Gå til innhold

varmepumpe gir kald luft!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og sønnen min kom nettopp hjem å det er iskaldt i leiligheten! Ut  av varmepumpen kommer det bare kald luft som gjør det enda kaldere når den kommer rett på meg. Varmepumpe er den eneste oppvarmingen vi bruker så dette er krise! Er jo så ute nå også pga stormen så det gjør det jo ikke bedre. Hva kan være galt med varmepumpen? har prøvd å ta den opp til 29 nå men fortsatt kald luft

Anonymkode: 7315c...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pass på at den står på heat og ikke på auto.

Utover det, termostaten må sjekkes.

Og elektisk varme bør aldri være eneste varmekilde i en bolig. Har du ikke pipe bør du investere i en gassovn (må ikke forveksel med jåleriet gasspeis, jeg mener en slik varmeovn på hjul som drives med propan). Koster 1000-1500 kr.

Anonymkode: 858ad...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk hvilket modus den står i først. Står den på heat, prøv og slå av og på. Hjelper ikke det, resett maskinen og slå av sikringen i ca 5 minutter samtidig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står heat også bildet av en sol.Har prøvd å slå den av og på mange ganger uten at det kommer varme.

Anonymkode: 7315c...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

står heat også bildet av en sol.Har prøvd å slå den av og på mange ganger uten at det kommer varme.

Anonymkode: 7315c...ae0

Da bør du prøve å resette maskinen. Se om du finner bruksanvisningen( på nett) og finn fremgangsmåte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan barnet sove på en rom det er 13 grader? Har satt på varmekabler men det tar tid

Anonymkode: 7315c...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er nok ødelagt. Hele poenget er at den omdanner kald luft til varm luft. Kommer det iskald luft er den nok i stykker =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Eliseflisa skrev:

Den er nok ødelagt. Hele poenget er at den omdanner kald luft til varm luft. Kommer det iskald luft er den nok i stykker =(

Jeg leier bare heldigvis så blir vel huseier sitt ansvar.De er bortreist nå ellers hadde jeg tatt det opp med de.

Anonymkode: 7315c...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde med oss en gang også. Var vifta ute som hadde stoppa. Var gåen. Så det kommer nok ikke varm luft før den er byttet dessverre.

Anonymkode: eabd1...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kan være filteret så rens det. Ellers er det varmeveksleren som er gåen (i utedelen). 

Anonymkode: 6f638...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det er veldig kaldt ute virker den ikke.

Anonymkode: 2cc9a...f78

Hva? Hva er da poenget med varmepumpe?

Anonymkode: c27c4...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva? Hva er da poenget med varmepumpe?

Anonymkode: c27c4...9ff

Kanskje du skal sette deg inn i hvordan varmepumpen virker? 

Anonymkode: c0155...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være mye galt eller bare bagateller. Har det vært strømbrudd kan den ha blitt tilbakestilt og ett annet program ha kommet på. Om den ikke har blitt renset som den skal fungerer den ikke som den skal. Enten kan det være en rask rens fra deres side eller så må en teknikker ordne. Den kan være tom for noe veske (aner ikke hva det heter, men noe som skal fylles på hver x ant år)

noe i maskinen kan være gåent. En kabel/slange har løsnet. Det kan være for kaldt ute, de virker ned til en viss tempratur. Det er forskjellig fra varmepumpe til varmepumpe hva de tåler. 

Hos meg var det strømbrudd som gjorde den blåste kaldluft. Jeg ante ikke hvilke innstilling vi pleide å ha den på, så mye styr for å få den til å virke igjen. Mye prøving frem og tilbake. Min søster hadde ikke renset alt som skulle renses, så den sluttet å virke pgs dette. Det er ikke bare de store filtrene som er enkle å ta ut som skal renses, hva annet varierer fra pumpe til pumpe. 

Anonymkode: e4c7c...b65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper den er ødelagt. Vi har nettopp byttet vår varmepumpe. Vår var 12 år gammel, og det var visst nok over forventet levealder. Den nye kjøpte vi på Elkjøp. Kostet 12,500 + montering. Utrolig hvor mye bedre den nye pumpa er. Har tydeligvis skjedd mye på de 12 årene. 

Anonymkode: bfb52...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen varmepumper er dårlige fra 10-15 minus, noen greier seg lavere ned. Hvor kaldt har det vært ute?

Anonymkode: 1a79e...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Noen varmepumper er dårlige fra 10-15 minus, noen greier seg lavere ned. Hvor kaldt har det vært ute?

Anonymkode: 1a79e...2f7

Maks 1 minus her men blåser mye. Det begynte å gi varm luft igår så var varmt nå når vi kom hjem;men kjenner det kommer kald luft ut nå også :)

Anonymkode: 7315c...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...