun når det er alvorlig vold og det skal ikke barn se. Men ellers kan jeg godt være litt fleksibel på aldersgrenser for de av barna mine som tåler det greit. Anonymkode: 4b188...21a
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #5 Skrevet 15. januar 2018 Jeg var livredd for vaktmesteren i pompel og pilt til jeg var 12-13 år (og egentlig får jeg frysninger om jeg hører stemmen hans nå også) Kan ikke nekte barn å se på det foreldrene, som kjenner de, vet de kan tåle. Jeg skremte søsteren min med spøkelser da vi var små og andre skremte meg med andre ting. Det er ikke noe nytt at barn skremmer hverandre. Jeg satt foten ned da jeg fant IT at far lar 7-åringen spille gta. Da sa jeg klart i fra at det skal han IKKE spille og det skal ikke spilles så han kan se det! Men han spille minecraft, ser på zombie-Lars, ser ulveblod osv uten at det påvirker han. Det som påvirker han er disse populære YouTuberne som banner og sverter i alt de gjør og lager musikkvideoer som er direkte ufine. Prebz og dennis, noobwork, kattekryp osv. Lager sanger hvor de bruker uttrykk som «suge pikk» og «du har ballehår» osv er verre enn minecraft for min del. Anonymkode: b1e29...3ec
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #6 Skrevet 15. januar 2018 Blir så forbanna på barnefaren her,for vi har en sensitiv gutt på 6 år som enda har mareritt om grusomme gabriell og han hadde gjentatte mareritt etter å ha sett "snøfall" episoder. Likevel har far bestillt "dovregubben" eller hva den heter,å mener at den filmen skal han selvsagt få se.Den filmen er det 9 års aldergrense av en grunn! Å etter å ha sett traileren til filmen så er han overbevist om at troll finnes.Han klarer ikke helt enda å skille fantasi å virkelig allltid. Er så lei av at sønnen min kommer hjem fra far å har enten mareritt av filmer far har latt han se,eller han gråter utrøstelig fordi han har fått sett brutale filmer der spiser hverandre å det gikk veldig inn på gutten vår.Her hjemme er det ikke alltid han får se filmer med 6 års aldergrense engang hvis det er filmer jeg tror han kommer til å få mareritt av. Snøfall var jo tillatt for alle men den serien passet hvetfall ikke helt til min gutt. Altså han elsket den serien men hadde 3-4 mareritt om natten pga episodene var skumle. Anonymkode: 118b4...854
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #7 Skrevet 15. januar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Blir så forbanna på barnefaren her,for vi har en sensitiv gutt på 6 år som enda har mareritt om grusomme gabriell og han hadde gjentatte mareritt etter å ha sett "snøfall" episoder. Likevel har far bestillt "dovregubben" eller hva den heter,å mener at den filmen skal han selvsagt få se.Den filmen er det 9 års aldergrense av en grunn! Å etter å ha sett traileren til filmen så er han overbevist om at troll finnes.Han klarer ikke helt enda å skille fantasi å virkelig allltid. Er så lei av at sønnen min kommer hjem fra far å har enten mareritt av filmer far har latt han se,eller han gråter utrøstelig fordi han har fått sett brutale filmer der spiser hverandre å det gikk veldig inn på gutten vår.Her hjemme er det ikke alltid han får se filmer med 6 års aldergrense engang hvis det er filmer jeg tror han kommer til å få mareritt av. Snøfall var jo tillatt for alle men den serien passet hvetfall ikke helt til min gutt. Altså han elsket den serien men hadde 3-4 mareritt om natten pga episodene var skumle. Anonymkode: 118b4...854 brutale filmer der spiser hverandre* Anonymkode: 118b4...854
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #8 Skrevet 15. januar 2018 Skjønner hva du mener, men minecraft var et dårlig eksempel da. Nesten alle i klassen til 6-åringen min spiller det, og det er ikke mye som er skummelt der. Anonymkode: f9e71...2b8
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #9 Skrevet 15. januar 2018 Minecraft er jo genialt. Digital lego kaller jeg det. Mine barn bygger hus, landsbyer, innreder bygninger, lager lekeparker mm. Kan ha byggeprosjekt som går over flere uker, bruker masse fantasi. Hva er farlig med det? det andre du nevner er jeg enig i. Anonymkode: 7df23...0b3
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #10 Skrevet 16. januar 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Minecraft er jo genialt. Digital lego kaller jeg det. Mine barn bygger hus, landsbyer, innreder bygninger, lager lekeparker mm. Kan ha byggeprosjekt som går over flere uker, bruker masse fantasi. Hva er farlig med det? det andre du nevner er jeg enig i. Anonymkode: 7df23...0b3 Ser at mibecrat har senket aldersgrensen det siste året. Anonymkode: 98a35...874
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #11 Skrevet 16. januar 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Skjønner hva du mener, men minecraft var et dårlig eksempel da. Nesten alle i klassen til 6-åringen min spiller det, og det er ikke mye som er skummelt der. Anonymkode: f9e71...2b8 Jeg ser at minecraft har senket aldersgrensen. Anonymkode: 98a35...874
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #12 Skrevet 16. januar 2018 Hi her. Jeg er så utrolig irritert på dette. 4 av 9 jenter satt og så IT filmen og AnnaBelle på en overnatting. Foreldrene til den jenta hadde men at jentene i 4 klasse var store nok. Det hadde endt med st to av jentene reiste hjem. Men dem om det. Så på skolen har jo da disse skrytt av dette fikk de lov til og det var så tøft og så skummelt. De har klart å skremme opp de aller fleste jentene. Mitt barn er ikke et av de 4 barna. Vi er nabo med skolen så jeg har ikke noe stort problem men i dag er det min tur og følge en gruppe hjem men jeg har faktisk ikke lyst å følge hjem en haug med barn som har blitt skremt av medelever. Jeg mener at her burde foreldrene til disse 4 ta ansvaret. Anonymkode: 98a35...874
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #13 Skrevet 16. januar 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi her. Jeg er så utrolig irritert på dette. 4 av 9 jenter satt og så IT filmen og AnnaBelle på en overnatting. Foreldrene til den jenta hadde men at jentene i 4 klasse var store nok. Det hadde endt med st to av jentene reiste hjem. Men dem om det. Så på skolen har jo da disse skrytt av dette fikk de lov til og det var så tøft og så skummelt. De har klart å skremme opp de aller fleste jentene. Mitt barn er ikke et av de 4 barna. Vi er nabo med skolen så jeg har ikke noe stort problem men i dag er det min tur og følge en gruppe hjem men jeg har faktisk ikke lyst å følge hjem en haug med barn som har blitt skremt av medelever. Jeg mener at her burde foreldrene til disse 4 ta ansvaret. Anonymkode: 98a35...874 Hvorfor i alle dager er du med i en følgegeuppe når du bor rett ved skolen? Vi bor 500 meter fra skolen og ungene mine har gått alene dit fra høstferien i 1.klasse. Jeg har selvfølgelig aldri blitt spurt (eller tilbudt meg) å følge klassekamerater som bor langt vekk. Her har det forresten blitt tatt opp på foreldremøte og alle er enig i at anbefalte aldersgrenser følges når man har besøk. Man kan ikke avgjøre for andre barn enn sine egne at det er greit å se/spille ting med høyere aldersgrense Anonymkode: 4b188...21a
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #14 Skrevet 18. januar 2018 ser ikke problemet Anonymkode: 6f80f...e84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå