Anonym bruker Skrevet 14. januar 2018 #1 Skrevet 14. januar 2018 Jeg vet ikke helt hva slags type behandlingssted jeg bør velge, jeg holder til ved et av Norges største sykehus så det er "flust" av ulike spesialiserte avdelinger/sengeposter til omsorgsboliger og DPS'er. Jeg har også lyst til å ha muligheten til å søke jobb i psykiatrien etter endt utdanning, men da er det vel kanskje også lurt å ta en plass hvor det er mulig og "bare" være sykepleier. Ser for meg at de fleste avdelinger har mye psykiatriske sykepleiere/master innen psykisk helsearbeid etc. og at man da stiller bakerst i køen i utgangspunktet.. Hva er dine erfaringer og meninger? Anonymkode: ebc48...244
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2018 #2 Skrevet 14. januar 2018 Du har rett i det. Det beste er å finne praksis et litt "mindre" sted, hvor det er ferre studenter, for muligheten til mer selvstendighet og tid med "veiledere". -For din egen del. Selv er jeg ansatt i et større helseforetak, men i mine praksisperioder innen både anestesi og kardiologi valgte jeg små sykehus -og angrer ikke. Fikk prøvd meg mye mer en feks studenter som var på store universitetssykehus. Anonymkode: 5348b...676
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2018 #3 Skrevet 14. januar 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Du har rett i det. Det beste er å finne praksis et litt "mindre" sted, hvor det er ferre studenter, for muligheten til mer selvstendighet og tid med "veiledere". -For din egen del. Selv er jeg ansatt i et større helseforetak, men i mine praksisperioder innen både anestesi og kardiologi valgte jeg små sykehus -og angrer ikke. Fikk prøvd meg mye mer en feks studenter som var på store universitetssykehus. Anonymkode: 5348b...676 Takk for svar og tips! HI Anonymkode: ebc48...244
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2018 #4 Skrevet 14. januar 2018 Jeg jobber på et universitetssykehus, og påstår lett at våre studenter får være med på mye! Nå jobber jeg i somatikken, vet lite om psykiatrien. Og har bare erfaring fra egen praksis og våre studenters😊 Anonymkode: e493f...a08
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #5 Skrevet 15. januar 2018 Du får være «vanlig sykepleier» over alt, stort sett. Tror ikke det er så mange, om noen, steder i psykiatrien der bare spesialutdannede kan gjøre jobben.( Bortsett fra som terapeuter på poliklinikk, men det er vel ikke aktuelt som praksissted) Søk deg til en almenpsykiatrisk sengepost, gjerne på Dps. Der behandler man som regel mange forskjellige tilstander, noe som er interessant for studenter. Du treffer mennesker som gjerne ikke er i en akutt fase av sykdommen, og du får et godt innblikk i hvordan det er å leve med psykiske plager og hva som kan være til hjelp. Du får være med i oppfølging, planlegging av behandling og samtaler, de flinkeste og mest egnede studentene kan få ganske mye selvstendig ansvar. Og ofte ekstravakter/jobb etter praksis. Anonymkode: c2c0c...050
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå