LitenC Skrevet 15. januar 2018 #1 Del Skrevet 15. januar 2018 Hei dere. ei frustrert frøken som skriver til dere nå, og håper noen av dere kanskje har noe logisk svar å komme med. lang historie kort: Var 12 uker på vei da det ble konstatert MA i oktober, fosteret døde i uke 6, fikk da tabletter for å utføre en abort den 7.oktober, blødde masse og trodde alt gikk fint. (Tok blodprøve 14 dager etter - hcg=148) Hadde blødning der hvor mensen skulle være neste syklus, dette også neste syklus - men disse blødningene var ikke som de pleier å være med mensen, mye mindre og kortere. Blødde så litt utenom og hadde smerter i desember, dro derfor til legen for å få henvisning til gynekolog, fikk ikke henvisning men tok blodprøve (hcg=5). smertene fortsatte og bestilte derfor GU hos Aleris. Der så hun at det var rester, tok ny blodprøve, hcg=4. ble henvist til Ahus og de også konstaterte rester og jeg fikk time til utskrapning 28.12. Blødde svært lite etter denne, men ca en uke etter hadde jeg store smerter og dro derfor inn igjen etter å ha blitt anbefalt det over tlf. De fant ingenting og smertene avtok over helgen. De så derimot at jeg kom til å ha eggløsning snart. sist uke fikk jeg også smerter torsdag og fredag, men denne gangen lokalisert mer i livmora (var mer over på venstre uken før). Dette gikk over utover fredagen, men på søndag begynte jeg å blø.. det fortsatte utover dagen og i dag blør jeg mer.. nesten som mensen.. Jeg ringte sykehuset- men de så jeg skulle avvente for å se.. Skal også legges til at jeg har tatt eggløsningstester den siste uken som har vært negative alle dager. Disse er tatt på kvelden (ca 18.00-20.00). jeg skjønner ikke at jeg skal blø nå.. det gir ingen mening. jeg blir så frustrert siden jeg så gjerne vil bli gravid igjen, og kjenner det er en påkjenning når det er så mye tull etter MAen og at jeg ikke har blitt tatt seriøst hos legen osv.. føler de 6 mnd siden jeg ble gravid har vært bortkastet.. håper noen kanskje kan gi meg noen kloke svar.. takk på forhånd <3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144339488-bl%C3%B8dning-to-uker-etter-kirurgisk-abort-pga-rester-etter-maf%C3%B8rst-medisinsk-abort/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
håpefullmammablir4barnsmor? Skrevet 16. januar 2018 #2 Del Skrevet 16. januar 2018 (endret) På 15.1.2018 den 12.17, LitenC skrev: Hei dere. ei frustrert frøken som skriver til dere nå, og håper noen av dere kanskje har noe logisk svar å komme med. lang historie kort: Var 12 uker på vei da det ble konstatert MA i oktober, fosteret døde i uke 6, fikk da tabletter for å utføre en abort den 7.oktober, blødde masse og trodde alt gikk fint. (Tok blodprøve 14 dager etter - hcg=148) Hadde blødning der hvor mensen skulle være neste syklus, dette også neste syklus - men disse blødningene var ikke som de pleier å være med mensen, mye mindre og kortere. Blødde så litt utenom og hadde smerter i desember, dro derfor til legen for å få henvisning til gynekolog, fikk ikke henvisning men tok blodprøve (hcg=5). smertene fortsatte og bestilte derfor GU hos Aleris. Der så hun at det var rester, tok ny blodprøve, hcg=4. ble henvist til Ahus og de også konstaterte rester og jeg fikk time til utskrapning 28.12. Blødde svært lite etter denne, men ca en uke etter hadde jeg store smerter og dro derfor inn igjen etter å ha blitt anbefalt det over tlf. De fant ingenting og smertene avtok over helgen. De så derimot at jeg kom til å ha eggløsning snart. sist uke fikk jeg også smerter torsdag og fredag, men denne gangen lokalisert mer i livmora (var mer over på venstre uken før). Dette gikk over utover fredagen, men på søndag begynte jeg å blø.. det fortsatte utover dagen og i dag blør jeg mer.. nesten som mensen.. Jeg ringte sykehuset- men de så jeg skulle avvente for å se.. Skal også legges til at jeg har tatt eggløsningstester den siste uken som har vært negative alle dager. Disse er tatt på kvelden (ca 18.00-20.00). jeg skjønner ikke at jeg skal blø nå.. det gir ingen mening. jeg blir så frustrert siden jeg så gjerne vil bli gravid igjen, og kjenner det er en påkjenning når det er så mye tull etter MAen og at jeg ikke har blitt tatt seriøst hos legen osv.. føler de 6 mnd siden jeg ble gravid har vært bortkastet.. håper noen kanskje kan gi meg noen kloke svar.. takk på forhånd <3 Hei. Hadde selv en MA for snart 2 uker siden(fosteret døde i uke 6 her også, trodde jeg var 10 uker på vei) Måtte til utskrapning for 1 uke siden da ikke alt kom ut med tabletter. Men fikk jo beskjed om at en kunne blø i opptil 2 uker etter denne utskrapningen og at vanlig mens kommer 4-6 uker etter noe sånt, men kanskje noe kraftigere. så det høres jo ut som det er vanlig da. Lykke til videre iallfall. Jeg ser også frem til å starte på ny igjen om ikke så lenge. Endret 16. januar 2018 av håpefullmammablir3barnsmor Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144339488-bl%C3%B8dning-to-uker-etter-kirurgisk-abort-pga-rester-etter-maf%C3%B8rst-medisinsk-abort/#findComment-148650522 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LitenC Skrevet 17. januar 2018 Forfatter #3 Del Skrevet 17. januar 2018 Tusen takk for svar!:) Uff føler så med deg! Med meg ble det jo oppdaget rester først 3 mnd etter, og jeg blødde svært lite etter utskrapningen like etter jul, kun samme dag. Så blødningene kom først 2 uker og 3 dager etter utskrapningen.. det er det som er så merkelig. Jeg har blødd fra og med søndag, og det ser ut til å begynne å gi seg nå.. men det gir ingen mening å blø etter over to uker sånn plutselig.. vært før mye til å være eggløsningsblødning også :s ikke har jeg fått utslag på eggløsningstester heller. I tillegg så jo hun på sykehuset at det snart kom en eggløsning da je var der en uke og en dag etter utskrapningen.. Såå ja.. Kjenner meg litt "desperat" nå, etter å ha "mistet" 3 pp pga rester 😑 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144339488-bl%C3%B8dning-to-uker-etter-kirurgisk-abort-pga-rester-etter-maf%C3%B8rst-medisinsk-abort/#findComment-148651216 Del på andre sider Flere delingsvalg…
håpefullmammablir4barnsmor? Skrevet 19. januar 2018 #4 Del Skrevet 19. januar 2018 På 17.1.2018 den 12.56, LitenC skrev: Tusen takk for svar!:) Uff føler så med deg! Med meg ble det jo oppdaget rester først 3 mnd etter, og jeg blødde svært lite etter utskrapningen like etter jul, kun samme dag. Så blødningene kom først 2 uker og 3 dager etter utskrapningen.. det er det som er så merkelig. Jeg har blødd fra og med søndag, og det ser ut til å begynne å gi seg nå.. men det gir ingen mening å blø etter over to uker sånn plutselig.. vært før mye til å være eggløsningsblødning også :s ikke har jeg fått utslag på eggløsningstester heller. I tillegg så jo hun på sykehuset at det snart kom en eggløsning da je var der en uke og en dag etter utskrapningen.. Såå ja.. Kjenner meg litt "desperat" nå, etter å ha "mistet" 3 pp pga rester 😑 Skjønner at du blir det. Men nå har du vel ikke noe rester igjen regner jeg med. Så da kan du vel prøve igjen nå? Vi har begynt å prøve nå igjen. Nå blør jeg ikke lengre. så da er vel å prøve igjen. Krysser fingrene for at det går bra både for deg og meg denne gangen Venter ennå på mensen som skulle kommer om 4-6 uker etter dette. Så vet ikke helt syklusen min ennå. så blir spennende å se nå hva som skjer iallfall. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144339488-bl%C3%B8dning-to-uker-etter-kirurgisk-abort-pga-rester-etter-maf%C3%B8rst-medisinsk-abort/#findComment-148653579 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LitenC Skrevet 20. januar 2018 Forfatter #5 Del Skrevet 20. januar 2018 På 19.1.2018 den 14.57, håpefullmammablir3barnsmor skrev: Skjønner at du blir det. Men nå har du vel ikke noe rester igjen regner jeg med. Så da kan du vel prøve igjen nå? Vi har begynt å prøve nå igjen. Nå blør jeg ikke lengre. så da er vel å prøve igjen. Krysser fingrene for at det går bra både for deg og meg denne gangen Venter ennå på mensen som skulle kommer om 4-6 uker etter dette. Så vet ikke helt syklusen min ennå. så blir spennende å se nå hva som skjer iallfall. Nei nå er det nok ikke rester.. Men er redd det kan være noe annet galt.. eggløsningen somhun på sykehuset mente kom snart har nok ikke kommet.. og mistenker at det hun så muligens var en cyste/ væskefylt folikk som sprakk, og at det kan være derfor jeg begynte å blø.. Jeg har igjen begynt å få smerter i "livmorområdet", kommer dom "stikk" som er rimelig vonde, og kjenner det når jeg er på do , hvis jeg "presser" litt.. Har begynt å prøve vi også.. Men uten mye nytte dersom eggløsningen ikke kommer:p Håper egnt jeg får mensen snart så jeg har noe konkret å forholde meg til. Blir litt tullete av dette.. Krysser fingrene fingrene for at det sitter hos dere med en gang 🤞😊 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144339488-bl%C3%B8dning-to-uker-etter-kirurgisk-abort-pga-rester-etter-maf%C3%B8rst-medisinsk-abort/#findComment-148654954 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå